Solart Systems

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Heb een offerte ontvangen van de firma SOLART SYSTEMS uit LEUVEN. 4,60 Euro per Wp, zonder btw. Heeft iemand reeds met deze firma samengewerkt?

Reacties

Bij mij lagen de panelen er eind december + een eerste keuring gekregen.

Sinds deze week werd de omvormer geplaatst (ATEN) en is mijn installatie werkende (alhoewel, met dit donker weer...). Het verhaal is voor mij ook nog niet ten einde, maar ik ben al blij dat de installatie draait!

Zoals hier eerder al gemeld is bij ons alles in werking gesteld nog einde 2009 maar zonder voorafgaand melding werd een Aten omvormer gehangen ipv de bestelde SMA. Ik heb hun onmiddellijk gevraagd hoe men dit gaat afhandelen (minderprijs, latere vervanging door SMA, ...). Dit zou men intern gaan bespreken maar tot op vandaag nog niks gehoord. Ik ben ook blij dat ze al werken maar op hun laatste 10% zullen ze nog moeten wachten. De gratis Sunny Beam zouden we trouwens ook pas in april kunnen ontvangen. Intussen hebben we wel al bericht van de Vreg dat de certificaten zijn goedgekeurd en hebben we daarvoor ons paswoord ed. Men zei ons einde december dat ons 'dossier' per post onderweg was maar tot op vandaag nog niks ontvangen. Wij hebben dus nog altijd geen faktuur, maar men heeft ons ook nog niet gevraagd om de laatste 10% te betalen. Documenten tot aanvraag van de gemeentepremie ook nog niet ontvangen. Verhaal hier dus ook nog niet ten einde maar in vergelijking met anderen mogen we nog van geluk spreken!

De factuur heb ik wel. Daarop staat 90% betaald.. nog 10% te gaan. Gewoon telefoneren en naar de facturatiedienst vragen... 2 dagen later had ik de factuur.

Factuur heb ik ook ontvangen maar geen omvormer, ook nog geen datum van plaatsing.

En op de mails of de ATEN omvormer definitief is krijg ik geen antwoord, zoals we ondertussen al gewoon zijn van hun.

Hoe komt het dat er geen nieuwe leden kunnen aangemeld worden op het speciale forum?

http://zonnenpanelen.12forum.be/

 

?

Aan al de gedupeerde, bij de compensatie regeling hou ook rekening met de isolatievoorwaarden van Uw dak om groene stroom certificaten te bekomen in 2010 , het is zeer riscant op erewoord te verklaren dat uw woning aan de isolatie voorwaarde voldoet indien dit niet zo is, daar de vreg over IR luchtfoto's kan beschikken  en zeer gemakkelijk kan achterhalen of Uw woning aan de voorwaarden voldoet.

De Vreg kan ook geen uitzondering toestaan op de voorwaarden die de VL. regering toegestaan heeft, zoals hier is gesteld, dan is er een nieuwe aanpassing aan het dekreet nodig en daar is tot op heden nog geen werk van gemaakt en zal volgens het parlementslid dat ik geraadpleegd heb ook niet gebeuren daar het probleem zich stelde bij de omvormers en niet om de firma's die vlug veel geld willen verdienen te behoeden voor schadeclaims

rik54213

 

Beste Rik,

 

Waar kun je die nieuwe regelgeving nalezen?

 

mvg

 

wij hebben vandaag de compensatieregeling ontvangen. Wie nog?

Wij hebben vandaag ook de brief gekregen.

Zijn er nog wat van aan het bekomen :-)

En conclussies aan het trekken.....

Ben benieuwd wat jullie keuzes zijn??? 

zeg wel, ik ben er ook niet goed van. 

Waar zit die compensatie eh? Ik kan ze in ieder geval niet vinden....Jullie wel?

 

Echt niet normaal! Toevallig of niet is de directe korting ongeveer gelijk aan de resterende 10 %?

En dan durven die nog vragen van klanten te zoeken voor hen!

Een echt bedrijf neemt zijn verantwoordelijkheid op en compenseert wat de klanten effectief zijn misgelopen!

