Solart Systems

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Heb een offerte ontvangen van de firma SOLART SYSTEMS uit LEUVEN. 4,60 Euro per Wp, zonder btw. Heeft iemand reeds met deze firma samengewerkt?

Reacties

1

Tegen mij werd verteld dat de panelen uit Engeland komen ?

weet niet goed wat ik er moet van verwachten

uniek systeem ivm garantie op opbrengst en op de berekening ? Fabeltje ?

Volgens offerte zeer ok volgens mij

"Vanwaar Xeno Engineering BVBA komt weet ik niet, want daar was voorheen niets over gezegd en op hun site vind ik daar ook niets van terug."

Staat nochtans op de laatste blz van hun "offerte fase 1" ...

 

"Oppassen bij dit bedrijf! Het BTW nummer staat op een ander adres bij UNIZO!"

Van de Unizo site:

XENO ENGINEERING Identificatie

 

Nationaal nr / BTW-nr: 811646114 Naam / Maatsch. benaming: XENO ENGINEERING Adres: Leuerbroek 1050
3640 OPHOVEN Toestand van de entiteit: Actieve onderneming Juridische vorm: Besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid

 

Komt toch overeen met het adres dat op hun offerte staat ... ?(3640= Kessenich-Ophoven-Kinrooi-Molenbeersel, volgens de website van de Post. Of zie ik niet goed ??)
Maar misschien klopt die info op de site van De Post niet !!??

Ik wil Solart Systems niet verdedigen, en ik vind het verstandig is om sceptisch te zijn, maar dingen zien die er niet zijn is niet netjes. En ze verdraaid weergeven al evenmin.

Als ze een afsplitsing zijn van Solar Total die toch wel één van, zoniet dé, grootste installateur van België is, zullen ze wel weten waar ze mee bezig zijn zeker ?

Ben ook wel heel benieuwd naar de ervaring van Claude-1 !

Laat iets weten hé !!

Perfecte verhouding prijs/kwaliteit ! goede service !

Ik heb reeds gekocht, stipte uitvoering, scherpe prijs vergeleken met twee andere offertes

Alles is goed verlopen, werkt goed

Jan uit Kortrijk

Hallo allemaal.

Eerst even zeggen dat ik installateur ben van SOLART systems. Wie en waar en hoe dat doet er niet toe.

Na al die negatieve geruchten op dit forum te lezen wil ik nu wel het een en ander verduidelijken.

  • XENO is de bedrijfsnaam en SOLARTsystems is de merknaam van de installaties en een ander adres? Kinrooi heeft deelgemeentes ook......
  • Zij verkopen systemen en is geen plaatsingsfirma. De installaties worden geplaatst en/of verkocht door geregistreerde aannemers.
  • Er komen geen chinezen aan te pas

Ik begrijp wel dat er over het een en ander onduidelijkheden bestaan en dit wordt zo vlug mogelijk opgelost maar het is nog steeds een startend bedrijf die toch goed zijn best doet om een belangrijk marktaandeel in de benelux te bekomen.

Hoi,

Ik heb met veel plezier al deze dingen gelezen op dit forum. Ik heb een 8 tal weken geleden gewoon mijn voorschot betaald en kreeg 3 procent korting hiervoor. Hahaha dat is meer dan ik van de bank als rente krijg. Ik zit zelf in de handel dus vond het maar niet anders dan normaal om de materialen met voorschot te betalen en een fikse korting te krijgen hiervoor.

Verleden week hebben die gasten bij mj de dakhaken en profielen gezet.  Keurig en netjes afgewerkt door een tweetal Limburgse kerels.

Vanochtend heeft men mijn panelen op het dak gelegd. De panelen en de verpakking waren allemaal met logo van SOLART Systems. 

Vanmiddag kwam een electrieker de SMA omvormer plaatsen.  Hij gaf me ook een lijst met de flashtests /ook met logo van solart systems/ van ieder apart paneel en de kerel gaf me degelijke uitleg.

Ze waren echter een weekje later dan afgesproken was en dat had met het slechte weer te maken van verleden week zei de man. Voor mij maakte het eigenlijk niet echt uit, maar ik vond het toch netjes dat hij zich wat veronschuldigde voor het slechte weer.  Ik vond het al goed dat ze me voor mijn verlof nog geholpen hebben / het is nu trouwens bouwverlof en ze werken gewoon door blijkbaar.

