Warmtepomp supersystems/europartners

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

We overwegen een warmtepomp te installeren van OCHSNER? Deze wordt in België verdeeld door www.supersystems.be. Heeft iemand reeds ervaring met deze firma? Of met dit merk van warmtepompen?

Dank voor feedback!

Reacties

Collega's,

intussen zijn we effectief met Europartners/supersystems in zee gegaan voor het installeren van een WP.

Het is nu ongeveer 9 m actief en het systeem werkt wel degelijk.

Het verbruik is hoger dan verwacht maar we hebben dan ook een lange en koude winter gehad.
De temperatuur is bij ons overdag 22°C en 's nachts 19°C.

Ik geef hierbij kort mijn testimonial om te illustreren dat er wel degelijk mensen zijn die tevreden zijn van de service van Europartners/Supersystems.

Een WP installeren was een sprong in het duister maar we zouden het terug doen.
De WP-en die Europartners verdeelt, zijn van het merk Ochsner.

beste, wij zijn ook met supersystems in zee gegaan en wij hebben hier al veel spijt van gehad. We zijn nu bijna 2 jaar ver en de WP werkt nog altijd niet naar behoren. Het beloofde rendement wordt niet gehaald. Hun oplossingen deugen niet en de service laat nog altijd op zich wachten. Als oplossing sluiten ze keer op keer de weerstand van de boiler gewoon rechtstreeks aan op het net. Wij verwarmen dus via het net en de WP wordt zo buitenspel gezet. Tijdens het installeren liep ook heel wat mis. Met supersytems is het miserie ! Ondertussen in onze elek factuur verdubbeld tov vorig jaar en dat terwijl wij voor dit systeem gekozen hebben omwille van zijn zuinigheid tov klassieke installaties. ONze ventilatie hebben ze ook nog steeds niet komen instellen. Geen ned vertalingen en de beloofde hulp is er nog steeds niet geweest. Reageren doen ze zelden want problemen oplossen komt niet in hun woordenboek voor !

Oei, dat is heel wat minder.
ik was ook van plan om meer info en offerte te vragen bij deze firma.
Hoe komt het dat je warmtepomp buitenspel wordt gezet?
Het is toch de bedoeling dat je systeem eerst zijn vermogen uit omgeving haalt, en nadien pas bijverwarmd via compressor?
Zo heb ik het toch begrepen van de installateur die hier PV installatie heeft gelegd.
Zij plaatsen ook warmtepompen (wel niet veel) maar ik wou hiervoor toch naar een bedrijf gaan wat er veel ervaring mee heeft maar als ik zo links en rechts lees is een warmtepomp ook niet zo "eenvoudig" om de juiste partner te vinden.
Misschien kan ik toch beter bij mijn installateur masterwork blijven, aangezien de PV-installatie en zonneboiler die ze geplaatst hebben perfect werken.
Zeer goeie service en kwaliteit, ondanks dat ze slechts 2 warmtepompen hebben geplaatst afgelopen jaar.
Maar ze moeten natuurlijk ook een kans krijgen om hun te bewijzen.
Zij plaatsen wel geen ochsner systemen.

Grtn Louis

Wij waren één van de eersten die met supersystems in zee gingen voor een warmtepomp, nu 4 jaar geleden. In het begin hadden we wat problemen, een paar draden waren verkeerd aangesloten, Supersystems is dit komen verhelpen. We hadden de eerste winter (2005-2006) ook wat problemen om de collectoren van de WP goed af te stellen. Sindsdien draait het systeem echter al 2 en een halve winter perfect. Ook bij de huidige diepvriestemperaturen geen problemen.

Dat gezegd zijnde, ik vind een aantal van bovenstaande reacties wel verontrustend en niet kunnen voor een firma die een product installeert van een grote Europese speler op het gebied van warmtepompen.

Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk kontakt opnemen met Ochsner in Oostenrijk. Zij zijn de fabrikant van de warmtepompen en als er problemen zijn met de installatie van hun apparatuur in ons land, behoren zij dat te weten!

mvg,
Geert

Dat is ook verontrustend.
Maar ik denk niet dat het de taak van ons is om de fabriek op de hoogte te stellen over de problemen.

als je zovaak pech hebt, dan veronderstel ik toch dat mijn installateur MINSTENS de moeite doet om fabriek te alarmeren hierover en om een oplossing te vragen.

