Solart Systems

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Heb een offerte ontvangen van de firma SOLART SYSTEMS uit LEUVEN. 4,60 Euro per Wp, zonder btw. Heeft iemand reeds met deze firma samengewerkt?

Reacties

dat is nu eens een fijne firma waar je altijd naar toe moogt gaan

maar wel eerst een afspraak maken via mail ???? die ze dan niet beantwoorden ?????

het is wel een heeeeeeele opgave om de telefoon op te nemen

het is te hopen dat ze hun handen weten te gebruiken om panelen te leggen ??????

amaai da zijn nu eens betrouwbare gasten

poen scheppen en dan in faling gaan en weg garantie

hopelijk hebben jullie geeeeeeeeen chinese panelen gekocht want waar gaat ga dan naar toe binnen enkele jaren als er problemen zijn , bij bekende merken is dit gemakkelijker maar met die chinese bro****

 

 

die kunnen hun handen niet gebruiken want het zijn doorverkopers en geen plaatsers

ze gebruiken onderaannemers daarvoor

en ja, de origine van hun panelen (en de "Aten" omvormer) is één groot geheim dus firma weg=garantie weg

Bij ons hetzelfde niets wordt er beantwoord al een week lang wij worden hier bijna zot ook 90% betaald een afspraak maken dat ze leveren op 23/12 en plaatsen op 24/12 en we zien hier geen kat een echte schande en men kan ze niet kontacteren geen enkele verontschuldeging ik ben er al van overtuigt dat het niet in orde komt voor 31/12 dat zal me ongeveer 9000€ kosten dat ik zal verliesen

zo ziet u dat de prijs niet altijd HET belangrijkste is

ik heb zeker niet de goedkoopste maar ooooooook zeker niet de duurste maar wel een betrouwbare tot nu toe toch aannemer genomen

heb ondertussen 3 installatie liggen en werden steeds op tijd en correct afgewerkt en alles van papieren in orde gebracht

ik heb misschien ????? iets meer betaald maar heb er geen slapeloze nachten aan over gehouden

 

 

Zonnepanelen koop je meestal maar 1x, de meeste mensen zijn  leken op het gebied van zonnepanelen.

Dus is het voor de hand liggend dat er mensen zijn die een miskoop doen.

Niets is momenteel zo gemakkellijk dan zonnepanelen verkopen!

Veel sterkte aan iedereen die niet voor 31/12 zijn panelen op het dak krijgt!

Misschien zelf ergens een dakwerker zien vast te krijgen?? Ik heb het nu gezien bij mij thuis, moest ik het nog eens doen, zat ik zelf op het dak!

Solart mag ik u vragen uw klanten persoonlijk te contacteren en u niet te verschuilen achter een forum.

Ik heb op 11 december gebeld men bevestigde mij de installatie op 29/12 echter tot hiertoe na herhaalde mails naar info@solartsystems.be geen enkel antwoord...

Telefonisch zijn jullie sinds verleden week niet meer te bereiken.

U heeft al mijn coördinaten dus gelieve mij te contacteren.

bestelref. DN94761602FM

 

 

het is voor de gedebuteerde te hopen dat ze hun faling niet aan het aanvragen zijn als er al meer dan een week niets meer van hun gehoord word

Heeft u de panelen daar liggen?

ikzelf heb een test gedaan 10 dagen geleden, heb ik onder een andere naam en telefoon-nummer een offerte aangevraagd.

Dezelfde dag werd ik al gecontacteerd via mail, aangezien ik daar niet op reageerde, kreeg ik de dag nadien zelfs een boze mail terug omdat ik niet reageerde.

Blijkbaar kunnen ze op die mails wel vlug reageren en hebben ze wel tijd om nieuwe offertes binnen te halen, ze zouden beter hun klanten in nood helpen!

Véél beloven maar niks kunnen waarmaken!

wij zitten in hetzelfde schuitje, bestelling van eerste week september, plaatsing geen week 48 gebeuren.

de profielen werden uiteindelijk week 51 geplaatst, maar dat is alles, geen zonnepanelen gezien tothiertoe. ik vrees voor de visuele keuring, heb hier ook nog niets gezien en gehoord, ook niet van solart.

heb hun aangetekende brief gestuurd + ingebrekestelling. Nu nog 3 dagen afwachten of levering en keuring in orde komen.

heb hun reeds 10 maal getelefoneerd of geemaild, nooit antwoord. Klantvriendelijkheid dragen ze niet hoog in hun vaandel.

