Isolatiewaarde ytong + rockwool 427--- HELP

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

We zitten met hetvolgende probleem. Bij de renovatie van onze woning is er een verdieping op het bestaande huis geplaatst. De buitenmuren werden in Ytong C3/05 600*250*150 gezet. Hierop plande men een Rockwool spouwplaat 427 te plaatsen met daarvoor een decoratieve beplating in Rockpanel ( gelijkaardig aan Trespa ). Ik vrees dat de aannemer een fout heeft gemaakt en dat er een Ytong van 200 mm dik (c3/05 600*250*200) had moeten geplaats zijn. Nu is mijn vraag, volstaat deze opzet nog qua k-waarde??? Ik weet dat die toegepaste blok een 0,53W/m²K, maar wat is de waarde van die spouwplaat en vormt dit samen genoeg voor een goede buitenmuur?? We zitten hier met de handen in het haar en hopen dat iemand van jullie ons het een en ander kan verduidelijken. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!!!