Wat hier allemaal op dit forum staat lijkt me nogal redelijk paranoia als je het mij vraagt...ik heb immers geen enkel probleem met de mensen gehad en ze hebben netjes en correct hun zaken bij mij afgewerkt, en dat is het enige dat voor mij van belang is.

Zulke insinuaties op het  internet plaatsen zonder echte slechte ervaring te hebben opgelopen is mijn inziens niet erg netjes en ik denk dat er veel anonieme reacties gewoon door concurenten van solart systems gezet werd om hen i slcht daglicht te plaatsen -

Ik vertrek nu op vakantie voor enkele weken en ben eens benieuwd hoeveel opbrengst ik zal hebben gehad na mijn terugkomst !

Ik heb me opgegeven als referentiepunt bij de interne verkoper  dhr Maesen. Hij volgde mijn dossier op /volgens mij werk die kerel dag en nacht want  ik kon hem steeds op zijn gsm bellen tot 23h savonds.  Ik heb hem bezocht in hun magazijn in 3640 Kinrooi om de panelen te zien enkele dagen geleden. 

Ze waren verschllende opleggers panelen aan het lossen toen ik daar was.

Man man man ... ga er gewoon even naar toe en kijk zelf ter plekke ipv  zitten te flippen op forums en die gasten in slecht daglicht te stellen voordat er ook maar een slechte referentie is.

Ik heb wat ik wou hebben, en op een correcte manier. en ik ben er zeker van dat als er iets mis zal lopen dat ze dat met man en macht zullen verhelpen...

Groeten,

Stefan

 

 

Dag stefan,

 

Idem dito hier.

Ik heb enkele maanden geleden besloten om met Solart systems in zee te gaan, ook al waren er toen reeds heel wat twijfels die hier geuit werden. ik heb steeds netjes antwoorden gekregen op alle vragen die ik hen stelde alvorens tot een overeenkomst te komen. na de ondertekening kreeg ik enkele dagen later een orderbevestiging. ook ik heb geopteerd voor de 3% korting door 90% voorschot te betalen. 3% op het totaalbedrag is immers mooi meegenomen.

Enkele weken voor de geplande installatie werd ik gecontacteerd door de installateur om de installatiedatum definitief vast te leggen. ze konden zelfs een week eerder dan oorspronkelijk berekend maar dit kon niet doorgaan aangezien ik op vakantie was toen. samen hebben we de datum vastgelegd en op die datum is de effectieve plaatsing ook doorgegaan. hun hoofdinstallateur kwam de werken 's morgens coördineren en is 's avonds teruggekeerd om alles te controleren en de omvormer ed aan te sluiten.

Ik kreeg als dank voor mijn vertrouwen zelfs nog een fles champagne in cadeauverpakking. ik weet het, dit is een kleinigheid, maar ze doen het toch maar.

2 weken na de oplevering heeft men mij nogmaals gecontacteerd om te vragen als alles perfect werkte en als ik verder nog vragen had.

Ik weet dat, ondanks jullie twijfels die hier worden geschreven, ik een uitzonderlijk positieve reactie nalaat hier maar ik kan echt niks bedenken waar ik niet tevreden over ben.

ik heb 5 verschillende firma's over de vloer gehad en zij waren de enige die me niet het gevoel gaven om maar gewoon een nummertje te zijn.

Blindelings vertrouwen hoeft niet, maar achterdocht is ook geen goeie raadgever mensen.

 

Groeten

Ivo Horemans

Hey iedereen,

 

Vandaag is Solart Systems de laatste hand komen leggen aan mijn installatie.

Het heeft wel 2 weken aangesleept voor alles in orde is gekomen.

Eerst was er slecht weer om het frame te plaatsen maar daarna zou ik graag alle vooroordelen van deze site van de baan willen vegen.

Ze werken met vaklui en iedere vraag is niet teveel.

Leveren ook alles zoals voorzien in de offerte.

Ik wil ook stellen dat ik niks met dit te melden, voordelen heb bij de firma.

