Verwarmingsketel Elco Klockner

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Beste mensen,

Ook wij zijn slachtoffer van de praktijken van de firma Elco Klockner (Atmon2 bouwjaar 2002).
Na nu al 5 weken in de kou te zitten en na talloze mails(nooit beantwoord), kregen we van onze installateur te horen dat hij eindelijk iemand op de firma had kunnen bereiken om het betreffende stuk(brandautomaat)te bestellen.

Spijtig genoeg was het onderdeel niet in voorraad en wist men niet wanneer het eventueel zou binnenkomen.
Dit is het hoofdhuis in Belgiê

Daar ik op jullie site de andere verhalen gelezen had over deze verwarmingsketels, vond ik het mijn plicht om anderen te waarschuwen om niet in zee te gaan met deze firma.
Met vriendelijke groeten,

Amanda

Reacties

amanda

slachtoffer van elco, of van jullie installateur?

ik ken elco al wat jaren, en er zijn wel bedrijven met een wat vlottere service dan alco, maar als ik bel krijg ik daar toch altijd iemand te pakken.  kan wel zijn dat ze niet op mails van particulieren antwoorden, bedrijven als elco, viessmann, buderus e.a. werken enkel via installateurs.  al geef ik toe dat ze dan wel even konden antwoorden dat je een installateur moet contacteren.

ik vind het wel een vreemd verhaal, misschien is jullie installateur vergeten te bellen en probeert ie het zo goed te praten?

hans d

 

Het is natuurlijk weer een lang verhaal.Kort samengevat, je koopt een ketel via een installateur, na 3 jaar vindt hij zijn beroep voor gezien en stuurt u een berichtje dat hij geen verder onderhoud meer doet.

Bij panne dus een andere installateur, op voorspraak van vrienden.

Hij heeft wel degelijk alles in het werk gesteld om het beruchte stuk te bestellen, maar het was inderdaad niet in voorraad en over een eventuele levertijd konden ze hem geen antwoord geven.

Als ik de reacties lees in het forum, is dit niet de eerste keer dat de firma geen respons geeft.

Mvg,

Amanda

amanda

ik ken de firma in kwestie, en hun service laat wel eens  te wensen over, en zoals bij elke firma kan het ook wel eens mislopen. maar ik ga hen hier zeker niet verdedigen, want ik heb ook al meer dan één keer op hen gesakkerd en geduveld.  maar mits enig aandringen, heb ik toch altijd gekregen wat ik wou.  ik weet natuurlijk niet om welk onderdeel het juist gaat, maar weet dat branderautomaten e.d. meestal door externe firmas geproduceerd worden en ook de ketelbouwers van die externe firma's afhankelijk zijn.  en als die niet leveren, kan het gebeuren dat er de voorraad opgeraakt.  maar ik heb altijd van hen een antwoord gehad.  ik heb overigens zelf al reacties geschreven vanwege hun slechte communicatie en dat zij soms moeilijk bereikbaar zijn, ik heb daar ervaring mee!

maar wij hebben ook in het verleden al problemen gehad, zeker putje winter, dat we half belgie moesten afrijden om een bepaald stuk te vinden, bij alle fabrikanten kom je dat helaas wel eens tegen dat zij geen onderdelen kunnen leveren.  en dat is natuurlijk altijd in de winter.

hans d