ervaring met young budget homes

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Zijn er mensen die met de bouwfirma Young Budget Homes ervaring hebben, zowel positieve als negatieve ervaringen?

vriendelijke groeten

kris

Reacties

Op basis van mijn suggesties hebben zij een basisplan en een offerte gemaakt. Deze offerte was verrassend interessant van prijs, maar er zaten ook nogal wat onduidelijkheden en minder kwalitatieve oplossingen. Omdat ik toch wat meer kreativiteit in de bouw wou steken heb ik een eigen architekt aangesproken en heb met deze plannen YBH een definitieve offerte gevraagd. Zelfs na aandringen heb ik die nooit gekregen. Hetzelfde heb ik overigens voorgehad met Arnou, die mij eveneens een goede eerste indruk had gegeven.

Blijkbaar willen SOD bedrijven toch liever niet dat een onafhankelijke architekt alles goed in de gaten houdt. Het uiteindelijke huis is veel interessanter geworden dan wat deze SODs als voorontwerp hadden aangeboden, maar ook ongeveer 50% duurder. Misschien kost kwaliteit toch wel geld...

Hieronder citaat uit oud artikel, bevat echter nuttige elementen (én een pak dingen die met korrels zout te nemen zijn, tenslotte geschreven vanuit het standpunt van de architect ...)


24/04/2001 : Dilemma
Bouwen met architect en afzonderlijke aannemers of met sleutel-op-de-deurbedrijf?
Architect Luc Sijmons, directielid NAV
Prijs
Bij SOD ligt de verkoopprijs inderdaad vast. Maar de aan de bouwheer overhandigde beschrijvingen van de uit te voeren werken zijn meestal dermate beknopt, vaag en technisch niet onderbouwd dat voor de uitvoering nog alle wegen open blijven. Winstmarges kunnen opgedreven worden door de kwaliteit van de uitvoering te verminderen. De bouwheer is toch niet deskundig. Ook de hoge promotie- en verkoopkosten verhogen impliciet de kostprijs van de woning, of moeten worden gecompenseerd door mindere kwaliteit.

Bron: http://www.nav.be/Navpro/NV_pers.asp?section=media&id=4

In dat opzicht mag je dus geen extras verwachten wat betreft, om maar iets te noemen, isolatie. En er zal nog wel één en ander tot een minimum gereduceerd worden ... .

Onze plannen waren getekend toen wij met hen in contact kwamen. Zij hebben de plannen gekregen en zouden een prijs opmaken. Tot op heden niets meer van gehoord (circa 6 maand geleden).

Mijn echtgenote en ik gaan een passief huis bouwen.

We zijn naar een inlichtingenavond geweest van YBH en hun passiefhuis concept. Het was interessant. Daar zei men dat het mogelijk was hun eerste passiefhuis te bezoeken. We lieten ons inschrijven voor dit bezoek. Een datum zou later bepaald worden.

4 maanden later nog altijd niks van gehoord... Ook al zagen we iemand van hen op de BIS-beurs en vermeldden we dat we ondertussen reeds bouwgrond gekocht hadden. Als er dan nog geen interesse is van hun kant, stel ik me hier vragen bij. Dat beloofde niet veel goeds voor verder

Ik kan uiteraard niet oordelen of ze al dan niet goed werk afleveren.

Ondertussen zijn we wel al in boot gegaan met een architect, dus geen SOD.
kris schrijft:
>
> Zijn er mensen die met de bouwfirma Young Budget Homes ervaring hebben, zowel positieve als negatieve ervaringen?
>
> vriendelijke groeten
>
> kris

Kris,
Voor je vraag kan je misschien ook eens polsen op het forum van bouwinfo.be Daar wordt geregeld info uitgewisseld over ervaring met bouwbedrijven, aannemers enzo.