Nu nog juist wachten op de paperassen en ik ben een tevreden klant.

Een aanrader, alhoewel ze zullen moeten werken aan hun Log kinderziektes.

Iedereen mag mij via e-mail contacteren voor meer informatie

 

Groeten

Claude

 

 

Ik heb diverse offertes, waarbij de prijs varieert van 4,9 € tot 3,7 € per Wp.

Allemaal werken ze met SMA, het zijn de panelen die verschil uitmaken.

In Test Aankoop lees ik dat de monokristallijne zondermeer een beter rendement geven, elders lees ik dat bij diffuus licht de polykristallijne in het voordeel zijn..

De ene installateur zou de omvormer vlak bij de electriciteitskast plaatsen, omdat het daar het koelste is.  De omvormer is namelijk hét delicate toestel en hoe warmer die staat, hoe kleiner de overlevingstijd

Anderen zouden het zo dicht mogelijk bij het dak willen krijgen, de ene zelfs op een snikhete zolder, de volgende toch wel op het onderliggend verdiep omdat het daar wel koeler is.  Hun redenering is dat er wel degelijk enkele procenten verlies optreedt naargelang de afstand tussen panelen en omvormer.  De afstand tussen verdeler en meter zou niet ter zake zijn.

 

Veel vragen en tegengestelde antwoorden toch.

Is er hier een ingenieur of zo die wél weet hoe het zit ?

 

 

 

 

 Beste Claude,

Hoe is het verlopen met de papieren ?  (breng je ons op de hoogte ?)

 

 

Mvg

Piet 

Hallo Stefan,

Mijn vraag voor u : hebt u ondertussen bij solart systems gekocht? en hoe is alles verlopen ?

mvg

Marc59

Hallo,

 

ik heb ook een offerte binnen voor pv panelen van solartsystems , kwam heel proffesioneel over en

heb een heel goede prijs , 4€ KWP + btw

Volgens de vertegenwoordiger zeg ik best mijn dubbele teller af ?

Wat is volgens jullie het beste ?

Mijn dagverbruik is 2300kw , nachtverbruik (+weekend) 2650

Heb pv installatie gevraagt van 5000kw

Bedankt

Sven

Sinds 17/09/2009 niets meer te horen over Solart Systems ? Post hier jullie ervaringen aub.

Heb zonet na veel vergelijken (in de mate van mijn kennis) belist om met solartsystems mijn PV installatie te laten plaatsen.
Mono kristalljn 185Wp, 23 panelen. Ze beloven dit jaar te plaatsen.
De bestelling gaat morgen verstuurd worden en ik hou jullie op de hoogte ivm verdere gang van zaken.

Hallo,

wij hebben ons ook beslist , 25 panelen 235wp

Ook nog plaatsing in 2009

Bij mijn ouders en tante is het ook solartsystems die komen plaatsen

Zij waren uit veel offertes de interessantste en de vertegenwoordiger kwam heel goed over , wist waarover hij praatte

en gaf goede raad!

Heb hem al verschillende keren gebeld , ook 's avonds en kreeg altijd meteen antwoord

Ik hou jullie op de hoogte

Sven

wat is je opinie over Solart systems nu? Welke zonnepanelen had je laten leggen poly of monokristallijn?

 

 

Vrij positief nieuws. Ik heb gekozen voor betaling op voorhand - 90 % dus op 1 juli dit jaar betaald.

Vanaf vandaag zijn mijn zonnepanelen in werking gesteld. Hier volgen de voorlopige + en - punten :

 

- de uiteindelijke deadline werd niet gehaald. Extra 2 weken uitstel van installatie werd wel door mezelf veroorzaakt gezien ik niet thuis kon zijn en dat is best het geval wanneer ze alles komen plaatsen. Al bij al is alles binnen een vrij redelijke termijn geplaatst (ongeveer 3 maanden wachttijd in totaal) ; score : gemiddeld

- de prijs vond ik in ieder geval interessant : 9975 € voor 14 panelen monokrisalyn van 185Wp op plat dak, alles inbegrepen ; geen extra kosten dus ; score : prima

