Klachten SolarTotal

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Daar er steeds meer en meer mensen ontevreden worden/zijn ivm geleverde service van SolarTotal kunnen we ons misschien hier "samen sterk maken" en onze klachten samen bundelen enzo een procedure opstarten tegen de handelswijze van ST. Dus graag jullie mail en klacht ...

Reacties

Laat me maar iets weten. Ik heb niks meer van ze gehoord.

 

Groetjes claudia

 

Claudia,

Ik weet het niet meer.  Ze hebben dinsdag dit aangetekend schrijven ontvangen, maar ik vermoed dat ze allen in vakantie zijn.

Vandaag terug mail gestuurd of ze zo vriendelijk zouden zijn iets te laten weten.

Wordt vervolgd

PS: De stelling ligt bijna 6 weken voor mijn deur.

Mijn 2 installaties zijn volledig aangemeld bij Vreg en Eandis.(door SolarTotal) en ineens krijg ik een mail dat wanneer de 1 ste installatie aangemeld is dat ze de 2de kunnen aanmelden.  Wat een administratie daar één hoop ellende.

Patrick

Vandaag antwoord gekregen via mail.  Ze gaan ze zo snel mogelijk verwijderen.  Ben benieuwd.

Geloof het of niet, vandaag na exact 6 weken is de stelling opgehaald.

Nen dikke proficiat

Goede raad : handen afhouden van solar total.

Vriendelijke verkopers die na het ondertekenen van het contract al vragen om hun niet meer lastig te vallen in de toekomst.

Ongeveer al 8 keer contact opgenomen met de dienst na verkoop en steeds afgescheept dat men ons die dag nog zou terugbellen om een dag af te spreken.  Helaas nog steeds niemand gehoord na 3 weken.  Ben het grondig beu en verkoper is zo slim om zijn gsm nooit meer op te nemen als we bellen.  Rara, ben beniewd hoe dit afloopt.  Een positief puntje, ze hebben al zeker voor de derde keer iemand willen langssturen om het systeem te komen controleren dat al gecontroleerd is !!!! Uiteraard hebben we dat niet meer nodig.

Wat probleem heb je? installatie of technisch probleem?  Ik heb bijna 4 maanden moeten wachten op installatie.  Na 3 maanden mail gestuurd dat ik in verlof was en dat ik erbij wilde zijn.  Dan konden ze onmiddelijk een datum geven.  Wel andere panelen geleverd dan voorzien.

Oke mijn probleem :

Stelling staat al 3 weken rond mijn huis als de werken klaar zijn.  Talloze telefoontjes zonder gevolg, ons dossier staat blijkbaar aangeduid als niet afgehandeld, maar alles is al 3 weken geleden afgerond en niemand op de dienst na verkoop kan iets doen voor mij. Iedere keer opnieuw gaan ze dezelfde dag nog terugbellen. Ofwel doen ze gewoon niks met die telefoontjes ofwel duurt een dag daar meer dan 500uur.  Leven ze op een andere planeet ? Mijn man gaat de stelling dan maar zelf afbreken en langs de straat leggen.  We kunnen al 3 weken na de werken onze achterdeur niet gebruiken (vanwege de stelling), verder is er ook het gevaar voor inbraak, de kinderen die natuurlijk er graag opkruipen en kunnen vallen en heb ik andere aannemers al 3 keer moeten uitstellen voor verdere werken.  Dit is alles is reeds gemeld bij de ondertekening van het contract.  Verkoper was op de hoogte van andere werken die hier moeten uitgevoerd worden.  Ik het grondig beu.

heb je de volledige factuur al betaald ?

Bij mij heeft de stelling exact 6 weken voor mijn deur gelegen.  Lees mijn relaas hier enkele reacties hoger maar.  Uiteindelijk aangetekend schrijven gestuurd alvorens er bweeging in kwam.

Joepi zaterdag de stelling opgehaald.

Het probleem erachter kennen we niet omdat diegene die de stelling is komen halen, geen Nederlands, Frans, Duits of Engels sprak.

Nu nog wachten op certificaat om eco-checks aan te vragen en wij hebben deze panelen laten plaatsen via een vriend die daarvoor een beloning zou krijgen van 50 euro.  Ook nog niks gezien.  En ja, de faktuur was volledig betaald want anders komen ze niet controleren.

 

Leuk is anders hé, maar zaterdag is de stelling opgehaald.  Bij ons was het dan 3 weken en eindelijk kunnen we nu verder met onze andere werken.