Wij zijn aan het bouwen met yBH.Wij kunnen enkel bevestigen wat
snoekbone vertelt.Wij zijn ook helemaal niet tevreden.Termijn niet gerespecteerd,zaken "vergeten",reeds tweemaal in gebreke gesteld,geen verbetering merkbaar.
Povere opvolging van de werf.
Alle gebreken zijn door ons vastgesteld hoewel er een werfleider is aangesteld.
Verantwoordelijkheid doorschuiven naar ex-werknemers.
In september begonnen,eerste bezoek van veiligheids coordinator
in februari (vergeten te verwittigen zeker).Veel beloven maar beloftes niet houden.
Zaken faktureren waar niet eens is aan begonnen.
Als bouwfirma zeker niet aan te raden.

De mensen die niet tevreden zijn van onze diensten mogen zich altijd rechtstreeks tot mij wenden. Ik zal al het mogelijke doen om hen tevreden te stellen. Ik ben bereid alle discussies in 't openbaar te voeren en hoop dat de auteurs van de klachtenmails dit ook zijn. Wolfgang Verraes. Mail: wv@ybh.be Tel: 0475/746509
kris schrijft:
>
> Zijn er mensen die met de bouwfirma Young Budget Homes ervaring hebben, zowel positieve als negatieve ervaringen?
>
> vriendelijke groeten
>
> kris

Beste Agna,

Dhr Delannoye heeft een prima reputatie op dit forum en daarbuiten. Als u beeldmateriaal van een ander via uw leverancier krijgt wil dat niet zeggen dat u in orde bent met copyright. U bent steeds verplicht de bron van uw beeldmateriaal te vermelden en hebt toestemming nodig van de auteur. Uw eigen copyright op materiaal van een ander zetten is plagiaat.

Ben blij dat ik dit lees,

we hadden interesse om te bouwen met hen, maar als t zon kopzorgen zijn, doe ik t niet

Wel, wij hebben in 1996 gebouwd met YBH en waren zeer tevreden. Alles was vrij goed geregeld (natuurlijk is er altijd wel eens iets dat beter zou kunnen bij het bouwen) en ons huis werd slechts met een kleine vertraging opgeleverd. Wij hebben geen opmerkingen over de service van Dhr. Verraes en zijn team toen. Wij wonen trouwens nog steeds bijzonder graag in dit huis. Dus ja, toch een tevreden reactie maar nogmaals, dit dateert van voor 12-13 jaar.
Toen ik vorig jaar YBH eens contacteerde met een vraag, heb ik wel driemaal moeten mailen/terugbellen vooraleer een gepast antwoord te krijgen.

mevr verraes

<< Wat Dhr. Delannoye betreft is het van een uitermate laag niveau om via deze weg uw misplaatste beschuldigingen te uiten. Het beeldmateriaal werd op een rechtsgeldige manier via de leveracier rechtstreeks verkregen toen de materialen ook gebruikt werden. Indien u zich voorbij gelopen voelt moet u niet bij ons zijn maar bij uw leverancier. >>

weerom een grove leugen, u praat maar wat in het rond, zonder enige grond, ook uw klanten hebben dat al meermaals ondervonden. maar wij kennen u, dit verbaast ons niets.

YBH werd reeds langer geleden via aangetekend schrijven in kennis gesteld van het onrechtmatig gebruik van betreffend fotomateriaal, maar weigert deze praktijk te stoppen

vreemd is uw bewering, kan u dan ook zeggen welke leverancier u deze beelden rechtstreeks bezorgd heeft, want noch de architect, nog de eigenaar van de beelden weten van iets. en zij hebben nooit van uw bedrijf gehoord, totdat ik hen op het misbruik van hun beeldmateriaal wees.

ik weet niet zeker wat u met leverancier bedoeld, maar ik begrijp dat als iemand die aan jullie goederen geleverd heeft. alleen heeft YBH nooit zelfs maar een offerte gevraagd, laat staan goederen bij hem gekocht.

zowel ik als onze leverancier, in casu Sigg GmbH uit Hörbranz Oostenrijk hebben YBH, via aangetekend schrijven gewezen op het feit dat u ten onrechte beeldmateriaal van Sigg GmbH gebruikt en daarbij ook nog durft beweren dat zulks uw eigen projecten zijn, en u heeft er zelfs geen moeite mee om op dit beeldmateriaal uw copyright te plaatsen.

