storing vitodens 200 | Ecobouwers.be

U bent hier

storing vitodens 200

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

03/12/2012 - 21:26

Beste forumleden,
In 2008 hebben wij een nieuwe Viessmann Vitodens 200 geinstalleerd. De eerste jaren ging alles prima, maar sinds een tweetal jaren hebben we regelmatig problemen met storingen. Als er een normale tussenseizoen periode is dan is er geen probleem. Wanneer het kouder wordt (en volgens mij heeft het te maken met het feit dat dan de modus van vorstbescherming wordt ingeschakeld) dan weigert de ketel 's morgends op te starten en geeft hij een branderstoring. Het is opvallend dat dit steeds gebeurt wanneer het kouder wordt (als het begint te vriezen). Volgens de installateur is het steeds de ionisatiepen, die is intussen al een viertal keer vervangen, de laatste keer in februari en nu net opnieuw. Alle mechanische onderdelen zijn al binnenstebuiten gedraaid, en er is zelfs al een volledig nieuwe branderblok geinstalleerd. Volgens mij gaat het dus om een electronisch probleem. Kan het zijn dat wanneer de vorstbescherming aanslaat er een onbedoelde spanning op de pen gezet wordt waardoor die beschadigd wordt ? Dat is ongeveer het enige dat ik nog kan verzinnen. Hebben anderen een gelijklopende ervaring ?
Alvast bedankt voor alle hulp

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.