 

het enige wat we kunnen doen is ons groeperen en gezamelijk klacht tegen hen indienen via

een vrederechter,heb je geen advocaat nodig,de kosten worden bij ingelijkstelling door de verliezer betaald.

 

 

zo als het er nu aan toe gaat,komen we nergens,stuur een mailtje,wacht nog steeds op antwoord van hen op

hun zogezegde misverstand in de comunicatie.

via de site kunnen ze comuniseren,maar via onze mails krijgen we geen reactie.

 

 

Welk vredegerecht dan? Is dit zo maar te kiezen of moet het in een bepaald district liggen.

Misschien centraal in't land zodat het voor iedereen gemakkelijk is daar te geraken?

Of groeperen we ons per provincie?

Ik raad alvast iedereen aan morgen een aangetend ingebrekestelling te versturen.

Laat iets weten wat we moeten doen.

En 4040 zou ik zeker mee inschakelen.

Beste lezers,

We proberen met een team van 30 interne mensen om alle mails zo snel mogelijk te beantwoorden. Onze 6 telefoonlijnen zijn inderdaad constant overbelast en bij belgacom vragen ze 8 weken tijd om extra lijnen bij te plaatsen. 

De meeste mails die naar ons gezonden worden gaan over dezelfde vragen, en die hebben we middels een algemeen opgestelde mail reeds beantwoord.

We doen ons uiterste best om alle mails zsm te beantwoorden.  Vanochtend kregen we echter op enkele uren tijd 980 emails te verwerken.  Dit is momenteel onverwerkbaar, gezien de meeste mails die naar ons gezonden worden gaan over dezelfde vragen, en die hebben we middels een algemeen opgestelde mail reeds beantwoord.

We bereiden daarom momenteel een nieuwe algemene mail voor die we vanaf morgenvroeg zullen mailen naar alle mensen die momenteel hun panelen nog niet op hun dak hebben liggen.

Inmiddels werken we constant verder, met 47 installatieteams en 185 werkkrachten om modules uit te leveren en verder te installeren.

We zijn een onderneming met meer dan 200 medewerkers in België en we blijven garant staan voor een correcte afhandeling van alle door ons verkochte installaties.

We herhalen daarom nogmaals formeel: voor alle installaties die we niet afgewerkt krijgen aan de 450 € GSC- regel zullen we de klanten in januari/februari persoonlijk uitnodigen in onze kantoren om een klantspecifieke én bevredigende oplossing te zoeken.

Met vriendelijke groeten,

Het SOLART systems -team

 

Beste

wij hebben een contract met u niet met het VREG !

Ik kan aannemen dat er leveringsproblemen zijn, maar jullie antwoorden aan niemand ! En communiceren is wel het minste wat je kan doen.

Laat ons hopen dat het VREG de goedkeuringen laat uitstellen maar welke garantie hebben we dan van een firma die zich achter een forum schuilt en zelfs niet de moeite neemt haar klanten op welke manier dan ook te contacteren.

Fimal

met die mail kunnen we niets aanvangen,ten eerste staat er in die mail

dat de panelen niet hoeven geinstalleerd te zijn,maar enkel ter plaatste moeten zijn voor de keuring,klopt totaal niet.

dat men ons gaat opbellen voor de levering door een extrene firma,nog geen telefoon gehad

beloofd door de heer Paul Tielemans,dat morgen de panelen worden geleverd,

alsook beloofd via mail dat men de panelen woensdag 30 december komt plaatsen.

dhr Gossei van de firma vanhemelen zou deze installatie komen keuren op donderdag 31 december

maar tot op heden is er geen keuring aangevraagd voor onze installatie.zelf contact opgenomen met de firma

via mail is er contact opgenomen door jullie eigen vertegenwoordiger,om met mij contact op te nemen

maar hoor niets van jullie.

eerlijkheid boven alles,vinden jullie dat ook niet,

ten slotte hebben we betaald voor wat ijzers op ons dak,namelijk 19500€

en dan willen jullie nog die andere 10 % ook,want anders vervalt onze belastingsaftrek.

die geleiders geven ons niets van electriciteit,maar moeten wel onze lening afbetalen,zoals zovelen.

ik kijk al uit naar de mail morgen.

 

http://www.just.fgov.be/img_justice/publications/pdf/47.pdf

via deze site,staat hoe een vrederechter werkt,alsook is het per kanton,dus

zullen we ons moeten groeperen per kanton,als we niets bereiken met solar systems.

Beste Solart,

Vergeten jullie ook niet mijn dossier in Vilvoorde af te ronden zoals meermaals beloofd door jullie voor 31/12/09? Dit neemt slechts enkele minuten tijd in beslag om dit in orde te brengen.