ondertussen blijft u betreffend beeldmateriaal verder illegaal gebruiken en weigert u folders, persartikelen etc. buiten gebruik te nemen.

hans delannoye

Inderdaad idem bij mijn kangoeroewoning fundering 0.5 verkeerd,dakkapel 3 kamer onmogelijk uit te voeren volgens plan (stabiliteit),osb platen verdiep 8 weken open en bloot en continue regen ,pleisterwerk (portugezen)voor zeeziek te worden ,lege gipszakken worden gebruikt als toilet en achtergelaten ,sanitair gestolen ,beide leidingen voor de regenwatervoorziening waren onderbroken (stuk getrokken door ??)vraag na extra geld in de hand voor de wachttijd te verkorten (500€ voor dakwerkers),vertraging enz.....gelukkig heb ik zelf heel veel werk gedaan zodat er hier toch geen miserie was anders had ik het niet volgehouden.
Kandidaat bouwers toch even nadenken en goede afspraken maken

Blijf weg van YBH, niets dan miserie.
Geen reactie op aangetekend schrijven.
Vertrek van personeel (hoe zou dat komen???)
Onderaannemers die niet meer opdagen...
Gelukkig zitten wij in de laatste fase, maar ik wens iedereen te verwittigen.

Wij zijn nu bezig met de onderhandelingen (plannen) met ybh en deze verlopen zeer goed, de reden waarom wij naar deze firma zijn gestapt is omdat wij mensen in onze vriendenkring en kennisen hebben die met ybh gebouwd hebben.Allen waren zij zeer tevreden over de hele lijn. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine zaken die niet 100 % lopen zoals we dat zouden wensen maar dat is toch altijd zo?Anders ben ik van mening dat je beter zelf je huis bouwt!Wat mij opvalt op forums waar het over sob gaat is dat het bijna hoofdzakelijk negatieve ervaring zijn die aan bod komt.Dit laatste is logisch daar wanneer we een negatieve ervaring hebben opgelopen men meer moeite doet om deze te verkondigen en liefst met een zo groot mogelijke bereikbaarheid (internet is dan ook ideaal en gratis).Wat ook opvalt is dat men persoonlijke vetes probeert in het daglicht te zetten die eigenlijk totaal buiten de kwestie zijn en die mensen echt een kwaad imago kunnen bezorgen zodat mensen die rap vatbaar zijn voor verslagen op forums meteen conclusies nemen van;

Ben blij dat ik dit lees,
we hadden interesse om te bouwen met hen, maar als t zon kopzorgen zijn, doe ik t niet of

amaai nogal een geluk da ik da hier allemaal lees ik ging juist men plannen binnen leveren voor mijne bouw ik zal het maar ni doen ik denk da dat het beste zal zijn zeker

Dit zijn reacties van mensen die enkele meningen horen van misnoegden en meteen hun conclusies nemen zonder na te denken of ybh recht van antwoord te geven.

Tot slot nog even een woord van troost voor de lezers van dit forum; Ga eens googelen als je tijd hebt en ga wat forums af van andere sob's, en je zal tot dezelfde conclusie komen als hier, 90% misnoegde bouwers die misschien 1% van vertegenwoordigen van de totale omzet/clienteel van een sob firma.