Ik ben nog steeds op zoek naar de compensatie waarbij wij GEEN ENKEL NADEEL zouden ondervinden !!! ???

Da's echt schandalig als ik dit zo hoor, een compensatie van € 0,4/Wp. Bij Solar Total gaven ze € 0,705/Wp.

Een rekenvoorbeeldje: een installatie van +/- 4700Wp brengt +/- 4000kWh op. D.w.z. een compensatie van € 1880 ( ongeveer 10% ) terwijl je jaarlijks 4 certificaten van € 350 ontvangt i.p.v. certificaten van € 450. Op 20 jaar is dat een verschil aan groenestroomcertificaten van € 8000. Dan is de compensatie van € 1880 inderdaad een lachertje en je kan ook nog € 1880 minder belastingvoordeel doen omdat de installatie minder gekost heeft ( voordeel van 40% op € 1880 = € 752 ).

Om een deftige compensatie naar jullie voor te stellen zouden ze meer dan € 1,8/Wp in mindering moeten brengen, da's natuurlijk andere koek. Als den baas van die firma toch zo rijk is mag dat toch geen probleem zijn of staat de chinese Yen niet goed tegenwoordig.......

Geld terug krijgen is natuurlijk niet simpel, ik hoop dat jullie samen sterk staan want simpel gaat dit niet zijn. Als jullie pas in 2010 een installatie hadden besteld hadden jullie betere prijzen gehad dan nu met de compensatie, logisch is anders......

Veel succes en hopelijk worden zulke bedrijven afgestraft.

 

 

 

pfff  ik kom op een 888euro korting, maar verlies 2000 euro...

 

al de rest is voor hun verkoper te spelen, wordt je extra beloont... dit kan niet en mag niet.

 

heb hun erover gemaild en aangetekend schrijven volgt desnoods. ik vertik het verkoper te spelen. de isolatie is aan te kopen, maar door hen moeten sommige mensen het nu effectief nodig hebben.

 

ambassadeursschap trekt op niks. eerste mail ooit was veelbelovend, de uitwerking is schandalig weinig en alles in hun voordeel.   ik heb men geld terug geeisd wegens contract breuk

http://gedupeerdensolartsystems.12forum.be/

 

Er zijn nog veel mensen die niet kunnen inloggen op zonnepanelen.12forum.be, om een of andere reden kan men zich daar niet meer registreren. Voor allen die wensen gezamelijk actie te ondernemen bovenstaande link

 

heb al men gedacht gemaild, als ze toch 14u per dag werke zulle ze het wel leze

ik twijfel of het lukt, maar 4040@vtm.be,of per telefoon op het nummer 09000-4040 (€0,50/min).

 

mailtje met heel het verhaal + de gedupeerden ofzo. misschien het opbrengt

Ik kan niet goed volgen bij al die briefwisseling,waar gaat het hier eigenlijk over?

Werkt het systeem ja???...Nee????

Is er ergens iets te vinden dat beter is ,of is het allemaal het zelfde materiaal?

Ja ja, een mooie praatjes bedrijf !!! Eerst 90% voorschot vragen (om hun eigen organisatie uit de grond te kunnen stampen natuurlijk) voor 3 % extra korting en veel loze beloftes.

Begin november iedereen nog beloven dat ze in 2009 kunnen plaatsen!! (bestellingen wel ja!)

Ze hebben naar eigen zeggen een unieke samenwerking met SMA!   http://www.solartsystems.be/index.php?omvormers,107  Aha en nu leveren ze een gloednieuwe onbekende "eigen merk" omvormer zonder referenties, maar wel met 20 jaar garantie ???

Ze leveren hier een daar ook andere "eigen merk" panelen dan deze die ze voorgesteld hebben en die op hun website staan. Van die vervangpanelen staat er niets op hun website!!! Ze hebben eigenlijk hun ,zogezegde, eigen productie niet in de hand. Waarmee ga je die andere panelen vergelijken als er iets fout loopt?

Over enkele maanden of jaren bestaat de kans ze hun handeltje opdoeken en dan sta je daar met lege handen, want waar moet je dan terecht met je garantie. 