Bedankt.

 Bij ons hetzelfde Contract getekent begin oktober, bij Solart Systems.
90% betaald ondertussen, maar nog altijd niets op mijn DAK buiten de profielen
 profielen zijn ondertussen geplaast vond ik super gaf een goed gevoel , met de bedenking alles komt wel in orde week 51 gingen ze dan de zonnenpanelen komen plaatsen , krijg een mail wegens ovoorziene omstandigheden uitgesteld.
dan beloven ze me de 24eDecember te komen, weer niks ze gingen me opnieuw inplannen, maar de 30e komen ze keuren.
maar er ligt nog niets, jawel sorry de panelen liggen in mijn garage maar niet op mijn dak en ja dat is het ...
nu hoop ik dat SOLART hunne mail klopt als het materiaal er ligt dat het toch gekeurd word .
had ook op mijn Contract gezet akkord mits plaatsing en keuring voor ....... maar ik denk dat we de pineut zijn .
ook bij de omvormers gaan wss geen SMA zijn maar een ander merk hoop dat het geen ALDI Brol is...

Al bij al hoop ik dat alles nog goed komt en dan kunnen we erna meschien positieve reacties posten :-)
Hou jullie verder op de hoogte

Groetjes,

Uit Limbuuuuuuuuurg

 

ja maar jullie krijgen ten minste nog een mail dat het wordt uitgesteld, maar hier in oost-vlaanderen krijgen we niks te horen, ze sturen hun kat op de afgesproken datums!

Wij hebben nog altijd niks gehoord, en ik vraag me af hoe ze dat gaan vergoeden die 9000€ dat we gaan verliezen aan de certificaten.

ben ook van oost-vlaanderen,

krijg steeds mails,die totaal niet stroken met de warheid,dus wat ben ik er mee.

krijg wel geen mails dat de installatie is uitgesteld,ben benieuwd voor morgen of ze wel gaan leveren.

ze haden men levering en plaatsing ook de 2 week van december belooft.

op kontract staat duidelijk opgeschreven  de sma omvormer nu hoor ik dat ze andere omvormers gebruiken die zeker goedkoper is en wij betaalden de sma omvormer  die duurder is hoe moeten we dat oplossen ondertussen zijn mijn panelen nog niet geleverd en geplaatst en morgen komt de keurder

ja maar jullie krijgen ten minste nog een mail dat het wordt uitgesteld, maar hier in oost-vlaanderen krijgen we niks te horen, ze sturen hun kat op de afgesproken datums!

Wij hebben nog altijd niks gehoord, en ik vraag me af hoe ze dat gaan vergoeden die 9000€ dat we gaan verliezen aan de certificaten.

op 24/11 kreeg ik een aanmaling dat ik moest betalen,omdat alles klaar lag in hun magazijn om verzonden te worden, ik heb onmiddelijk betaald maar nu heb ik enkel nog maar wat profielen op mijn dak!! hoe verklaren ze dit?? welke leugens gaan ze nu nog uit hun mouw schudden?? en nu in hun laatste bericht zeggen dat ze gaan onderhandelen met ons zelfs tot in februari man man man wanneer gaat hier mijn installatie klaar zijn

Vandaag keurder over de vloer gehad van TBV.

Panelen liggen bij mij in de garage, maar de keurder wou deze niet keuren.

Hij was niet op de hoogte van de regeling die Solart voorstelt in hun laatste communicatie.

dat is wat ik al van vorige week duidelijk maak hier op de website

niets klopt van wat ze ons wijsmaken.

groot gelijk! nog 3 dagen afwachten indien niets gebeurt dan tesamen een actie ondernemen want de financiele kater zal groot zijn !

hallo,

hier(in limburg) ook hetzelfde verhaal. Panelen gingen, na een eerder uitstel waar ik ook maar zelf heb gebeld en gevraagd waarom ze niet waren gekomen, vandaag geplaatst worden. Niks natuurlijk en wat me het meeste stoort is dat ze totaal niks laten weten! Ah ja vorige week de algemene e-mail.... Maar komaan zeg! Als ge een beetje fatsoen hebt dan brengt ge uw klanten waar ge effectief een afspraak mee hebt op de hoogte als ge niet kunt komen. Voor de tweede keer heb ik verlof genomen op mijn werk...wie gaat dat vergoeden? Dus gaan ze nu morgen komen? Keurings afspraak was voor 30 december... Of moet ik wachten tot januari/februari ????? om uit genodigd te worden zoals ze in hun reactie hier zeggen? Komaan zeg! Zelfde verhaal met hun omvormers....iedereen betaald voor een SMA en wat leveren ze een ATEN... wat ze zelf hebben gefabriceerd....Dat wisten ze twee maanden geleden niet zeker?