Groetjes,

Christoph

Even een reactie op Christoph bij mij waren de onderhandeligen super en ik hoop dat dat de uitvoering bij U ook super gaat.Bij mij waren er enorm veel onvergevelijke fouten en wees gerust ik ben erg voorzichtig in mijn uitlatingen (ik kan indien gewenst een paar foto's sturen van enorme fouten waarvan je achterover valt)De architect en de vorige werfleider hebben mij zelfs verweten te soft te zijn.Wat ik ook wel wil zeggen is dat de daktimmerman Franky ,de mensen van de ramen Pouleyn ,dakgoten en oversteek Aluplast,dakbekleding naam?? super stielmannen zijn en de mensen van Aluplast hebben zelf merkelijk meer kosten op zich genomen voor een fout in het lastenboek!!
Maar de rest is ondermaats en Mr Verraes weet dat ook wel hij heeft zelf nog een foto op mail van mijn bepleistering ik ben ook 2 maal bij hem geweest.Het was ook moeilijk om de mensen van uit de omstreken van De Pinte naar de rand van Brussel te krijgen als ze al enkele uren per dag in de file staan, ik begrijp dat ook wel maar dat is niet de verantwoordelijkheid van de bouwheer.
Heel belangrijk ik wil geen vete,ik ben zeker niet moeilijk ,ik heb elke rekening op tijd voldaan ondanks vele problemen,en heb veel door de vingers gezien.
Dus ik kan niet aanvaarden dat je mij voor schut zet ik weet NA ervaring waarvoor YBH staat ik hoop dat andere mensen goede ervaringen hebben en dat YBH nog lang mag meegaan .Graag een recht van antwoord van Mr Verraes

Misschien een idee voor mensen die zich er echt slecht bij voelen!

VTM zoekt zoekt zo'n mensen voor nieuw programma!
Neem snel een kijkje op de site www.vtm.be (deelnemen)

Hallo Hans,

Wij hadden ook de planning om bij YBH een passief huis te bespreken maar na het lezen van deze site hebben wij toch twijfels, mits u een man bent met kennis van zaken is onze vraag wat is vandaag de manier om op een prijs/kwaliteit goede manier een passief plus huis te bouwen?

Alvast bedankt voor je moeite

 

sannic

ik mag niks slecht zeggen over YBH, want dan krijg ik z'n advokaat op mijn dak.

ondertussen hebben een aantal deelnemers hun reacties al laten weghalen op eis van YBH.

de enige manier is in zee gaan met een architect die toch minstens de wil heeft om een degelijk passiefhuis te bouwen en wil luisteren naar mensen met ervaring op dat gebied en bij wie de vorm niet primeert op de constructie. en dan een betrouwbaar aannemer te zoeken, en ik ben niet zo'n voorstander van sleutel op de deur. 't is natuurlijk makkelijk voor de bouwheer, maar je betaalt dat gemak er ook bij. en mijn ervaringen met SOD zijn meestal niet zo positief.

hans d

 

 

 

Beste,

Mogen wij uw contactgegevens aub, we zouden graag iets bespreken .

Mvg,

 

Wij bouwen op dit ogenblik met YBH en zijn best tevreden.

Na onze architect aan de deur te hebben gezet vorig jaar, zal de woning opgeleverd worden in 11 tot 12 maanden na ondertekenen van het contract - een woning die volledig volgens onze wensen op maat is ontworpen. Zelf vind ik dit vrij indrukwekkend - gegeven mijn professionele ervaring in project management (opzetten van productie-eenheden in Saudi Arabie, Ukraine, Egypte, Belgie).

Meer en meer ben ik voorstander van sleutel op de deur, aangezien je een veel betere controle hebt over het budget. Onze vorige architect rekende een keuken voor 1500 euro geleverd en geplaatst - dit was nodig om binnen het budget te blijven. Knappe architect.

Nooit in mijn leven heb ik zulk vakmanschap gezien van de Duitsers die in enkele dagen een houtskeletbouw neerzetten met ongelooflijke precisie - ik schat 1mm afwijking op 9m voorgevel.

Op dit ogenblik (de chape is gelegd en de gyproc bekleding is 40% voltooid) zou ik dezelfde keuze maken.

Bovendien ben ik zeker dat ik een moderne woning heb van hoge kwaliteit (K30, E<60, flexibel, ruim, onderhoudsvriendelijk) voor een correcte prijs.

 

Maarten

JKLM,

werkt u bij YBH?

Eénmalige posters die bedenkelijke firma's ophemelen tot heiligen wekken argwaan. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

mvg,

Jurgen

 

 

Beste allen,

bij het lezen van bovenvermelde lees ik bijna enkel maar negatieve zaken, zeer tot onze verwondering.