Heeft er iemand al een antwoord gekregen op de mail(s) die hij/zij gisteren verstuurde?

Of op de schriftelijke ingebrekestelling?

 

Ik zou bereid zijn om te kiezen voor de optie "meer opbrengst" volgens mij is dat de enige optie waarbij je geen verlies doet. Of zie ik dat verkeert?

ik heb er geen plaats voor, moest ik bv hogere Wp panelen kirijgen dan is het ok voor me.

 

en ivm die veld lidmaatschap, iemand daar interesse in? maar hoe is dat te controleren wat je krijgt?

 

ik vermoed niks anders opzit dan 0.4euro korting te krijgen, en mss dat veld lidmaatschap (indien er genoeg leden zijn).

 

heb net telefoon van vriendin dat ze panelen aant leveren zijn. pffff

 

ze zou ze van mennen hof moete gooie, maar wa ben ik daar mee

mja nie makkellijk e :-)

 

ze staan er nu ze blijkbaar en de structuur, en zijn 185 Wp panelen, had dan toch zwaardre gehoopt als compensatie

Veld lidmaatschap kan inderdaad zeer interessant uitdraaien maar blijft volgens mij toch een risico. De zonnevelden zijn aparte vennootschappen die ook kunnen falen natuurlijk.

 

Na het lezen van hen verklaringen en excuses geef ik ze "voorlopig" nog het voordeel van de twijfel maar dan zullen ze toch spoedig met een beter voorstel moeten komen.

wat ik zou willen weten of er al iemand het dan ingevuld heeft wat hij wil en teruggestuurd heeft?

Een vraag over het Velt lidmaatschap. Wat heeft dit als voordelen?

Wij zijn lid maar ik weet hier niets over ivm met zonne energie.

Je slaat twee dingen door elkaar denk ik, hier gaat het over de participatie in zonnenvelden (veld met een D) dit heeft niets te maken met de vereniging voor ecologisch leven en tuinieren (velt met een T).

Hoe kun je nu registreren op http://zonnenpanelen.12forum.be/ ?

 

is dit dan volledig gratis, met omvormer erbij, geloof ik niet echt, maar heb zoiezo geen plaats, en wil een ander niet oprommelen met misere

Zit zelf ook een beetje in het zelfde bootje maar vooralleer het nog erger te maken dan het al is,even dit.

Je vergelijking met solar total gaat niet op aangezien ik in dezelfde week ook een offerte van hun heb gehad met de desbetreffende garantie.

Het verschil in prijs was toen 0,5 euro/wp dat ze duurder waren dan solart systems .Dus is het niet raar dat ze nu ook meer compensatie kunnen geven aangezien ze het geld toen al binnen hadden.

Geachte,

iedereen die vorige week een compensatiedossier heeft gekregen, heeft inmiddels de tijd gekregen om dit aandachtig te kunnen lezen en overwegen. Heel wat positieve reacties en regelingen zijn al bij ons aangekomen en zijn reeds hun proces van verwerking aan het afleggen.

Verder willen we bijkomende info-avonden houden waarbij we elke klant met een desbetreffende compensatiedossier, van harte uitnodigingen voor een gesprek met onze technische mensen en de zaakvoerders.

Voor diegenen die wensen aanwezig te zijn, kunnen zich inschrijven voor deze info-avonden.

Het volstaat om een mail te sturen naar info@solartsystems.be met vermelding van naam, adres, telefoonnummer en dossiernummer. geef ook aan waar u wenst aanwezig te zijn.

Het SOLART systems-team.

Reeds gepland:

* Maandag 25 januari 2010 om 19u30

   Hotel Novotel Gent centrum

   Goudenleeuwplein 5

   9000 GENT

* Dinsdag 26 januari 2010 om 19u30

   Holiday Inn Hasselt

   Kattegatstraat 1

   3500 HASSELT

Nog vast te leggen:

* Mechelen

* Brugge

En toen werd het stil, allemaal verdiept in hun compensatieregeling waarschijnlijk.......