- het eerste kontakt met de verkoper van solart systems verliep wat minder vlot. Hij heeft me een gratis sunnybeam bovenop geboden ; een mooi extraatje. Technisch gezien leek hij in ieder geval niet zo erg goed op de hoogte van alle plaatsingsmogelijkheden. ; score : eerder een minpunt

- de mensen die uiteindelijk de zonnepanelen kwamen plaatsen hebben alles op 1enkele dag geïnstalleerd. Bovendien viel er met hen wel te onderhandelen over de plaatsing, die de eerste verkoper in kwestie dus slecht had gepland wegens eerder gebrekkige kennis hierover. Alles is echter op diezelfde dag nog gecorrigeerd ; inclusief extra materialen laten komen enzomeer ; score : EXCELLENT (je informeert echter best bij meerdere installateurs op voorhand welke installatie de meest ideale is voor je dak, zodat je weet waarover je praat)

- tevens het telefonisch contact met dienst logistiek ; zeer goed (eens je te weten komt bij wie je moet zijn tenminste)

- aansluiting omvormer en indienststelling : zeer goed - op een uurtje was de klus geklaard

- nu nog de keuring, eindafrekening enzomeer, maar vanaf vandaag heb ik al mijn teller zien teruglopen in ieder geval

Hoi Mikason,

In uw geval zou het inderdaad veel beter zijn, alleen een dagteller te hebben. Anders ga je er niet kunnen uit halen wat je erin geïnvesteerd hebt.

Bovendien ben je dan ook best af bij een energieleverancier die geen onderscheid maakt tussen dag- en nachttarieven.

groetjes,

Dirk

Aangezien ik al bijzonder veel info van sites heb gehaald, draag ik nu ook mijn steentje bij.

Ik zojuist een contract getekend met deze mensen voor 20 panelen 185 wp mono aan 3.6€/wp zonder btw. Totaalkost komt op ongeveer 14.000€ (locatie is Gent)

Ik had meerdere offertes liggen, en zij sprongen er uit door de website, duidelijkheid offertes en snelheid van respons. (Plus dat ik ze nog dit jaar wou leggen, de meeste firma's zitten al volgeboekt)

De meeste offertes schommelen daar net iets boven, sommigen zaten er ruimschoots (+2000€) boven.

Qua prijs zat er slecht 1 andere firma eronder(-2000€), uit nederland maar op basis van chinese panelen, bijzonder trage respons en onvolledige informatie.

Het enige minpunt, iets wat de verkoper al eerlijk van in het begin zei, is op het moment dat de verkoper langs kwam hij ook een getekend contract wou, bedenktijd was niet mogelijk.  Ik kan de reden verstaan (er zijn nog geïnterreseerden) maar leuk is het niet. Indien je je niet voldoende op voorhand had geïnformeerd neem je dan een gok.

De verkoper trok de nodige fotos en pleegde telefonisch overleg voor bevestiging. Ik heb de indruk dat deze mensen weten waarmee ze bezig zijn, de voorwaarden zijn niet zooo abnormaal, beetje aan de hoge kant weliswaar (uiteindelijk betaal je toch 90% voor de installatie er is) maar verstaanbaar.

 

De profielen zijn geplaatst eind oktober door een jong team dakwerkers, en de panelen worden op 1 december geplaatst.
Dus tot hiertoe prima service.

ok

Juist telefoontje gehad van solart , maandag 7 december komen ze de 25 235wp panelen plaatsen en aansluiten

Hopelijk is het goed weer zodat er geen uitstel komt

Hou jullie op de hoogte

Sven

Wij ondertekenden 14 oktober ons contract met Solart Systems en betaalden op 15 oktober een voorschot van 90% met als voorwaarde een inwerking stelling in 2009. Eerlijk gezegd toch een beetje ongerust of men dit wel kon waar maken. Daarom hebben we per mail regelmatig geïnformeerd naar de stand van zaken en ik moet zeggen, altijd onmiddellijk reactie telefonisch of per mail. Intussen werden op 24 november de frames geplaatst en gemonteerd op 25 november, correct zoals men ons vooraf op 18 november had beloofd. We moesten er zelfs niet speciaal voor thuis zijn. Reeds op 18 november werd een installatie van de panelen voorzien in de week van 14 december. Intussen heeft men ons gemeld dat de panelen 14 december zullen worden afgeleverd en 15 december worden geplaatst. Voor de omvormer zal nog een afspraak worden gemaakt. Tot zover loopt hier dus alles volgens planning en geloven wij nog altijd in een correcte afhandeling dit jaar! We houden jullie op de hoogte...

