Onderhoud Masser

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Hallo,

Ik heb een warmtepomp van Masser en ben op zoek naar iemand die vertrouwd is met dit systeem.
Om af en toe eens het systeem te checken en voor als de compressor het ooit eens begeeft.
Ik heb liever iemand in direct contact ipv de onderhoudsdienst van Masser die me altijd iemand anders stuurt.
(die dan dikwijls ook iets anders zegt dan z'n voorganger)
Iemand een idee ?

Alvast bedankt !

Reacties

 Niemand een idee ?

Beste Flouzje,

Helaas weet ik geen onderhoudsmonteur voor je maar wil ik je wel bevestigen in de slechte kwaliteit van een Masser systeem. Hierbij een reactie van een andere Blog:

Hoi Allemaal,

Wij hebben sinds maart 2008 een Masser warmtepomp in ons huis in Stavelot. Bij de bouw merkte ik dat de diepte van het captatievlak maar 50 cm was i.p.v. 60. Maar volgens onze architect klopte dit.
In 2009 kwam er een grote bult in ons gazon ter hoogte van het captatienet. Lengte 4 meter, 30cm op hoogste punt!. Er werd ons verteld dat dit vaak voorkomt in de Ardennen door onderaardse stroompjes. Wij hebben het toen daarbij gelaten maar de bult is kaarsrecht. Wel ging onze energierekening vanaf 2009 flink omhoog. Afgelopen kerst deed de boiler het niet en is er een monteur van Masser geweest. Er bleek een leiding bij de pompen in de kast bevroren te zijn, bijna alle stoppen moesten worden vernieuwd, de boiler bleek verkeerd te zijn aangesloten en de gas druk was in allebei de systemen veel te laag. De geschatte elektriciteitskosten waren ongeveer 600,-E per jaar (vakantiehuis) We betalen nu 3x zoveel!
Na reclameren bij de technische dienst moest ik maar een mailtje sturen naar de directeur de Hr.Braekers. Die reageerde zeer on klantvriendelijk en wimpelde alle verantwoording terug naar mij.
Ondertussen blijkt dat van de 12 systemen van Masser die onze architect bij nieuwbouw huizen heeft geplaatst 6 problemen ondervinden. Meer stookkosten en allemaal een grote bult in het gazon. Bij het melden van deze problemen kreeg hij nul op het request Hij is vorig jaar overgestapt op een andere firma en accepteert geen aansprakelijkheid meer als mensen toch een Masser systeem willen.
Zoals hierboven gemeld is Masser dus terecht afgeschreven en blijkt hier een bedrijfsopvolging te zetelen die alleen uit zijn op snelle winst.
Groeten, Joost

... Dit lijkt mij niet de fout van Masser te zijn maar van de installateur die dit systeem geplaatst heeft !!

Masser is altijd de leverancier EN de installateur.