Grtn Louis.

inderdaad louis, maar dit gebeurt helemaal niet. Enkele dagen geleden heeft een - weeral nieuwe - technieker van supersytems nog eens komen kijken wat er scheelt, maar is vertrokken na een 10 tal min met de melding dat ze het probleem gaan oplossen na de koudeperiode ( na de winter ? )
Ik denk als het beter weer is, dat de problemen dan niet zo erg opvallen. In elk geval blijft de weerstand van de boiler nog altijd verwarmen rechtstreeks van het net en niet via de WP. Het is al enkele weken geleden dat ik de WP nog eens hebben horen draaien. Onze elek meter draait dol momenteel, dat belooft voor onze afrekening volgend jaar. Dit jaar is onze elek factuur reeds verdubbeld dank zij de installatie van supersystems. Ondertussen blijft de zaakvoerder onbereikbaar. Wij hebben momenteel geen andere keuze dan de weerstand te laten draaien. Onze kleine kinderen hebben zo dan toch een 19 à 20 °C bij deze vriestemperaturen. Confortabele warmte is toch iets anders.
Momenteel hebben we contact opgenomen met accubel in eupen, en hopen dat zij deze zaak deskundig kunnen overnemen. Zij verdelen ook Ochsner in belgie.Er hebben ook al enkele mensen met mij contact genomen die met dezelfde problemen kampen, maar niet via dit forum werken. Dit zijn dus geen alleenstaande gevallen. Een goed merk als Ochsner verdient toch beter dan supersystems, laat dit duidelijk zijn dat dit merk een topmerk is, enkel bij supersystems hebben ze de know-how niet, me dunkt. En ondertussen betalen wij ons al 2 blauw. Wat een zuinig systeem ...

Jurgen,

Als ik je bericht zo lees, ik vind het echt niet kunnen wat Supersystems bij jullie heeft gedaan... een electrische verwarmingsweerstand steken in een WP-installatie. Je zal geconfronteerd worden met een electriciteitsrekening waar je van achterover valt terwijl je dure WP-installatie er werkloos bij staat. Ik denk dat er al voor minder rechtszaken begonnen zijn. Moest ik met hetzelfde probleem geconfronteerd worden, ik verwittig onmiddelijk Ochsner. Een dergelijk probleem mag niet aanslepen en duidt op onkunde van de installateur.

mvg
Geert

Beste,

Hoe moet ik hieraan beginnen, ikzelf ben ook in zee gegaan met Supersystems en ja hoor bij mij dezelfde problemen.
Mijn systeem heb ik zo goed als zelf geplaatst en dat is goed gelukt maar daarna moesten de mannen van Supersystems de boel ik bedrijf komen plaatsen. De eerste dagen geen probleem alles werkte prima maar toen begon ik een foutcode te krijgen, geen probleem vertelde ze bij supersystems even de rode knop in en uitdrukken en dat is opgelost. Ok na dit ongeveer 6 keer uitgevoerd te hebben en het geen oplossing bracht terug gebeld met Supersystems. Ze gingen iemand sturen en bij wonder ja hoor een technieker van ochsner kwam ter plaatse en die stelde vast dat er een probleem was met de warmtewisselaar. om dit verhaal een beetje in te korten we zijn nu 10 maanden verder en we hebben nog steeds hetzelfde probleem en we wachten nog steeds op antwoord.
Wat ik er wel kan bijvertellen is dat mijn warm water wel werkt maar dat er een verbruik is van ongeveer 3000 € elektriciteit per jaar. Oh ja en ik heb ook een ventilatiesysteem bij supersystems besteld gehad en ja bij mij moet deze ook nog in dienst gesteld worden door een ervaren technicus. Ik ben in blijde verwachting.

MVG
Een gedupeerde uit Antwerpen
Frederiek wrote:
> We overwegen een warmtepomp te installeren van OCHSNER? Deze wordt in België verdeeld door www.supersystems.be. Heeft iemand reeds ervaring met deze firma? Of met dit merk van warmtepompen?
>
> Dank voor feedback!

ochsner warmtepomp (via supersystems) sinds mei 2005
warmtevermogen: 9 kw, elek vermogen 2,1 kw
9038 uren gedraaid tot nu toe
maw= 18000 kw op 3,6 jaar = ongeveer 5000 kwh/jaar of zo'n 750 à 800 euro verbruikskost
k-waarde ons huis: 46

we zijn dus eigenlijk nog steeds tevreden.