Bij mij zijn zowel de panelen vorige week geplaatst en vandaag is de omvormer aangesloten.
Volgende week vrijdag de keuring. Ook ik heb wel voorschot van 90% betaald.
Ben wel tevreden over de service van het bedrijf en zeker als je weet dat dit voor hun een 'boom' is die je maar moet kunnen opvolgen met alle externe plaatsers die er nu nodig zijn.

wordt vervolgd

Wij werkten er inderdaad mee en hebben een absoluut negatief verhaal. Misschien ligt het aan één externe werker

We tekenden eind september. We kregen NOOIT zelf telefoon wel een melding dat de plaatsing zou doorgaan eind november. Die ging niet door en we moesten zelf bellen.Dan op 7 dec. Twee mannen die verdwenen omdat ze geen hoogtewerker hadden. Niets meer gehoord.Na een tel. van ons  weer een datum waarop niemand verscheen.

Dit nog eens 2 keer.

Eindelijk sturen ze nu drie jonge gasten die het zonder hoogte werker moeten doen. Ze moeten lopen over een dakgoot van een oud huis.Ook andere maten van panelen geleverd zodat de schikking niet uitkwam en we met 2 panelen minder zitten.

Vandaag in de sneeuw plots tel. dat iemand niet was verzekerd en niet betaald zou worden!

Ploeg teruggeroepen, aan de telefoon tegen de gasten zegden ze dat ze zich niets moesten aan trekken van de klanten, dat was hun probleem....we zijn nog niet aan het einde.....

 

 

Afgelopen maandag werden bij ons zoals afgesproken de panelen geleverd en op dinsdag geplaatst. Dezelfde ploeg die de profielen al vooraf had geplaatst d.i. een ploeg Poolse arbeiders die hun werk perfect hebben gedaan. Ondanks de vrieskou stonden ze dinsdagmorgen al op hun stelling! We zitten nu wel weer in afwachting op een afspraak voor de plaatsing van de omvormer en de keuring...

De ijzers liggen er ook bij ons, inmiddels geven ze toe dat de verantwoordelijke niet correct geweest is en een vrouw zou het proces begeleiden. Ze geeft ook zekerheid dat het in orde komt, voorlopig is ons vertrouwen zo geschaad dat we enkel bang kunnen afwachten! MMM....

Zelfde met de 10 percent Niet betaald kan ze niet meetellen voor de aftrek, het is een pat situatie...

wij kregen vandaag net bericht,dat er problemen zijn met de leveringen van de omvormers.

ons werd gegarandeert dat onze installatie zeker ging af zijn eind decemeber.

wij werden van het kastje naar de muur gestuurd,heb 3 weken moeten smeken om een factuur van hen,ze stuurden aanmaningen om te betalen,maar ze hadden geen factuur opgemaakt en verstuurd naar ons.Een briefje erbij dat onze levering en plaatsing in het gedrang kwam omdat niet betaalden.

Toen beweerden ze de factuur al een week te hebben verstuurd en kwam die pas aan  een week  later op dinsdag,

na onvriendelijke mail en telefoon op maandag.De poststempel sprak op maandag de dag van mijn gepleegde telefoontje,daar heb ik de enveloppe van hen ingescand en verstuurd naar hen.

mijn profielen liggen van midden november,ik moest wat geduld hebben,de panelen gingen er na 14 dagen ook opliggen.

nu komt men ze zogezegd plaatsen op 30 dec en 31 dec komt de keuring,ik moest 90% betalen vind ik geen enkel probleem,maar nu zou ik de laatste 10% ook moeten betalen of mijn belastingsvoordeel vervalt.