Wij hebben gebouwd met YBH in 2008 en hebben daar geen moment spijt van gehad, meer nog mochten we opnieuw willen bouwen zouden we opnieuw met deze mensen rond de tafel gaan zitten.   Met onze indrukken en ervaringen die we hebben opgedaan kunnen we enkel maar kandidaat bouwers, met interesse voor laagenergiewoning of passiefhuis, aanraden om met deze professionals rond de tafel te gaan zitten.

Wij hebben destijds met 3 verschillende bouwfirma's besprekingen gevoerd en YBH kwam er als de meest professionele uit, die heel duidelijk wisten waar ze het over hadden.   Wij hadden ook een externe adviseur (met kennis van zaken ivm passief en laagenergie) die ons enkel maar bevestigde wat we zelf al hadden vastgesteld.   Daarom uiteindelijk ook onze keuze voor YBH alhoewel het niet de goedkoopste was.

Alle voorschriften waar in orde en tijdig geregeld door hen.   De werken zijn gestart op 14/03/08 met het gieten van de plateau.   De houtkaderbouw is gestart op 14/04/08 en wij zijn verhuisd op 30/08/08.   Van het respecteren en halen van deadlines gesproken; en dit alles volgens de afspraken.   Van in het begin bij het opmaken van de prijsofferte hadden we aangegeven dat we bepaalde dingen in eigen beheer wilden doen.   Was geen punt voor YBH de zaken waren mooi uitgewerkt met afzonderlijke prijs voor de specifieke zaken zodat we de besparing konden vaststellen en die bedragen zijn dan ook daadwerkelijk verrekend in de definitieve fakturatie.   Geen verrassingen of anomaliën dus.

En waren er dan helemaal geen problemen.   Dat niet, maar ik denk dat je dit met elk bouwbedrijf wel eens meemaakt.   Wij hebben echter steeds ervaren dat we met de mensen van YBH (zowel mr.Verraes als werknemers) konden praten en zijn er ook steeds uit gekomen.   Als er bereidheid is tot communiceren tussen beide partijen dan kom je heel ver; wederzijds respect is daarbij de basis en doet wonderen.

Van vele van de voorgaande bezwaren of beschuldigingen hebben wij dus niets gemerkt en YBH is uiteindelijk een bouwbedrijf (met specialisatie in ecologisch verantwoorde woningen) en zij dienen als dusdaning beoordeeld te worden en zijn zij voor ons geslaagd met grote onderscheiding.

Een heel tevreden klant.

Alles wat ik schrijf meen ik voor 100% - ik heb GEEN ENKELE band met YBH.

Ik werk in de FMCG - wat geheel niet gelinkt is.

 

Indien u eraan twijfelt kan u steeds een afspraak maken om onze werf te bezoeken en dit te bespreken.

 

mvg

JKLM

Blijkbaar werd er door de betreffende bouwfirma via hun raadsheer verzocht om de negatieve posts te laten verwijderen met dreiging van een strafklacht.

Het is aan de bouwfirma om de logische conclusies te trekken in plaats van de mensen af te dreigen en te doen of ze worden belasterd of beledigd waar dit absoluut niet het geval is. 

De wet is de wet, hoewel sommigen hier blijkbaar anders over denken.

 

Ik ga hier even dieper op in MET HET WETBOEK naast mij.

Laster en eerroof zijn misdrijven die betrekking hebben op het kwaadwillig en openbaar ten laste leggen van een bepaald feit, waarvan HET BEWIJS niet geleverd wordt op het ogenblik van het misdrijf.

Zij die hier hebben gepost kunnen hier waarschijnlijk en hopelijk het bewijs wel van leveren.

Bij laster is bewijslevering mogelijk bij eerroof is dan weer geen bewijsvoering mogelijk hoe raar ook.

 

-  Zeer belangrijk is dat wordt gesteld dat algemene bemerkingen in verband met de professionele vaardigheid of geschiktheid te vaag zijn om te voldoen aan het criterium van een bepaald feit.