Dag Sandy,

ik kan je alleen maar bijtreden.
Het eerste jaar met de WP hadden we een berekend verbruik van ongeveer 5000kwh per jaar. Ongeveer 2 maand geleden kregen we de afrekening en die bedroeg net geen 11000 kwh per jaar. Je merkt wat wij al 2 jaar betalen aan puur verwarmen met de elektrische weerstand die rechtstreeks was aangesloten op het net. 2 weken geleden heb ik een brief geschreven naar de zaakvoerder en hem gezegd dat hij nog welgeteld 1 week de tijd had om gans de installatie op punt te zetten. Als dit niet gebeurde gingen we een schadevergoeding vragen per dag dat dit niet in orde kwam. Ook zouden we een schadevergoeding vragen voor de meerkost die wij al hebben opgelopen omdat wij praktisch constant verwarmen met een weerstand die niet correct wordt gebruikt. Ook zouden we Ochsner in Oostenrijk inlichten over de gang van zaken in Belgie omdat hun merknaam wordt misbruikt.
Vorige week is de technieker langsgeweest en ongelooflijk, de weerstand is nu aangesloten op het regelsysteem. Men heeft ook een nieuwe regelaar gestoken omdat er blijkbaar een virus op het software-pakket zat van dit regelsysteem. Dit heeft dus 2 jaar geduurd vooraleer men deze actie ondernomen heeft !!!! Momenteel is het bijna 24°C in huis ( het is eens wat anders )maar hoe laag ik de WP ook instel, het blijft 24°C. Het is nu te warm en we krijgen het niet lager.
Wij laten nu een andere verdeler van Ochsner langskomen om alles volledig te controleren en eventueel op punt te zetten.En de procedures tegen de zaakvoerder, dat zou nog altijd kunnen !
veel sterkte.
Wij hebben geen andere zware verbruikers in huis die een grote invloed kunnen hebben op het jaarlijks verbruik, dus ik moet hier geen tekeningetje bij maken zeker.
Je moet wel weten dat Ochsner een zeer degelijk en gerenomeerd merk is, maar het is zoals je zegt, de know how ontbreekt totaal bij deze zaakvoerder.

En nog iemand,

ook ik reeds een half jaar aan het wachten op levering warmtepomp Supersystems. Reactie gestuurd met verhaal aan Ochsner (AT) wegens de wanpraktijken van de BE-verdeler. Wacht nog op antwoord. Later meer.

Gelukkig heeft Europartners (supersystems dus) niet al te grote omzet als we de ranking Trends Top 100.000 mogen geloven.

Ciao!

Wij hebben een Techneco installatie via de firma JenP Schouten en hebben alleen maar problemen. Koud huis stoken voor bijna 1000 euro in de maand (electr. verwarming). Zowel de installateur en de fabrikant zijn niet bereid de problemen op te lossen. Wordt dus een rechtzaak die een tijd kan duren. Meer mensen met dergelijke systemen hebben problemen en ik kan iedereen afraden dit aan te schaffen. Het kan goed gaan maar zeker ook fout en dat risico moet je niet willen lopen.

Beste,

Bij mij zijn ze onlangs zog eens langsgeweest en ben nu aan het zien naar mijn verbruik.
Ik heb al wel gemerkt dat de temp op de pomp totaal niet overeenstemd met de temp in huis.
Als ik 24° in huis wil hebben moet ik de pomp op 17.5° instellen.
Maar mijn verbruik was deze maand 1250kw/uur dat dus eigenlijk neerkomt op een maandelijkse factuur van 180€ per maand te betalen aan electrabel.
Nu weet ik ook dat we tijdens de wintermaaden meer gaan verbruiken dan in de zomer maar ik stel me toch de vraag of we de electriciteitsfactuur naar een redelijk niveau gaan krijgen zoals belooft door Europartners.
Ik stel me de vraag of ik wel de goede keuze gemaakt heb om voor de natuur te kiezen en daar dan ik financieel beter van te worden wat dus wel de grote belofte was van Europartners.

MVG
Sandy

Sandy,

"k stel me de vraag of ik wel de goede keuze gemaakt heb om voor de natuur te kiezen"

Kan je dat eens uitleggen?

Hoe ken je het verbruik van de warmtepomp? Heb je een aparte teller?