Ik vind het echt schandalig hoe deze firma met hun klanten omgaat! En wacht tot woensdag en zal dan een ingebrekestelling te sturen.

 

Als moderator zou ik zou graag enkele forumafspraken in herinnering brengen :

 

ecobouwers.be/disclaimer

Volgende zaken kunnen van Ecobouwers.be worden verwijderd:

  • bijdragen die niet over het opgegeven onderwerp handelen of geen bijdrage leveren aan het debat;
  • bijdragen die oproepen tot haat, deel uitmaken van een commerciële of ideële lastercampagne of beledigende taal bevatten

Ik denk dat het niet wenselijk is dat hier nog eindeloze "ik heb ook een probleem" berichten komen, noch dat er momenteel nog "anti Solart systems" berichten komen.  Ik heb uit een bericht in "hun naam" dat zij in januari een oplossing zoeken voor eventuele gedupeerden, momenteel is het duidelijk dat zij overwerkt zijn.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor andere firma's die nu nog PV installaties proberen af te werken voor 1 januari 2010. 

 

Alain

 

 

Moderator: inhoud gewist.

Rambozo

 

Het ecobouwersforum is niet om je frustaties af te reageren.  Niet dat ik niet begrijp dat er frustaties zijn, maar dit forum is niet de plaats om ze luchten.  Het forum gaat ook niets oplossen.

 

Uit de diverse berichten is al zeer duidelijk hoe de situatie is, waarschijnlijk ook met andere firma's.  De laatste berichten hebben geen meerwaarde voor het forum. 

kunnen we geen facebook pagina openen voordat ze ons hier afzwieren?

zo kunnen we toch nog in contact komen met elkaar om eventueel stappen te ondernemen! 

Moderator : gewist

alain

ik ken de inhoud van het bewuste bericht niet, maar wat ik wel weet is dat vele van die PV-bedrijven tot de laatste dag zijn blijven doorverkopen, goed wetende dat ze hun materiaal niet meer op tijd gingen krijgen. niet enkel sma, maar ook mastervolt, fronius, danfoss etc hebben al maanden geleden laten weten dat het voor dit jaar gedaan was, productie volledig uitverkocht. ik ben zelf in duitsland en oostenrijk gaan informeren bij verschillende dealers, en ook daar was niks meer te krijgen.

en dan zijn ze met de hele sector bij de minister gaan klagen en hebben ze het gedaan gekregen dat ze uitstel verkregen tot einde maart voor de definitieve opstart. maar het is zelfs niet zeker of ze tegen dan genoeg omvormers bijeen kunnen sprokkelen. er zijn er dus wel wat die boter op hun hoofd hebben.

daarnaast is er nog een ander aspect, moeten bijdrages geschrapt worden omdat er al teveel geklaagd hebben? ik ben daar niet van overtuigd, want dat schets net een beeld van de situatie. als er maar een paar klagers zijn, kunnen het toevallig een paar lastige klan,ten zijn die nooit content zijn, want die heb je ook.

net het grote aantal reacties maakt de geloofwaardigheid van het verhaal groter.

ik stop ermee, want eigenlijk ga ik nu ook tegen de regels in, aangezien deze reactie niet rechtstreeks te maken heeft met het onderwerp.

hans d

 

 

Moderator : inhoud gewist

Moderator : Inhoud gewist

Hans

Na 184 posts waarvan een hele reeks klachten, is de situatie toch zeer duidelijk, dunkt me.  Het gaat niet over enkele klagers en er zullen nog firma's zijn die zeer laat hebben verkocht.

 

Alain

 

 

Moderator : Inhoud gewist

Persoonlijke berichten aan Solart systems of anderen kunnen perfect per e-mail of via het omslagicoon onder de naam.

Moderator : inhoud gewist

facebook is misschien wel een idee, maar hoe doe je dat?

Moderator : Inhoud gewist
 

gaan we doen,deze avond gaat snoopie kijken hoe we ons kunnen bundelen via facebook

 

Moderator : rest gewist.

Aan snoopie : Als je iets hebt via facebook of een andere methode, post gerust.  (Berichten ondertussen zoals tof, hoe doe je dat, slecht idee, e.d. brengen niets bij aan de discussie.)