Aangezien dat veel bemerkingen van onafhankelijke posts toch wel overeenstemmen lijkt mij dit van toepassing;

 

-  In verband met mogelijk krenking van de eer kan ik het volgende schrijven (letterlijk uit het wetboek van strafrecht, strafvordering en bijzondere wetten):

"De tenlastelegging moet van die aard zijn dat zij de eer of de goede naam van de betrokkene, met andere woorden zijn morele integriteit, KAN aantasten of hem kan blootstellen aan de openbare minachting".

Uitlatingen of teksten, die misschien wel schade kunnen veroorzaken, maar niet aan het criterium van de aantasting van de morele integriteit voldoen, kunnen niet voor bestraffing wegens laster of eerroof in aanmerking komen.

Zo werd meermaals geoordeeld dat uitlatingen in verband met de beroepsuitoefening of bekwaamheid geen lasterlijke of eerrovende uitlatingen zijn.

Zij tasten niet de eerbaarheid van de betrokkene aan, maar zijn slechts de uiting van een waardeoordeel over zijn professionele activiteit, waardering waardoor enkel HET KREDIET of VERTROUWEN dat de MOGELIJKE KLANTEN in de betrokkene stellen aangetast wordt, doch niet zijn morele integriteit.

De klanten krijgen hier op het forum of op andere forums zowel positieve als negatieve reacties voorgeschoteld en ze zijn zo vrij hun conclusies te trekken op basis van deze twee versies.

 Op geen enkele andere manier dan deze kan een potentiële klant negatieve reacties te weten komen daar hij van de bouwfirma's enkel een referentielijst kan krijgen met tevreden klanten en de firma een potentiële klant niet naar een ontevreden klant zal sturen, UITERAARD.

 

-  Bij zowel laster als eerroof is de factor KWAADWILLIGHEID een essetieel bestanddeel van het misdrijf.

Het feit dat de uitspraken enkel maar worden gedaan om SCHADE TOE TE BRENGEN, MOET door de VERVOLGENDE partij worden bewezen.  Dit lijkt mij in dit kader toch niet zo eenvoudig aangezien de persoon die het topic opende zowel vroeg naar positieve als negatieve reacties en hiermee een soort van virtuele balans wordt gecreëerd.

 

-  Het enige wat nog rest zijn kwaadwillige ruchtbaarmaking en eventueel in laatste instantie belediging.

Dit zegt: "publieke tenlastelegging zonder dat daartoe enige openbare of private aanleiding bestaat, doch enkel met de bedoeling nadeel te berokkenen."

De reacties op het forum hebben  mijn inziens toch wel een openbare aanleiding, zijnde anderen te verwittigen voor mogelijke risico's bij het afsluiten van contracten.  Ervoor te zorgen dat in de verbintenis duidelijke afspraken kunnen worden gemaakt naar aanvang en einde werken, werfopvolging, kwaliteit, etc.  Een contract houdt in dat er rechten en plichten zijn voor beide partijen, in theorie.  Situaties waarbij de klant enkel de plicht heeft om te betalen zonder dat zijn rechten worden nageleeft en de vooropgestelde kwaliteit en voorwaarden niet werden nageleefd vragen er om te worden aangekaart via het openbaar gerucht enkel en alleen uit solidariteit om meer slachtoffers te voorkomen. Het gezond verstand zou dit moeten begrijpen. 

Het moet ook gezegd dat de klant in geval van een bouwgeschil maar al te dikwijls aan het kortste eind trekt en dus te veel macht bij de bouwfirma's ligt die zich daar maar al te bewust van zijn.  De wet Breyne is er zogezegd ter bescherming van de klant maar is in veel gevallen gebakken lucht en blijkbaar door de firma's zeer persoonlijk interpreteerbaar.

De posts die hier staan of stonden dienen mijn inziens niet om de betreffende bouwfirma te schaden maar eerder om mogelijke klanten in te lichten van gebeurde feiten, hopelijk waarheden.  Zelfs om de firma in te lichten als dit al niet was gebeurd via andere bronnen (bv. aangetekend schrijven), zonder resultaat.