Walter

Sandy,

verbruik hangt in de eerste plaats af van je warmteverliezen; niet zozeer van wat ergens op website staat.
Je moet steeds eerst zien wat je eigen warmteverliezen zijn voordat je kan gaan vergelijken.
Bv op de supersystems website hebben ze een berekening staan voor een woning met een geschat verwarmingsverbruik van 16,200 kWh (en dat geeft volgens hen dan 530 Euro/jaar). Wat is jullie geschat verbruik?
Je kan je verbruik van je warmtepomp vrij goed aflezen als je het aantal draai-uren bekijkt. En dit vermenigvuldigt met het elektrisch vermogen van je warmtepomp (+/-10%correct).
Nu ben je maar grove schatting aan het maken vertrekkend van je totaal verbruik.
Wij hebben de laatste 3 jaar wel een verbruik gehad van minder dan 400 Euro per jaar met ons warmtepompje. Maar dat lage verbruik komt in de eerste plaats door de isolatie die we geplaatst hebben.

Walter

Sandy,

op onze Ochsner warmtepomp is het aantal draaiuren parameter 30.
Kijk eens in het boekje dat er bijgeleverd is, dan kan je die parameter eens opzoeken (al is de kans groot dat de uitleg in het Duits is).
Normaal wordt de warmtepomp gedimensioneerd op ongeveer 1800 a 2200 draaiuren voor verwarming per jaar. Daarnaast heb je ook nog warmwater productie.

Welk type heb je?

Walter

@ Sandy

Heeft jou installateur niet gezegd dat een warmtepomp pas rendabel is in een GOED geïsoleerd huis.

De mijne wilde pas plaatsen vanaf +-K30, en terecht!

Je verbruik daalt door een goede isolatie , niet door een duurdere verwarmingsinstallatie.

Je kan beter vragen hoe je je huis beter isoleert dan nu te kijken hoeveel je warmtepomp verbruikt.

Mvg,

Hervé

Beste medelezers,

ook al is dit een archief, toch lijkt het me nuttig een aanvulling te doen op deze thread.

Intussen is de warmtepomp van Ochsner anderhalve maand geinstalleerd en uiteindelijk mag ik zeker niet klagen.

De installateur en de begeleider van Supersystems volgden beiden hun afspraken op zoals voorzien. De installatie is dan ook vlot gebeurd en zonder problemen opgestart. Het systeem zal zich natuurlijk volgende winter moeten bewijzen maar mijn eerste gevoel is zeker positief. Voor precieze cijfers over het verbruik is het dus nog wachten. Er zal nog een aparte meter geplaatst worden om specifiek het systeemverbruik te kennen. De boiler is nog niet aangesloten. Extraatje : handleiding van de warmtepomp werd volledig vertaald om het gebruiksgemak achteraf zo makkelijk mogelijk te maken.

Achteraf bekeken, en voor zover nu geweten, krijgt Supersystems het voordeel van de twijfel. Technisch is alles in orde. Administratief dien je van in het begin en liefst op papier goede afspraken te maken.

Vriendelijke groeten,

de hogergenoemde koudevrees is dus voorbij ;-)

Ook bij ons werkt het systeem nu al drie winters perfect. Ook temperatuur van sanitair warm water is steeds OK. Ik ben het wel 100% eens met de reactie dat een WP enkel thuis hoort in een goed geïsoleerd huis. Ons huis is berekend op K45, maar dat was vóór we 12 cm rotswol bijstaken in het dak en 6 cm PU lieten spuiten onder de chappe. Werkelijke K-waarde zal dus ergens tussen de 35-40 liggen. Ons winterverbruik voor verwarming ligt ergens rond de 300 Euro (voor een hele winter!). Dat weet ik doordat ik elke maand de teller opneem, en het verbruik in de winter te vergelijken met dat in de zomer...

Wij dus (tot nu toe) tevreden klanten van Europartners...

mvg
Geert

Wat bovenstaande scheldtirade betreft; toch graag eventjes de puntjes op de i.

Öchsner, een Oostenrijkse fabrikant van WP, heeft een jaar geleden besloten om zijn verdelernetwerk te stroomlijnen. Voor België betekent dit dat er één dealer overblijft, en dat is idd. Accubel in Eupen. Zij zijn in de eerste plaats verkopers -de WP-installaties  worden nog steeds geplaatst door lokale firma's zoals Supersystems (en andere)- maar ook Accubel beschikt idd. over mensen met kennis van zaken en technici om problemen op te lossen, zoals je terecht opmerkte.