Ik heb enkel de profielen liggen en moet een faktuur betalen van 21500 €

ik heb een mail gestuurd wat ze als compensatie geven,je moet een groene lening betalen en je krijgt niets in de plaats,want de panelen zijn niet aangesloten.

ik ben akkoord ik heb 3% korting gekregen,maar moet wel 21500 € betalen voor een paar ijzers op mijn dak.

ik ben totaal niet tevreden,antwoorden doen ze na veel zagen en klagen,bij bellen sturen ze je steeds door,mijn vertrouwen is door deze firma erg geschonden,ze wisten opvoorhand dat er geen omvormers meer zouden zijn en toch verkopen ze nog aan ons en beloven dat ze zeker een werkende installatie zullen leveren tegen eind december.

wij hebben 1 pluspuntje en dat is dat de vertegenwoordiger ons steeds verder helpt en wat in orde kan maken,daar ben ik dankbaar voor want anders weten we het ook niet meer,via hem comuniseren we en

worden alle mails beantwoord,een super man.

 

Goedenavond

Ik ben werkzaam bij een groothandel op pv gebied.

alhoewel wij niet aan eindgebruikers leveren,kan ik misschien wel wat vragen beantwoorden.

Afgelopen maandag werd onze omvormer geplaatst en zonet is de keurder langs geweest. Alles is dus zoals beloofd operationeel gesteld nog voor het einde van het jaar ondanks onze late bestelling van 15 oktober. Wij blijven dus tevreden over onze beslissing ondanks alle negatieve berichten die wij ooit op het web hebben gelezen! Wat ons betreft mag de zon nog heel veel schijnen...

Dit geeft weer hoop. Onze bestelling was eind september.Ik heb bevestiging gekregen dat ze morgen gelegd en gekeurd worden. Als alles goed afloopt laten we ook niet na dit te melden, en laten we de zon ook bij ons schijnen!

Hier toch niet alles rozegeur en maneschijn... Besteld eind september, profielen gelegd 3/11, panelen gelegd op 18/12,... na veel communicatie van mijn kant en bitter weinig van hun kant nog steeds geen omvormer. En ziet er naar uit dat het niet meer voor dit jaar zal zijn daar de keurder deze morgen is langs geweest voor een voorlopige keuring (een 2de keuring met omvormer moet dus gebeuren voor 1 maart). Blijkbaar houden ze zich ook niet meer aan de offerte want de omvormers zijn niet meer van SMA, maar hun eigen merk! Wat dan met de gratis sunnybeam volgens offerte? wat met garantie... allemaal vragen waarop ik tot op heden geen antwoord krijg. Van de verkoper moet ik ook al geen support verwachten want hij werkt daar niet meer!!

to be continued...

 

Ik zit met eenzelfde probleem.

De frames liggen ook al verschillende weken op ons dak en de pannelen staan zelfs al 2 weken in onze garage. De installatie was beloofd voor 24/12 maar er komt hier gewoon niemand opdagen. De communicatie vanuit Solart Systems is gewoon beneden alle niveau. Ik heb echt totaal geen vertrouwen meer in de volledige afhandeling tegen 31/12. Daarboven komt nu inderdaad nog dat we nog de resterende 10% moeten betalen ook om in aanmerking te komen voor de belastingaftrek. Na al de miserie die ik nu al heb gekend sedert de ondertekening van het contract (25 September) kan ik moeilijk nog veel vertrouwen hebben..

 

Ik zit ook met hetzelfde probleem, er was afgesproken dat er gisteren iemand de panelen kwam leveren omdat ze vandaag de panelen zouden plaatsen, maar gisteren is er niets geleverd en vandaag is er ook niemand komen opdagen.

En we kunnen ook onmogelijk iemand bereiken via telefoon.

Wij hebben ook al 90% betaald en we hebben enorm veel stress en zogoed als geen vertrouwen in de verdere afwerking van de installatie.

Ze kunnen veel beloven maar er komt weinig van in huis, hopenlijk reageren er nog mensen met hetzelfde probleem, dan kunnen we mischien gezamelijk iets ondernemen.

 

Ook ik heb bestelling lopende bij Solart Systems.  Plaatsing is nog beloofd voor einde van het jaar.  Als dit niet lukt dan wil ik ook gezamenlijk met andere iets ondernemen tegen deze firma. Natuurlijk als plaatsing nog gebeurd voor einde van het jaar, dan laat ik jullie dit ook zeker weten op dit forum.  Heeft er iemand info over dat andere merk van omvormers dat ze willen installeren : A-Verter ?   Of een website?