Zoals hierboven reeds vermeld krijgen potentiële klanten op forums de mogelijkheid om via positieve EN negatieve reacties hun conclusies te trekken.  Zich te informeren bij de bouwfirma en hen misschien te confronteren met de reacties om zo tot een betere verstandhouding en service te komen waarbij negatieve reacties in de toekomst niet meer te lezen zijn.

 

Wat er nu gebeurd  is dat er wordt geëist dat alle negatieve reacties onder druk (bedreiging) worden verwijderd. De positieve reacties mogen echter WEL blijven staan, wat toch best wel grappig is.

 

De eis van bouwfirma's om forums de mond te snoeren - deze situatie is geen alleenstaand geval - wijst echter enkel maar op hun intenties om hun slechte gewoonten verder te zetten zonder dat dit kan geweten worden. De 'terecht' ontevreden klanten het recht, hun plicht ontzeggen anderen te waarschuwen. De simpele mens die miljoenen betaald volledig monddood te maken.

 

Een bouwfirma met zelfrespect lost op wat fout ging, houdt zijn personeel door middel van een echte werfleider met kennis onder controle en toezicht (des te meer bij onderaannemers) en heeft respect voor de klant die kwaliteit beloofd kreeg en zich heeft geëngageerd daar voor te betalen.  Ik hoop dat zowel de firma van dit topic als anderen die zonden hebben begaan of laten begaan door hun onderaannemers hieruit leren en zich anders gaan opstellen naar hun huidige klanten en klanten van de toekomst.

 

 Overal gaat er wel iets fout in de bouw maar het is de bereidwilligheid van de firma om de problemen op te lossen en hoe de klant wordt behandeld in het algemeen die de aard van reacties creëert.  Het ene is leuk voor de bouwfirma, het andere interessant om lessen uit te trekken maar dit moeten ze willen uiteraard.

 

 

Dit artikel werd voornamelijk in algemene bewoordingen geschreven en kan dan ook door de vermelde firma in dit topic niet verkeerd worden opgevat noch worden beschouwd als laster, eerroof, kwaadwillige ruchtbaarmaking of belediging. 

 

Vriendelijke groeten

 Wiebenik

 

 

 

 Wiebenik,
Dank je voor je uiteenzetting. We kunnen het niet beter geformuleerd vinden.
We zitten in hetzelfde geval.
Ons doel is en was inderdaad mensen te bereiken om zodoende te vermijden dat er nog slachtoffers vallen.

Jouw visie klopt 100% met onze realiteit.

Alvast bedankt.

Mvg
G

 

 ervaring met Young Budget Homes (om een lang verhaal kort te maken) : een woning voor ieders budget zegt men dan... contact met verkoper was super goed, wij in de wolken want we gingen eindelijk kunnen gaan bouwen na alle shit die mijn vriendin en ik met onze respectievelijke scheiding gekend hebben... tot de dag dat we naar De Pinte gingen voor de materiaalkeuze... van materiaalkeuze is niets in huis gekomen omdat er zo plots (in tegenstelling tot de getekende studieovereenkomst) een fikse som bovenop het overeengekomen bedrag gerekend werd. zeer ontgoocheld vertrokken en terug contact opgenomen met het ander bouwbedrijf (we kozen tussen Young budget en nog een bedrijf)

Deze waren ten zeerste bereid om nogmaals langs te komen en ja, wat bleek? de offerte bleek nog steeds geldig..., we hebben niet lang getwijfeld en de overeenkomst ondertekend, en dit beklaag ik me nog geen seconde!!! ja, ik beklaag me wel dat ik deze mensen wandelen gestuurd had voor YBH...

volgende week beginnen ze met uitgraven en funderingen, woning is al zo goed als klaar in fabriek (zelf met eigen ogen mogen ondervinden!!!)

 

Kijk, er zullen mensen zijn die tevreden zijn van YBH, maar ik ben het in ieder geval niet! 

Ik heb geen ervaring met Young Budget Homes.

 

Moet ook niet, want hun reactie hier spreekt boekdelen.

In plaats van de technische man of de klantendienst, sturen ze gewoon de raadsman om de klachten af te stoppen.