De keuze voor Eupen lijkt me evident vanuit de situatie van de (Oostenrijkse) fabrikant van WP. Een dealer zoeken in een land die dezelfde taal machtig is vermakkelijkt natuurlijk de communicatie.

Maar wat de eindgebruiker betreft maakt het er de zaken wel minder interessant op. Een klein voorbeeld: wie in Oost- of West-Vlaanderen woont en bij problemen met zijn installatie beroep wil doen op Accubel, moet er rekening mee houden dat ze rekenen aan 0,77 Euro per kilometer verplaatsingskosten, plus 40 Euro per werkuur. Uiteraard komt daar nog eens BTW bovenop. Wijzelf wonen in het Noorden van Oost-Vlaanderen. Om een Accubel-technicus ter plaatse te krijgen spreken we dan al over 373 Euro. Voor de mensen die zich de tijd nog herinneren; dat betekent meer dan 15.000 Belgische frank.... En dan moet hij nog zijn eerste schroevendraaier opheffen...

En waar ik het echt moeilijk mee heb... bij depannage eisen ze contante betaling aan de technicus ter plaatse. Achteraf betalen na ontvangst van factuur, zodat je toch even kan checken of de herstelling wel terdege is gebeurd -toch de gangbare praktijk in een normaal democratisch land- dat is hen blijkbaar vreemd. Het werd me overigens ook niet duidelijk gemaakt of er achteraf nog een officiële factuur komt...

 

 

Ook wij hebben reeds 2 jaar een warmtepomp die aangekocht is bij de firma Supersystems.

Vrienden van ons gaan bouwen en zijn ook geïnteresseerd in een WP van SS.

Verbaasd was ik dan ook toen ze mij vertelden wat sommigen op deze forum over SS meedelen.

Ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn van deze methode van verwarmen en de aanpak van SS.

Het is niet alleen milieuvriendelijk maar ook financieel zeer interessant. Het vraagt wel in het begin een investering maar na een bepaalde periode kan je je huis op jaarbasis verwarmen voor 400 euro. Wij hebben ook gebruik gemaakt van ventilatie D met warmterecuperatie en ook daar kan je enkel voordeel uit halen. De mensen van SS garanderen een professionele aanpak en tot hier toe kunnen we daar niks negatief over zeggen. En zijn dus heel tevreden. 

 

Ben met SS/AP in zee gegaan voor zowel onze warmtepomp als het systeem-D verluchtingssysteem. Over het verbruik kan ik nog geen conclusie maken, gezien de uitzonderlijke koude die we voorbije maand hadden niet te extrapoleren valt. SS leek mij geschikt omdat ze de vloerverwarming en het leggen van kanalen zonder probleem overlaten aan de DHZ-bouwheer. De assistentie om dit te doen vond ik zeer goed, net plannetje, een opleidingssessie van een paar uur was voor mij perfect. Ook assistentie bij het uitgraven van het capatatienet en tussentijdse opvolging was ok. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vooral zelf tijdens de bouwwerken tijdig probeerde af te spreken (en dat voor alle facetten tijdens onze nieuwbouw)

De levering van de warmtepomp zelf was wel een ontgoocheling. Zeer slechte unidirectionele communicatie (vele malen bellen, nooit of enkel een vaag ontwijkend antwoord terug), totdat mijn emails dreigend werden. Warmtepomp (die plots een Bartl ipv. Ochnser bleek te zijn) was zo op extreem allerlaatste ogenblik nog geplaatst. Ook de levering van de verluchtingsunit was zo'n slordige 6 weken en tiental telefoontjes later geleverd. De installatie zelf gebeurt door gemotiveerde en vriendelijke techniekers. Zij waren tot nog toe de enigen die altijd probleemloos hun gsm beantwoorden en gaven me de nodige service.

SS heeft een geluk dat ze met eenvoudige en goeie systemen zitten. Dus voor zowel hun vloerverwarming opzet, Pluggit-verwarmingsysteem en warmtepomp zou ik de firma kunnen aanbevelen. Orderopvolging, kwaliteit van offertes, communicatie na de initiele verkoop naar de klant en professionelere, realistische planning moet dringend verbeteren en scoorde op die gebieden beduidend lager dan de andere leveranciers/aannemers waar wij mee werkten. Hopelijk werk(t)en (hij) ze hier dringend aan, want de vele nerveuze reacties hierboven kan ik hierdoor absoluut begrijpen. Ik ben alvast zeer content dat het systeem me een hoog comfort geeft.

