Service+ contract Viessmann

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

2 jaar geleden heb ik een Viessmaan  222W gekocht en  door een  aanbevolen Viessmann verwarmingsfirma laten installeren.  Nu wilde ik deze firma ook het onderhoud laten doen maar zij reageren niet meer op telefoons en mails. Dus besloot ik een service + contract bij Viessmann zelf af te sluiten. 1 ste onderhoud  is door Viessmaan gedaan, waarbij zij voorstelden een extra expansievat te plaatsen. Waarom dat zou moeten is mij nog steeds niet duidelijk, staat ook nergens in de folder dat dit noodzakelijk zou zijn voor een goede werking en ook de installateur destijds heeft daar niets over gezegd.

Een week geleden vul ik mijn ketel bij omdat de druk nog 'aar op 0.5 stond en vanaf dat moment krijg ik geen warmte meer in mijn radiatoren. Wel heb ik nog warm water. Ik als leek bel naar Viessmann voor een intervententie waar ik recht op heb volgens mijn service contract.. Daar weigeren ze mij te helpen en iemand langs te sturen omdat ik geen extra expansievat geplaatst heb na het 1 ste onderhoud door Viessmann. De technische dienst kan het probleem ook niet oplossen door mij telefonisch bij te staan.

Als  dit de servive van Viessmann is waar ik €290,00  voor betaal , dan kan ik iedereen afraden met Viessmann in zee te gaan. Moest iemand een oplossing voor het niet meer werken van mijn  ketel hebben, hulp is altijd welkom.  Viessmaan zelf wilt blijkbaar alleen je centen, en zodra ze die hebben verdwijn je in de onderste schuif.

Reacties

Eric,

 

Volgens mij is je expansievat in de ketel kapot,meestal is dit een vaatje dat te klein is voor de meeste installaties,daarom wordt er geadviseerd om een 2de extern vat van 18 of 24 liter bij te plaatsen.Zoals je misschien wel of niet weet hebben praktisch alle ketels een droogkookbeveiliging,bij te lage druk gaat de ketel meestal niet of even starten,ik veronderstel dat je op het display dan ook een code ziet verschijnen,die vindt je normaal terug in je gebruikershandleiding,ik vermoedt dat als je een installatie hebt met radiatoren,je deze eens moet ontluchten,voorts even controleren of de druk op de installatie meer dan 1 bar is,zoniet deze dan effe bijvullen

 

groetjes Nick