Sinds juli heb ik een installatie van Solar Total.20x230Wp Aanvankelijk werd installatie en keuring voorzien voor 1/7,door de enorme drukte en logistieke moeilijkheden werd de installatie uitgesteld tot juli. Hiervoor heb ik wel 10% korting gekregen op mijn installatie (excl.BTW) voor mij was dit een mooie compensatie, ik hoef tenminste niet 20 jaar te wachten op het geld, trouwens wat is 30 euro nog binnen 20 jaar. Bovendien had ik mijn installatie aan een goedkopere prijs dan vrienden van me die bij een concurrent bestelde na 1/7.Administratief ging het niet altijd even vlot, het gebeurde dat ik twee keer voor iets moest bellen of dat er niet onmiddellijk werd teruggebeld....soms wat is niet evident. Al bij al wist de adviseur me in tussen tijd meer info van het dossier te geven. De installatie is zeer goed verlopen, alles netjes afgewerkt en opgekuisd, echt een pluim voor die mannen! Ik heb in eerste instantie voor deze firma gekozen omdat ze de enige zien die volle 20 jaar garantie bieden op alles EN verzekerd zijn door een aparte verzekeraar met een polis. Wat ben je anders met de garanties als het bedrijf binnen 5 jaar failliet is??? Dus op administratief vlak heb ik veel geduld moeten hebben maar qua installatie, garantie en prijs zeker positief!

Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet goed hoe het werkt maar ik probeer toch maar! Ik weet niet dat mijn bericht op de juiste plaats in het forum terecht gaat komen!

Ik lees hier veel verhalen die me heel bekend in de oren klinken!! Ik ga nog niet te veel vertellen want ST moet nog vanalles regelen voor mij want alles is nog niet in orde. Ik lees dat velen van jullie 10% schadevergoeding gekregen hebben van ST. Wel wij hebben ons contract op 24/05/11 getekend. Moet je weten dat ze op 30/09/11 goedgekeurd werden! Net op tijd voordat de certificaten zakten! Hier hebben we dan ZELF hemel en aarde moeten verzetten of de panelen hadden zelfs niet voor 1 oktober goedgekeurd geweest! Aangezien er ons door de vertegenwoordiger beloofd werd dat de installatie eind juli-begin augustus geplaatst ging worden gingen wij in de kleine lettertjes in het contract kijken. Hier staat in dat, indien de panelen niet binnen de 12 werkweken geleverd/geplaatst zijn, je recht hebt op 10% schadevergoeding. Ik dus gemaild naar ST met de vraag tot schadevergoeding. Mijn 12 werkweken liepen af op 06/09. De plaatsing was voorzien op 31/08 en de afwerking op 09/09! De afwerking was gebeurd op 09/09 met de nodige problemen met de onderaanneming! Resultaat --> op 22/09 pas gekeurd doch de elektriciteitsaansluiting trok op niets (de keurder had zoiets nog nooit gezien zei hij!!) ST is op 23/09 zelf geweest en heeft nog anderhalf uur bezig geweest om het in orde te brengen. Heb dan zelf de keuringsfirma maar gecontacteerd want bij ST lag het nog steeds ergens op een bureau. Op 30/09/11 werd het dan eindelijk goedgekeurd!

Het antwoord dat ik kreeg van ST was dat de 12 werkweken pas beginnen te tellen nadat zij ons schriftelijk bevestiging gestuurd hebben dat het dossier aanvaard werd! Niet de datum van de ondertekening van het contract door ons dus!!! Moet je weten wanneer wij deze mail gekregen hebben : 06/07!!! Ja anderhalve maand later!!! Wat dus wil zeggen dat volgens het contract de 12 weken vanaf dan beginnen te tellen!!! We hebben dus geen recht op schadevergoeding. Ik moet wel zeggen dat we nog net voor de verlaging van de certificaten goedgekeurd werden. Zelf geeft ST ons 7 werkdagen de tijd om van het contract af te zien terwijl ze zelf anderhalve maand nemen! Hier hebben wij dus het raden naar! Het kan zelfs nog langer duren! Ik ben niet zo een juridisch genie en weet niet of dit allemaal wettelijk is en of ik recht heb op de 10%. Ik heb het contract inderdaad getekend doch je tekent in vertrouwen en wie denkt nu dat het contract pas anderhalf maand later van kracht gaat!! Ik weet niet of dit in jullie contract ook staat.

In ieder geval moest iemand toch zo zot zijn om toch bij ST zonnepanelen te bestellen : lees de kleine lettertjes goed en laat art 2 zeker aanpassen dat zij binnen een door u bepaalde termijn schriftelijk moeten bevestigd hebben!

Mijn verder verhaal komt later nog als alles bij mij in orde is. Het gaat echter over hetzelfde als alle reacties hier op dit forum. Andere panelen dan deze die wij besteld hebben, communicatie bij ST trekt op niets, kortom je wordt aan je lot over gelaten en bent volledig afhankelijk van ST!!