Gebruik aub nooit ofte nimmer SuperSystems/Europartners (SS/EP). Zij zijn trouwens sinds begin dit jaar hun licentie kwijt om de Ochsner warmtepompten in te voeren. Beter gaan via de officiële distributeur voor België, met name Accubel. Zij zijn, in tegenstelling tot SS/EP, wel professioneel, beantwoorden wel jullie vragen en vooral, zij weten wel waarmee zij bezig zijn.

Wij hebben behoren tot de categorie "gedupeerden" ipv "gelukkigen". Om te beginnen is hun service zeer slecht, de zaakvoerder was altijd te laat met plannen, offertes, antwoorden op vragen etc. Zo heeft hij nooit ook maar één berekening gemaakt over welk rendement onze WP diende te hebben, men heeft ook nooit de grondkwaliteit getest (volgens hem was die 'prima' zonder ook maar 1 voet op onze grond gezet te hebben --> we hebben zandgrond, wat eigenlijk zeer slecht is en waardoor we in principe 1 extra lus hadden moeten laten leggen in onze tuin).

Behalve bovenstaande zaken, zijn er ook echte fouten gemaakt: ondanks onze vele verzoeken om de buizen voor de vloerverwarming goed vast te haken in de PUR, was dit toch niet gebeurd, waardoor de buizen jammer genoeg zijn komen bovendrijven tijdens het gieten van de anhydrietchape. Volgens de zaakvoerder niet hun fout, terwijl we zelf gezien hebben dat de buizen veel te los lagen (we hebben meer dan 100 kabelbandjes nog moeten gaan bevestigen, maar hadden jammer genoeg zelf niet de vereiste krammen om de roosters vast te haken in de PUR). De zaakvoerder is trouwens nooit komen kijken naar wat het probleem was.

Facturatie was nog zoiets "louche": we hadden recht op 6% BTW waardoor SS/EP niet zelf wilde factureren, maar 1 van hun onderaannemers heeft dat moeten doen. Kwestie van waarborg na verkoop hadden we geen been om op te staan, want officiëel heeft SS/EP die buizen en ventilatie niet gelegd. Indien we meer uitleg vroegen aan die onderaannemer over wat nu exact gefactureerd was, kon hij geen antwoord geven omdat hij louter erop schreef wat de zaakvoerder hem zei te factureren, zonder details te geven.

We hebben daarop besloten het zekere voor het onzekere te nemen, SS/EP eruit gegooid en met 2 aparte firma's verder gegaan, het eerder vermelde Accubel voor de WP en ClimaConstruct voor de Pluggit ventilatie. Van hen zijn we wel tevreden.

Het is zeer moeilijk te beschrijven hoeveel miserie we gehad hebben de voorbije maanden om ook maar iets van SS/EP gedaan te krijgen en om achteraf proberen er onderuit te komen. De zaakvoerder had ons trouwens nooit een contract of officiële offerte ter ondertekening voorgelegd waardoor we gelukkig unilateraal de samenwerking konden stopzetten, na veel gepalaver.

Maar beeld jullie eens in indien we wél verder met hen gegaan waren, zonder contract, zonder ook maar één factuur van hen en met buizen die ofwel weer komen bovendrijven ofwel te dicht aan de oppervlakte staken van de chape (we hebben nergens de vereiste 3 cm massa boven de buizen)...

 

Kleine maar belangrijke voetnoot op 12/04/2010: is Supersystems/Europartners wel een geregistreerd aannemer? Op hun enige factuur (waarop ze ons verkeerdelijk 21% BTW aanrekenden) stond geen bijkomend registratienummer. Dat verklaart waarom SS/EP ons geen factuur met 6% BTW konden geven maar moesten gaan via een sub-contractor. Let hier dus mee op aub.

