Federaal belastingkrediet vanaf inkomstenjaar 2010 | Ecobouwers.be

U bent hier

Federaal belastingkrediet vanaf inkomstenjaar 2010

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag. 

08/01/2010 - 18:08

In 2009 werd met de herstelwet een belastingkrediet (dus geen belastingvermindering!) ingevoerd voor dak-, vloer- en muurisolatie. (maar niet op hoogrendementsglas)

Nu lees ik op http://www.energiesparen.be/node/1776

"Vanaf inkomstenjaar 2010 geldt dit belastingkrediet voor o.a. investeringen in dakisolatie, de vervanging van een bestaande cv-ketel door een condensatieketel en de plaatsing van hoogrendementsbeglazing"

In 2009 liet ik hoogrendementsglas plaatsen. Een deel van de belastingvermindering kwam mij toe, een deel mijn vrouw. Het deel van mijn vrouw was echter beperkt, omdat zij geen belastingen betaalt (heeft geen inkomen). Sinds 2009 is het niet meer het aandeel in het woningbezit die de verdeling bepaalt, maar wel het aandeel in het belastbaar inkomen. Dit is voordeliger, omdat nu maar +/- 15% van de investering bij mijn vrouw kwam.
Met deze investering zaten we natuurlijk boven het maximumbedrag voor 2009. Geen probleem, er is een automatische overdracht van het saldo naar 2010 (herstelwet). Maar in 2010 geldt blijkbaar plotseling wèl een belastingkrediet voor hoogrendementsglas (dus ook voor mensen die geen belastingen betalen); dit was voor 2009 nog niet het geval.
Dus (eindelijk) mijn vraag: hebben wij voor het deel van mijn vrouw, voor 2010, voor het overgedragen deel van onze investering uit 2009, recht op dit krediet of niet?

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. 

Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.