 

 

 

 

Hoi, ook ik ben nieuw op dit forum maar mijn verhaal is gelijklopend met dat van hierboven, ook onze installatie werd eerst afgekeurd op 24/9 en dan hebben we zelf hemel en aarde moeten verzetten om onze installatie goedgekeurd te krijgen voor 1/10, het is ons gelukt, maar langs de kant van Solar Total hebben we weinig medewerking verkregen. 

Ook wachten we nog altijd op een gedetailleerde faktuur, we kregen zo een faktuur waar alleen de totaaalprijs op staat, maar niet wat er geleverd en geplaatst is.  Zij hebben daar volgens hen nog nooit vragen over gekregen.

Kan iemand mij vertellen wat de prijs is per KwH bij Solar Total, wij genieten van een korting via samenaankoop, en deze werd volgens hen verrekend in onze faktuur, maar dat is moeilijk te achterhalen in dat van Solar Total.

Alles is uiteraard nog niet afgehandeld en we wachten nog steeds op verschillende zaken die beloofd werden, ik hou jullie op de hoogte

En, ;;;;;;;;;;;;;; laat de zon maar schijnen

 

 

 

 Intussen zijn de panelen op het dak geïnstalleerd en gekeurd in september. 37 Sanyo HIT235WP panelen.

De installatie van de panelen werd even vertraagd daar ons dak niet het standaard dak bleek te zijn ( Quackles Bouw), en dat de standaard bevestigingschroeven onbruikbaar waren en de installatie enige dagen vertraging opliep. Maar dat was niet de schuld van PE, ze hebben hier naar een oplossing gezocht, en ook gevonden.

De offerte is getekend in July en de installatie is in gebruik genomen eind september en nu 1 maand en 1 week later is de eerste 1000kWH binnen. (Piko Omvormer 8.3 3 fase). (tijdens korte zonnige dagen van oktober wekte de omvormer 48kWH per dag op)

De omvormer (nieuw type naast SMA) vertoonde in begin wel wat kuren, maar ook dit volgden en losten ze nauwgezet op, en ook nu nog maken ze er geen probleem mocht er nog een storing optreden.

Planet Eco is misschien niet de goedkoopste, maar tot nu to zeer correcte service en deze mensen kennen hun vak. zowel de ingenieurs als verkopers als "Bovaco" als installateur.

Tevens de Nazorg is ook meer dan OK, Ze komen aan huis om u te helpen bij alle aanvragen , en doen voor u de registratie bij de netbeheerder. 

Xtophe

 

 

Bij mij ook alles anders geleverd dan afgesproken. Het zijn bedriegers.

 ik heb zonnepanelen bij solar total gekocht. ik moest 80%procent van het totale bedrag storten voor er een plaatsing kon gebeuren en nog te profiteren van het belasting voordeel. vorige week kreeg ik een bericht dat ze donderdag de zonne panelen brachten en vrijdag plaatsen.alles ging goed donderdag de zonnepanelen en vrijdag morgent waren de mensen van total solar daar.amaai dacht ik wat een service.alles ging goed de haken waren op het dak geplaatst de omvormer was in de garage geplaatst de kabel was getrokken naar binnen zonder problemen.toen de profielen op dak ook goed .maar toen de panelen op het dak alles ging goed ze hadden al5panelen gezet en kwamen dicht bij het dakvenster wat bleek het paste niet de panelen waren te groot.het waren de panelen niet die ik besteld had veel te groot en wat bleek het waren gebruikte zonnepanelen die ze geleverd hadden. de zonnepanelen hadden vogelpoep op de panelen heel vuil de randen van de zonnepanelen waren verduurt en beschadigt stukken van een wespenest enz... als je wil ik heb er fotos van. direct gebelt en veel beloven sorry hier sorry daar er is iets misgelopen zeiden ze.ik zal het zo snel mogenlijk recht zetten zeiden ze. die vrijdag belde de verantwoordelijke hij zij volgende week donderdag komt iemand nieuwe zonnepanelen brengen en vrijdag plaatsen.dus vandaag maar kreeg vandaag terug telefoon van total solar of ze iemand mochten sturen voor ze te keuren.ik zij hoe kan je die keuren als er nog geen zonnepanelen lagen en nog niet aangesloten is. dus de verantwoordelijke had loze beloftes gedaan. nu hebben ze gezegt volgende week vrijdag brengen we de panelen en die maandag de 23januari plaatsen.ik ben eens benieuwt kan ik er iets tegen doen.

Ik zou gewoon alles laten plaatsen en als alles rond is de resterende 20% niet betalen :-).

Hou de moed er maar in.  Ik heb ook een hele lijdensweg gehad.  Zit momenteel nog in discusie betreffende opzegging van het onderhoudscontract.  Heb zelf een investering van 25000€ gedaan, maar ze gebruiken echt de kleine letters van het contract.  Ik raad NIEMAND aan met hen in zee te gaan.