.

m

Beste,

Ondertussen is Supersystems overgeschakeld naar Bartl, een andere duitse firma.  Sinds 28/8/2011 is supersystems in faling.  Wij hebben vorig jaar via Supersystems een WP installatie aangekocht, zelfde problemen als het forum meldt, Heb de firma in Duitsland nl Bartl gecontacteerd, deze kunnen of willen niet tussenkomen aangezien zij nog te veel geld tegoed hebben van de zaakvoerder Supersystems.  Wij wensen deze zaakvoerder nooit meer tegen te komen.  Ondertussen draait na een week zoeken, bellen en informeren, zonder enige hulp van de firma Bartl, ons systeem terug.  Gelukkig zijn er nog mensen die bereid zijn mensen te helpen. Garantie met een Duitse firma, die een alleen invoer voor België hanteerd door Supersystems (die binnenkort onder een andere naam terug zal functioneren) waardeloos, en af blijven is aangeraden. Via juridische weg waarborg in Duitsland halen onbegonnen werk.  Kijk dus goed uit, met wie je in zee gaat, het is zeer belangrijk dat er nog andere invoerders van een buitenlands merk zijn. 

 

 

Zijn er hier eigenlijk ook mensen op dit forum die ervaring hebben met een lucht water wp van het merk general type waterstage.

 Hallo,

Gezien het faillissement van supersystems, met wie nemen jullie contact voor service voor een ochsner warmtepomp? 

Beste,

Tussen deze bedrijven vindt u beslist een bedrijf dat u kan verderhelpen met onderhoud op uw Ochsner warmtepomp

www.krawla.be/warmtepomp/bedrijven

 

mvg

Frederik

Wij hebben sinds Februari 2010 een WP Bartl ECO2SD, geplaatst door onze vriend R. Moyson (Euro Partners).

Deze heeft sinds het begin goed gewerkt en weinig verbruik. ( wel steeds rond de 24° )

Maar sinds vrijdag krijgen wij een melding low presure. (ze warmt dus niet meer)

De Firma is falliet, telnrs bestaan niet meer, wat nu ?

 

Heeft iemand reeds een herstelling laten doen door een andere installateur ? 

Indien ja, welke ?

 

Iemand spreekt ook dat ze een nieuwe firma gaan oprichten maar andere naam. Nog steeds zelfde adres in Meise ?

Indien wel, gaan ze daar verschieten als ik ga afkomen

Ondertussen heb ik meer nieuws;

 

Via Peter (lid op deze forum) heb ik Messud kunnen bereiken ( plaatser bij Europartners).

Hij heeft mij de gegevens doorgegeven van de nieuwe zaak van R. Moyson.

TepTec, zonnelaan 17, Meise.

Hij zou nog steeds met Bartl pompen werken.

Juist vind ik nergens een telefoon of gsm nr, ook niet via de inlichtingen.

 

zelf woon ik in het Luikse, moest iemand de kanten van Meise wonen, en kunnen bevestigen daar die zaak bestaat.

Zou ik het leuk vinden, om het op deze post te bevestigen, misschien zelf een telefoonnr.

 

mvg,

 

Michael

beste,

wij hebben voor de korte pijn gekozen en onze wp vervangen, de problemen kwamen steeds terug.  meer in de kou dan warmte en inderdaad als er warmte is krijg je dat niet onder de 24gr.  Zijn met een andere firma chauffage 2000 uit ternat in zee gegaan, prima service en overal waar wij informeerden is een thermostaat in de living nodig, dat werkt perfect, nu hebben wij de naar ons gevraagde temperatuur.  Ik kan je een naam geven die heel wat klanten van supersysteem in onderaanneming voor hun heeft geholpen, maar hij geraakt ook niet aan de wisselstukken, vandaar dat wij een nieuwe moesten kopen.  Het is de heer Vander Perren Bart uit Grimbergen.  Wij hebben Bartl  Duitsland, rechtstreeks in gebreke gesteld, maar helpt allemaal niet.  Juridische stappen kost veel geld, dus hebben het zo gelaten. Nu als jij een stuk kapot hebt dat in onze Bartl pomp (slechts 1.5jaar oud) nog zou werken, kan je misschien via Bart geholpen worden. veel succes

 

Ik heb R. Moyson deze namiddag aan de lijn gehad. Hij zal morgen langs komen.

Hopelijk hebben we geen defecte stukken, hoewel ik de bevestiging kreeg bij Bartl dat zij nog steeds samen werken.

 

Ik laat later wel nog iets horen.

 

 

Ik ga hem wel nu ook eens aanspreken over zo'n thermostaat, want 24° is wel veel,

 

De gegevens over Teptec kloppen.

het nieuwe telefoonnummer van Roger Moyson is 0479 602 708.

 



w