 

Mooier kan het toch niet in beeld gebracht worden hoe deze firma zal reageren als u met een probleem zit.

 

Eén advies kan maar gelden voor zulke firma's: mijden als de pest !

Tenzij u liever uw zuurverdiende geld spendeert aan firma's die het blijkaar financieel interessanter vinden  een raadsman in dienst te hebben om van moeilijke klachten af te  komen , dan de vakmannen om ze te voorkomen of te verhelpen.

Eén zo'n dreigement geeft eigenlijk beter weer wat u te verwachten hebt, dan een hoop negatieve verhalen zouden kunnen bekomen.

 

Proficiat aan de raadsman van Young Budget Homes dan ook bij deze.

Schiet uzelf vooral nog eens in de voet.

 

M(G)

YBH - a neverending story .......

gebouwd met YBH in 2006, vanwege het niet volgen van de verkavelingsvoorschriften werd de bouw een jaar naar achter geschoven, waarbij een meerkost ivm de EPB-wetgeving van kracht werd.

 

Maar geen probleem: YBH zou alle extra kosten dragen en bevestigde dit meermaals op papier.

EPB-verslag zou ingediend worden en alles was in kannen en kruiken.

Naast alle serieuze problemen tijdens de bouwwerken, waarover ik geen letter meer mag over schrijven door een "overeenkomst" tussen beide partijen, hebben we vanwege de uiterst negatieve ervaring met deze SOD, besloten om onze droomwoning in 2010 te verkopen om met een propere lei te herbeginnen.

 

Echter .... kregen we in 2012 een aanmaning van het VEA om op een hoorzitting te verschijnen omdat het EB-verslag niet was ingediend (sic). Met tegenzin terug contact opgenomen met Agna Verraes, die alsnog beloofde dat alles zou geregeld worden en er een EPB-aangifte zou worden opgemaakt en doorgstuurd. Moet gezegd: er werd woord gehouden en het verslag werd ingediend.

Bleek echter dat de woning NIET voldeed aan de geldende EPB-eisen waardoor er opnieuw een hoorzitting plaatsvond om de tegenargumenten te komen verdedigen. Afwezig: YBH.

Er werd een boete vastgesteld van 597,89 euro, te voldoen door de bouwheer, omdat deze verantwoordelijk blijft voor het indienen van en het voldoen aan de EPB-eisen. (uitspraak 28/02/2014)

Nog eens in beroep gegaan, maar de boete wordt bevestigd. Meermaals werd via verschillende mails bevestigd door Mevr. Agna Verraes dat YBH (zoals beloofd) de boete op zich nam (onderstaand de laatste mail van Mevr. Verraes dd.28/03/2014) :

"Binnenkort zal je een definitieve uitspraak van de boete ontvangen van het VEA.  Gelieve bij ontvangst van daarvan deze in te scannen en door te sturen.  Dan doen wij zoals afgesproken het nodige.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Agna Verraes

TEL: +32 9242 9255     Klossestraat 1, 9840 De Pinte"

 

Geen vuiltje aan de lucht; je gaat ervan uit dat alles geregeld is en YBH zijn verplichtingen grootmoedig nakomt.

Tot .... een schrijven, dd. 03/092014, in de bus valt vanwege de Vlaamse Overheid waarin gesteld wordt dat er nog een openstaande schuld bij het VEA staat ten bedrage van 597,89 euro.

M.a.w. niks grootmoedigheid, maar alleen loze beloftes. Mails worden niet meer beantwoord, telefoons niet beantwoord.

De kanttekening die ik hierbij wil maken: je gaat met een SOD in zee omdat ALLES geregeld zou worden en wettelijk in orde zou zijn, maar puntje bij paaltje, wordt die zelfs niet verantwoordelijk gehouden voor het zich houden aan de wettelijke verplichtingen.

Makkelijk voor de SOD-bedrijven - het "me know nothing"-principe is schering en inslag en ze dreigen er mee weg te komen.

Maar dit is zonder deze gedupeerde gerekend!

Beste Agna & Wolfgang, beloftes maken de man/vrouw ......

Cya.