VITOSOL 100 met BOILER Vitocell B30 + PV | Page 2 | Ecobouwers.be

U bent hier

VITOSOL 100 met BOILER Vitocell B30 + PV

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

12/08/2005 - 12:14

Ik zou een zonneboiler willen installeren en in een later staduim naar Pv willen gaan . Ik bouw een openbebouwing met een K waarde van 42 . Nu heb ik een vraag naar prijs / kwaliteit toe .Ik wil de installatie zelf plaatsen en in dienst laten stellen door een ervaren chaufagist . Ik heb ook nog enkele vragen .

Iemand een idee omwille prijs voor een zonneboiler installatie :

5 m2 Vitosol 100 collectoren ( type W )
Boiler Vitocell B300 ( inox )
Alle regelingen en toeters en bellen .

Laterstadium : PV installatie

Mijn vragen hieromtrend zijn :

1.De panelen kunnen ofwel oost ofwel west gelegd worden . Heeft het dan nog zin ?
2.De leidingen tussen zonnecollectoeren en regeling is ongeveer 15 meter lang . Gaat dit niet teveel verlies opleveren ?
3. Hoelang gaat zoiets mee in levensduur ?
4. Hoeveel WP aan PV heb ik nodig om mijn pomp van zonnecollector autonoom te laten draaien ?Want snacht is er geen zon , dus ook geen warm water !

Bedankt voor u tijd

Groeten

Kenny

33 Reacties

Reacties

12/10/2005 - 10:03

Pluto

Misschien de site van gasinfo eens doorpluizen. Daar vind je een pak pdf files mbt tot toegelaten gasketels, keuringen, wat is toegelaten om te installeren, zelfs waaraan geregistreerede aannemers moeten voldoen etc, ook wat deze aanemers horen te doen en dat is melding maken indien zij bv zien dat je gasinstallatie niet conform is de belgische wetgeving bv verkeerde koppelingen etc. Heel interessant.

Kenny, bij ons ligt een pak armaflex op het bedrijf. Deze wordt gebruikt voor koelleidingen te isoleren. Dit is een isolatie met gesloten cellenstructuur om te zorgen dat er geen condens op de buis neerslaat.

Mvg

Benny

12/10/2005 - 11:24
Anonieme gebruiker (niet gecontroleerd)

Allen,

Wat mij vooral stoort in de hele situatie is het feit dat er Nederlandse en Duitse gasketels bestaan die over het CE-label (CONFORMITE EUROPEENNE !!!) beschikken maar die niet in België mogen geplaatst worden. Welke consument (ter goeder trouw) weet dat ? Wat een KAFKAIAANSE toestanden zijn dat zeg ! En dat voor gastoestellen, die sowieso al een verhoogd risico vertegenwoordigen.

vr gr

Pluto

12/10/2005 - 20:19

pluto

ik moet uw mening volmondig beamen , mensen uit de branche krabben zich ook dikwijls in de haren indien er over deze materie vragen gesteld worden en vaak moeten ze er de wetteksten op napluizen om een antwoord te kunnen geven
hoe moet de bouwleek zich dan voelen
Stel maar eens de vraag aan invoerders van daalderop, negen van de 10 zal het antwoord zijn voor onze ketel geen probleem mijnheer hij draait zonder aanpassingen zowel in nederland als in belgie en wetende dat er een dik prijsverschil zit op het in nederland gekochte model

groeten,

lucien

Pagina's

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.