 Na de infosessies in respectievelijk Gent op maandag 25 januari 2010 en Hasselt op dinsdag 26 januari 2010 hebben we reeds een zestigtal mensen kunnen inlichten over de gang van zaken en de eventuele compensatieregelingen die konden worden aangewend. Al snel werd duidelijk dat er ook heel wat mensen zich schaarden achter één bepaalde regeling die we dan ook specifieker gaan uitwerken en toepassen voor degenen die dat willen.

De nog beloofde infoavonden in Brugge en Mechelen volgen op maandag 1 februari 2010 en dinsdag 2 februari 2010. Hieronder alvast de adressen waar deze meetings doorgaan.

Bedoeling is dat jullie je inschrijving hiervoor bevestigen door een email te sturen naar info@solartsystems.be met vermelding op welke avond jullie aanwezig gaan zijn gevolgd door naam, adres, telefoonnummer en dossiernummer.

 

Met vriendelijke groeten

Het SOLART systems-team

 

Maandag 01 februari 2010

Hotel Novotel Brugge Centrum

Katelijnestraat 65B

8000 Brugge

Aanvang 19u30

 

Dinsdag 02 februari 2010

Hotel Novotel Mechelen centrum

Van Beethovenstraat 1

2800 Mechelen

Aanvang 19u30

Niet te geloven! Op 21 december '09 werd bij ons ongevraagd een ATEN omvormer geplaatst. Zonet stellen we vast dat de omvormer in rood staat met als melding 'EEPROM DAMAGED'.... We hadden sowieso niet veel vertrouwen in die ATEN, nu is het vertrouwen helemaal zoek. Ze kunnen maar zorgen dat er een SMA komt zoals besteld! Eens benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Bij ons hetzelfde, ongevraagd 2 ATEN omvormers geplaatst. Ene heeft nooit gewerkt, onmiddellijk SOLART verwittigd maar tot nu toe geen respons zelfs niet om die niet werkende omvormer te vervangen.

En als het dat maar was, SOLART is al een bijna een week op de hoogte dat we een lek in ons dak hebben, maar verder dan "ik kan u niet helpen want dat is voor mijn collega" zijn we nog niet geraakt en met dat regenweer van de voorbije dagen is de schade nu stilaan omvangrijk aan het worden...

Schandalig dat ze niet leveren wat besteld is.

Ze zullen alles snel op het dak hebben gegooid om zoveel mogelijk installaties nog in orde te krijgen in 2009 zeker. Nu zit de klant natuurlijk wel met de miserie want om het dak te herstellen zullen alle panelen terug moeten gedemonteerd worden. En als dat even vlot verloopt dan zal dat nog wel even duren zeker.

Ik hoop dat de mensen gewaarschuwd zijn voor dergelijke firma's want dit slaat echt alles.

Bij ons juist hetzelfde onderdak op verschillende plaatsen beschadigt en kapotte pannen zomaar terug gelegd reeds meer dan 2 maanden gemeld nog steeds niet hersteld Geachte heren van solart systems wat bedoelen jullie eigelijk met die 48 uren sevice ??? defkte omvormers plaatsen zouden jullie die dan willen herstellen binnen de 48 uur zoals in kontrakt vermeld staat maar ja wij zijn het al gewoon reeds 3 maal komen jullie je afspraak niet na beloven dat jullie komen maar zonder iets te laten weten sturen ze hun kat het is echt om zot van te worden

En toen werd het wel heel stil, ze zullen veel werk hebben met hun overgangsmaatregel waarschijnlijk. Nog slechts 3 weken te gaan.

Waarom zo 'n interesse Paul? U bent toch geen klant bij hen?

Is er eigenlijk al iemand die antwoord heeft gekregen over de voorgestelde compensatievoorstellen? Ze beweerden dat ze iedereen binnen de 7 dagen na de bewuste vergaderingen persoonlijk gingen contacteren om een specifieke oplossing te zoeken. Sindsdien is het nog altijd hetzelfde op hun bureau, pertinent niet antwoorden op mails en vragen.

 volgens mij wachten ze eerst af of het wel degelijk een dossier van  350 wordt.

