Contractbreuk door Luminus | Ecobouwers.be

U bent hier

Contractbreuk door Luminus

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

19/02/2009 - 21:50

Zijn er onder jullie nog mensen die Luminus Direct hadden voor levering van electriciteit?
Luminus heeft eenzijdig en zonder verwittigen deze contracten omgezet naar Luminus Vast.
Deze vaste formule kost de klant meer.

Bij mijn weten mag er nooit een contract éénzijdig gewijzigd worden, blijkbaar bij Luminus wel.

Momenteel al 3 maal klantendienst gemaild, maar zonder resultaat, dit is een mooi staaltje van klantvriendelijkheid.

Zijn er nog mensen laat het dan weten.

7 Reacties

Reacties

20/02/2009 - 12:24

Gewoon omgaan naar Ecopower.
Heb deze week mijn aanvraag opgestuurd (kan nog wel een 6
maanden duren) voor omschakeling van Luminus naar Ecopower.

Die groten rammelen met uw kl***n zoveel ze willen.

20/02/2009 - 12:41

Heb je voordien verwittigt geweest met een reclamestunt via een gewone brief?
Als je daar niet op reageert, stem je toe met de aanpassing van jou "contract".
Deze methode heb ik nog gehoort.

20/02/2009 - 17:11
Els

ik ben ook bij Luminus,
ik wou ook overstappen naar Ecopower, maar hoe doe je dat dan?
ons contract liep bv tot juli 2009 en we konden pas bij Ecopower in augustus 2009.
wat doe je dan die ene maand? contracten bij Luminus zijn altijd voor 1 jaar ( dacht ik)

20/02/2009 - 20:24

Els, je moet (minstens 1 maand denk ik) voor het einde van het huidige contract ; een aangetekende brief naar je huidige leverancier sturen met vermelding dat je het contract tot juli 2009 wil stopzetten en je van zodra mogelijk naar ecopower wil overstappen, met duidelijke vermeding dat daar een wachttijd is. Ze zullen U dan een voorlopig contract geven bij de huidige leverancier dat dag op dag opzegbaar is.
Een tevreden (reeds 5 jaar) ecopower klant.

21/02/2009 - 10:01

wat deed citypower ruim een jaar geleden? alle particuliere klanten kregen eenzijdig opzeg

onder mom van "we stoppen ermee" en dit is gewoon gelogen want ze zitten in de groep van SPE en die leveren nog steeds

MVG
Stefan

21/02/2009 - 11:15

Uw contract bij uw energieleverancier opzeggen is eenvoudig:
gewoon een nieuw contract tekenen bij de door u gewenste leverancier. Deze zal dan de opzeg doen en zorgen dat u op het juist moment wordt geswichtst.

"Indien een klant een contract van bepaalde duur met een leverancier wil beëindigen om over te stappen naar een andere leverancier, moet hij dus minstens 2 à 3 maand voor de datum van de stilzwijgende verlenging een leveringscontract afsluiten met een andere leverancier. De nieuwe leverancier regelt dan de opzegging van het contract bij de oude leverancier."

http://www.vreg.be/nl/04_prive/04_leveringscontract/05_opzegging.asp

21/02/2009 - 12:59

Heb momenteel mijn papieren in orde gemaakt en stap op 1 augustus over van Luminus naar Ecopower.

@ Marc V1
Ik heb nooit van Luminus een brief gekregen met een reclamestunt of met een contractwijziging.

Heb via de juridische dienst van Test aankoop geinformeerd en zij zeggen ook dat een éénzijdige contactverandering niet kan.
Heb op aanraden van Test aankoop een brief naar Luminus geschreven dat "ik een aanspraak op naleving van het contract tot vervaldatul eis", en indien zij mij dit niet kunnen bieden ik via gerechtelijke weg een schadevergoeding zal eisen.

Ben eens benieuwd naar de reactie.

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.