Wie bouwt een passiefhuis of LEW tussen nu en januari 2011? | Ecobouwers.be

U bent hier

Wie bouwt een passiefhuis of LEW tussen nu en januari 2011?

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

08/09/2010 - 16:12

Goeiedag ecobouwers,

Eén van mijn opdrachten in mijn 2de jaar graduaat Bouwkunde in avondschool, is het opvolgen van de bouw van een woning.

Ik zou graag de bouw van een passiefhuis opvolgen, omdat ik dat het interessantste vind. Daarom zoek ik hier een enthousiaste bouwheer van een passiefhuis of LEW. Een passiefhuis dat tussen nu en januari 2011 gebouwd wordt, aangezien de opdracht in januari af moet zijn.

Ik woon in Heist-op-den-Berg… het liefst zoek ik een bouw ergens tussen Boechout en Heist, of toch in die buurt rond Lier. De opvolging houdt onder andere in dat ik regelmatig kom kijken en foto’s neem, na of tijdens belangrijke werken. De bouwer en aannemer moeten dat dus wel toestaan. Belangrijk is ook dat ik de bouwplannen kan krijgen. De foto’s die ik neem krijgt de bouwer van mij.

Je kan mij contacteren, eventueel hier via mijn persoonlijk contactformulier (ik veronderstel dat dit werkt).

Alvast bedankt.

9 Reacties

Reacties

09/09/2010 - 15:01

je bent iets te vroeg voor ons, we bouwen waarschijnlijk in het voorjaar

de juiste tijd is nog niet gekend

Misschien vindt je wat tijdens de openhuizendagen van november???
De datums vindt je als je bovenaan deze webpagina op OPENDEUR klikt.
En je kan al een aantal huizen vinden op www.ecobouwers.be/klimaathuizen waar er nog regelmatig nieuwe inschrijvingen binnenlopen: misschien zijn er in jouw buurt die nog helmaal in opbouw zijn???

(merk op dat je ieder huis kan aanklikken voor een volledige info. Je zal wel je gading vinden, en je kan in principe selecteren naar passief of renovatie, en bemerk ook de bouwfase "in opbouw" en "bijna afgewerkt" en "afgewerkt")

Je kan ook effe contact nemen met het www.passiefhuisplatform.be 

15/09/2010 - 11:57

Hallo,

ik woon in Schriek en wil wel helpen. Het is geen passiefhuis, maar een grondige verbouwing naar een zeer-lage-energiewoning (K22). Er wordt wel gebruik gemaakt van passiefhuisprincipes en andere typische dingen (schrijnwerk, ventilatie, bodemwarmtewisselaar, luchtdichtheid, uitgewerkte warmteverliesberekeing...) De bouw zal niet klaar zijn in januari, maar dan zal de bezetter al wel langs geweest zijn.  

16/09/2010 - 10:38

De bouwers die mee doen aan de opendeur (zoals kepler) zijn meestal al ver gevorderd en bezig aan afwerking of technieken... dat vind ik zelf ook wel interessant, maar voor mijn schoolopdracht is het interessant om de ruwbouw vanaf nul op te volgen... de funderingen die mogen er al wel staan.

16/09/2010 - 18:28

vanaf volgende maand, maar niet in de buurt voor u (Wachtebeke)

meer info per mail indien gewenst

MVG

Stefan

17/09/2010 - 20:15

Ik heb ondertussen via een andere weg een werf gevonden van een passiefhuis, waar men net is gestart... en het is niet ver weg.

Bedankt voor de reacties.

19/10/2010 - 18:49

Beste Jang,

Is het niet de bedoeling dat je die plannen zelf tekent dan? Ik heb zelf HBC in Aalst gevolgd. Met duizend uur is mijn eindwerk niet geteld!

20/10/2010 - 08:15

Dag Erwin,

Voor deze opdracht tekenen we de plannen niet zelf; dit is een werfopvolging die los staat van ons eindwerk.

Elk studiejaar (3) maken we ook een eindwerk; De plannen van een woning (1e jaar), villa (2e jaar) en waarschijnlijk een appartementsgebouw (3e jaar).

21/10/2010 - 08:01

Das toppie!

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.