Dit weten ze blijkbaar pas als de panelen liggen, en na de keuring. Dan pas gaan ze overgaan tot compensaties...

Onze panelen werken sinds deze week, volgende week keuring en dan zullen we meer weten zeker.

Ik ben gelukkig dat ik geen klant bij hen ben Nyves. Maar er zijn veel klanten die wel in de miserie zitten door zulke firma's en een klant is nog steeds koning volgens mij. Dus zulke firma's moeten eens beseffen waar ze mee bezig zijn, als dit eerlijk handelen is belooft dit niet veel goeds voor de toekomst.

Eerlijkheid duurt het langst..................

 

Ik lees dat allemaal graag paul, maar wat gaan we er aan doen, meer nog wat kunnen we er aan doen?

Intussen is de week om en staat onze teller sinds vorige week vrijdagavond stil door de kapotte ATEN omvormer. Maandagmorgen werd per mail beloofd hem asap te vervangen maar sindsdien blijft het stil. Tot zover de 48h service...

Spijtig dat ze zo echt hun eigen ruiten inslaan. Twee weken geleden vroeg een collega inlichtingen want hij ging ook panelen leggen. Ze kunnen dan ook moeilijk verwachten dat je hun gaat aanraden .... Heb het in ieder geval niet gedaan. Hoewel de volledig zwarte panelen  (met zwarte kader) bij velen in de smaak vallen. Een andere collega had wel positieve ervaringen met haar firma met als gevolg dat daar de bestelling uiteindelijk ook geplaatst is... Ze vergeten denk ik hoe belangrijk die mondelinge reclame van tevreden klanten is!

Inderdaad linoim, tevreden klanten maken de beste reclame en die is nog gratis ook. Maar ontevreden klanten zullen er altijd zijn vrees ik, natuurlijk moet de firma wel proberen om de klanten tevreden te stellen en daar zijn ze nu net niet mee bezig.

Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten want ik ben niet opgelicht, heb destijds wel getwijfeld maar had geen goed gevoel bij deze firma. Achteraf is het allemaal gemakkelijk zeggen natuurlijk. De klanten die niet tevreden zijn zouden in ieder geval een goede regeling moeten krijgen en als je het aan mij persoonlijk vraagt zouden deze de mogelijkheid moeten hebben om hun contract te annuleren zonder kosten. Zij hebben toch ook rechten. Ze zullen dat waarschijnlijk niet doen omdat ze anders vrezen om veel klanten te verliezen daarom gijzelen ze de klanten maar.

Het verlies dat ze hebben doordat de installatie niet onder de groenestroomcertificaten valt van  € 450 is volgens mij nooit te compenseren. En de klanten hebben hier toch geen schuld aan, zij hebben speciaal besteld onder de voorwaarde om nog in 2009 te installeren. De overgangsmaatregel lost alleen het tekort op van de omvormers. Als de firma het aantal installaties dat ze verkocht hebben met plaatsing in 2009 niet kan waarmaken dan is dit toch uitsluitend de fout van deze firma. Ze steken dit wel op het slechte weer maar in de winter kan het slecht weer zijn, op wintersport ga je ook niet om in de zon te liggen zeker.

De enige schuldige is de firma die deze verkoopt en de enige gedupeerde is de klant !!!!!

 

Goede reclame zullen ze in elk geval niet krijgen. Echter, het merendeel van de klanten (90%) kijkt vooral naar de prijs en daar zijn dergelijke firma's dan wel weer zeer goed in. Door aankoop te doen in grote hoeveelheden, klantenservice achterwege te laten en andere materialen te gebruiken (ATEN b.v.) kunnen ze de prijs lager laten komen dan andere firma's. En zolang 90% van de klanten zich vooral richt op de prijs, blijft dit wel even doorgaan.

 

 

Weet er iemand eigenlijk wat je rechten zijn als klant ivm laattijdigheid, niet naleven van contracten in de bouw? Kan je je contract opzeggen en geld terugvragen, of moet dit langs de rechtbank?