 

 

Moderator : inhoud gewist

Als moderator zou ik zou graag nogmaals enkele forumafspraken in herinnering brengen :
 
ecobouwers.be/disclaimer
Volgende zaken kunnen van Ecobouwers.be worden verwijderd:

  • bijdragen die niet over het opgegeven onderwerp handelen of geen bijdrage leveren aan het debat;
  • bijdragen die oproepen tot haat, deel uitmaken van een commerciële of ideële lastercampagne of beledigende taal bevatten

Mijns inziens is dit duidelijk, ter herinnering nog het doel van deze website en forum :

Ecobouwers.be is een website met praktische en technische informatie en concrete ervaringen over duurzaam bouwen. Het platform wil de ontmoetingsplaats zijn van een online gemeenschap rond duurzaam en energiezuinig bouwen en verbouwen. Je komt er in contact met geëngageerde doe-het-zelvers en met professionals uit de sector. De online community bepaalt de inhoud van het platform en neemt het onderhoud op zich. Door deze site worden er hopelijk meer duurzame en energiezuinige huizen gebouwd in Vlaanderen.

 

Uit de lucht gegrepen insuniaties aan de moderatoren/forum zijn ongepast en worden verwijderd.  De situatie is in de voorbije 200 berichten zeer duidelijk geschetst. 

Alain
 

Moderator reactie :  Ik ben je "kat en muisspelletje" en insunuaties meer dan zat, kennelijk is dit een spelletje voor jou.  Ik had anders begrepen dat het voor een aantal personen over zeer veel geld gaat.

 Kunnen we niet zelf een soort forum openen waar we met zijn allen kunnen onderhandelen wie kent hier iets van ?

dan maken degene wie er iets van kent dat aan en post of mailt de link door 

 

Bericht aan de moderator. Het onderwerp van deze sectie is SOLART Systems, dus alle info aangaande SOLART Systems die geen laster is, is wel degelijk gegrond. Dit hoort een forum te zijn waar mensen hun ervaringen kunnen delen. En als die ervaringen negatief zijn en onder de titel van de sectie passen, is het ongehoord dat er censuur wordt op toegepast.

Naast de regels die u aanhaalt, staat er tevens ook nog onderstaande regels :

Richtlijnen en basisregels
 
Online gemeenschap Ecobouwers.be bestaat enkel dankzij jouw hulp. Laat je mening horen op het forum, deel je expertise op de wiki-pagina’s, vertel je ervaringen met je bouwproject in je persoonlijke bouwblog of stel jouw laagenergiewoning open op de Open Klimaathuizen. Ecobouwers.be mag dan wel een initiatief van BBL zijn, maar de site draait volledig op basis van een actieve online-community. Jij bepaalt de inhoud!
 

Er wordt dus door Ecobouwers gevraagd naar eigen ervaringen met ons bouwproject.

Dus gelieve mijn post van vandaag terug te plaatsen met de originele tekst.

Met vriendelijke groet.

Je bracht niets meer aan de discussie bij, net als bij een aantal anderen.  Nieuwe elementen zijn bewust ook blijven staan en de oude berichten zijn noch aangepast noch verwijderd. 

 

 

VOILA MENSEN nieuw FORUM kunnen we allemaal de koppen samensteken en als dit bericht verwijderd wordt weet ik het niet want hier is nu is niets mis mee hier is de link -->  http://zonnenpanelen.12forum.be/



beste moderator,

waarom zonder enige reden mijn verhaal verwijderen?? een forum dient daar tenslotte toch voor, en ik hou me aan de regels

"Ik had anders begrepen dat het voor een aantal personen over zeer veel geld gaat." zo'n citaat slaat nergens op als je ook tenminste mijn verhaal had gelezen, want bij mij gaat het hier over 20000€

Uw "verhaal" is niet verwijderd, uw uit de lucht gegrepen insinuaties wel.

Ik begrijp niet goed dat als iemand zijn negatieve ervaring uit over de titel van een forum, hij of zij dan niets bijbrengt. Wat is dan volgens u wel nuttige informatie die bijdraagt aan de discussie? Als ik in mijn post zou gevraagd of opgeroepen hebben niet met SOLART Systems in zee te gaan, dan ok, maar ik heb enkel het relaas van mijn bouwervaring met deze firma uit de doeken gedaan. Wat eigenlijk de vraag was van de allereeste persoon die het onderwerp gestart is, namelijk of iemand reeds ervaring heeft met SOLART Systems.Ik wist niet dat de regels qua censuur in België strenger zijn dan pakweg in China of Iran.