In de verkoopsovereenkomst staat 20 jaar garantie op de SM-a omvormer, dus moet er duidelijk op papier staan dat er ook 20 jaar garantie is op de andere omvormer, anders deze omvormer niet laten plaatsen, zou ik zeggen!

 

Bij ons werd afgelopen maandag, zonder dat dit ons was gemeld, een ATEN  A-Verter 3180TL geplaatst. Heb onmiddellijk hun om uitleg gevraagd want er was ons een SMA beloofd. Ik heb vanmorgen van Solart een mail ontvangen en technische fiches van alle types ATEN. Diegene die dit graag heeft mag mij persoonlijk mailen (klik op mijn naam en dan op 'contact'. Ik kan via dit forum geen bijlagen toevoegen maar als je mij een mailadres opgeeft bezorg ik u de info die ik ontvangen heb door! 

We hebben zopas rechtstreeks gebeld naar de belastingen in Brussel (InfoFin 02/5725757) om wat meer uitleg te krijgen over het belastingsvoordeel. In tegenstelling tot Solart Systems kregen we daar wel direct iemand aan de lijn... 

In tegenstelling tot wat Solart Systems beweert, moet die resterende 10% niet worden betaald voor eind 2009 !! Het belastingsvoordeel wordt dan berekend op de voorschotfactuur (in ons geval dus 90% van totale bedrag). Aangezien het voorschot reeds hoog genoeg is, maakt die resterende 10% niets uit aangezien het belastingsvoordeel toch beperkt is tot 40%.

De voorwaarden voor de GSC blijven natuurlijk wel geldig (geplaatst en gekeurd tegen eind 2009).

Die 10% dus niet betalen tot alles geleverd, geplaatst en gekeurd is.

Klopt volgens mij ook. Ben van beroep boekhouder en je moet als bewijsstuk uw betalingsbewijs meesturen. Dat kunnen we dus allemaal aanwenden. Probleem is volgens mij dat niemand een officiële definitieve factuur heeft om mee te sturen. Deze leveren ze pas af na volledige betaling en oplevering (zie contracten) in principe! Vraag me af wat ze hiermee gaan doen.

dit stuurden ze me daarnet door,heb intussen contact opgenomen met de vregg en wat ze beweren klopt niet

de vreg heeft een dossier opgemaakt ,met deze installatie update,

,alsook werken ze samen met keuringsdienst VanHemelen en heb met de dienst chef contact opgenomen ,heeft me persoonlijk te woord gestaan.

de panelen moeten geplaatst zijn met aardingskabel,zoniet krijg je geen keuring toch beweren zij van wel zie hieronder.

er komt dan op uw keuringsattest keuring niet toegepast,panelen niet geplaatst,en kan je fluiten naar je 450 € van de vregg

INDIEN UW MODULES NOG NIET TOEGELEVERD ZIJNOm aan de tijdelijke visuele keuring te kunnen voldoen is het vooral belangrijk dat uw modules aanwezig zijn op het installatie adres.  In principe hoeven ze zelfs niet eens gemonteerd te zijn op uw dak. volledig update hieronder   

ik heb mijn terugbetaling opgeeist,als ze de beloofde installatie niet doen op 30 december en de keuring niet gebeurd op 31 december en de levering van mijn panelen op dinsdag 29 december.Ik eis ook intrest op mijn geld bij,omdat ze valse informatie geven,wie weet lukt het,als we met z'n allen iets ondernemen moet dit toch zeker lukken.

ik ben het beu,alsook met de omvormer,je kan eisen dat ze de omvormer nadien vervangen door een sma,dat doe ik zeker als ze ze nog komen plaatsen.

