Vitoconnect 100 verbinden via B-box 3V+

Ik wil een Vitoconnect 100 (https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnect.html) via de b-box 3V+ modem met het internet verbinden. Een van de systeemvereisten is: Routing- en veiligheidparameter in het IP-netwerk(LAN) bepalen: Port 80 en Port 443 voor directe uitgaande verbindingen vrijgeven. Vóór ingebruikname ter plaatse door een IT-deskundige laten controleren eventueel instellen..
In de gegevens en instelmogelijkheden van mijn modem (bereikbaar met het IP adres) zie ik onder 'Access Control' -> 'Remote Access': HTTPS Remote Access, Enable on/off, port 443. Als ik Enable On instel is deze poort dan vrijgegeven?
Onder 'My Modem' -> 'DynDNS': Dynamic DNS Client zie ik: 'Enable': on/off, 'Status' : enabled, 'Provider': DynDNS (en enkele andere), ... 'Port': 80, ... Als ik Enable op on instel is de port 80 daarmee vrijgegeven of moet ik nog iets anders (Provider, ...) veranderen/instellen?
Of moet ik onder 'Access Control' -> 'Port Mapping' of 'UPnP' iets invoeren om port 80 en 443 vrij te geven. Hoe moet dat dan juist?
Vriendelijke groeten.
Raf

Reacties