samendrukken van isolatie? | Ecobouwers.be

U bent hier

samendrukken van isolatie?

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

29/12/2008 - 15:27

Ik ga binnenkort mijn technische spouw isoleren. Hiervoor heb ik houten balken gekocht van 43/57mm.
De isolatie die ik origineel voorzien had is 4cm dik.
Maw er blijft 3mm ruimte over. Zou dit kwaad kunnen?

Alternatief kan ik ook 5cm-platen van mijn dakisolatie nemen hiervoor. In dat geval dienen de platen 7mm ingedrukt te worden. Wat normaal wel zou moeten lukken.

Kan het kwaad dat isolatie zo fel ingedrukt zal worden?

Graag jullie mening

6 Reacties

Reacties

29/12/2008 - 15:38

Ik zit met soortgelijke vraag: heb 22 cm, maar zou er 2 lagen van 12 cm Glaswol Isoconfort 35 in willen krijgen.
Dus 2 cm of een kleine 10 % indrukken.
Kan dat?

30/12/2008 - 21:51
Anonieme gebruiker (niet gecontroleerd)

niemand?

31/12/2008 - 07:50
Anonieme gebruiker (niet gecontroleerd)

Nee, maar reken voor je isolatiewaarden dan met de ingedrukte dikte.

31/12/2008 - 07:57

Inderdaad, je wint er niets bij. Neem je dikte beter geheel passend.

31/12/2008 - 08:27

Voor het opvullen van die drie millimeter kan je misschien gebruikmaken van zo'n achterwanden van veel kasten. Ik weet wel niets over de dampopenheid,winderigheid ;) en/of luchtdichtheid. Het zal natuurlijk ook heel wat werk zijn om zo'n platen te verzagen.

Is 18 mm geen standaardmaat bij planken? Opnieuw wat werk om alles te verzagen, maar dan heb je slechts 2 mm op overschot.

05/01/2009 - 13:38

Bert, ik geloof dat er een plaat op de markt is met een dikte van 45 mm.

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.