INSTALLATIE UPDATE  Geachte SOLART Systems klant, Middels deze mail houden we U even op de hoogte aangaande de installaties die bij ons besteld werden gedurende de tweede helft van het jaar 2009.INDIEN ENKEL PROFIELEN GEPLAATST ZIJN EN UW MODULES ZIJN REEDS AANGELEVERD, MAAR NOG NIET GEPLAATST.Zoals U wellicht reeds vernomen heeft in de verschillende media is er een overgangsmaatregel van kracht voor het installeren van een fotovoltaïsche installatie die onder de 450 €-regel zal vallen. Deze uitzonderlijke maatregel is tot stand gekomen wegens de gigantische leveringsproblemen van componenten op de gehele wereldmarkt en wegens de druk van de keuringsinstanties die de enorme aanvragen niet aankunnen. Door deze onoplosbare situatie geraken alle installateurs in tijdsnood én staat er zeer veel druk op onze medewerkers. De regering heeft daarom besloten dat we als installateur een verlenging tot 01 maart om uw installatie operationeel te krijgen. De voorwaarde om te voldoen aan de 450 € - regel van 2009 is dat er een visuele keuring zal gebeuren voor 01 januari 2010 en een finale keuring voor 01 maart 2010. Op basis van de afspraken die we hebben met de verschillende keurders werken we momenteel met man en macht om deze visuele keuring afgewerkt te krijgen en de keurders hebben ons de garantie gegeven dat deze operatie succesvol afgewerkt zal kunnen worden.INSTALLATIEDATUMSDoor de ongunstige weersomstandigheden van de afgelopen dagen zijn zeer vele installatiedatums verschoven.   Onze planners én plaatsers werken met man en macht om deze datumverschuivingen georganiseerd te krijgen.  De planning veranderde dag per dag wegens de weersomstandigheden.   Dit alles zorgt voor een enorme overbelasting, waardoor onze medewerkers niet permanent telefonisch beschikbaar kunnen zijn en niet op korte termijn op uw vragen kunnen beantwoorden.  Gelieve daarom gewoon even af te wachten tot de nieuwe installatiedatum aan U doorgegeven zal worden.INDIEN UW MODULES NOG NIET TOEGELEVERD ZIJNOm aan de tijdelijke visuele keuring te kunnen voldoen is het vooral belangrijk dat uw modules aanwezig zijn op het installatie adres.  In principe hoeven ze zelfs niet eens gemonteerd te zijn op uw dak.   Indien uw modules nog niet aangeleverd zijn, dan zal dit gebeuren tijdens de komende dagen.  Onze transporteur zal U telefonisch contacteren om deze levering op uw adres te laten plaats vinden.   Gelieve de toeleveringsdatum die door onze externe transporteur telefonisch aan U doorgegeven zal worden, niet te wijzigen gezien dit een tijdige oplevering in gedrang zal brengen.INDIEN UW PROFIELEN EN UW MODULES REEDS GEPLAATST ZIJN MAAR DE KEURING WERD NOG NIET AFGEWERKTDe keurder zal zich weldra bij U aanbieden en zal keuren op basis van onze technische dossiers. In bijlage bij deze mail kan U vinden:Uw getekende opdrachtbevestiging:Hierop kan de keurder duidelijk zien welke modules en hoeveel Wp U in totaal geïnstalleerd zal krijgen.Uw inplantingsschema:Hierop kan de keurder zien waar en in welke configuratie de modules geplaatst zullen worden.Uw inplantingsschema mét stringbepaling:Op deze stringbepaling kan de keurder duidelijk zien in welke stringconfiguratie de panelen aangesloten zullen worden aan de omvormers.Het "eendraadsschema":Deze symbolische weergave van uw elektrische installatie is noodzakelijk voor de tijdelijke visuele keuring. Indien uw installatie reeds gekeurd is, print deze documenten dan uit en we adviseren U om deze bij te houden.  Indien uw installatie een eerste visuele keuring zal krijgen, print dan zeker deze documenten uit, zodat U ze tijdens het bezoek van de keurder kan voorleggen. We herhalen nogmaals dat vele visuele keuringen zullen gebeuren op basis van de aanwezigheid van de componenten - gelieve daarom geen extra telefonische druk te zetten op onze medewerkers gezien we met man en macht aan het organiseren zijn om deze visuele keuringen tijdig te kunnen afronden. CONTINUE LEVERINGSPROBLEMEN MET SMA OMVORMERSGezien de constante aanvoerproblemen en de constant verlengde leveringsproblemen bij SMA zullen er vele installaties afgerond moeten worden met een alternatieve omvormer die -op de stringbepaling na- identiek dezelfde opbrengsten zal verzekeren dan de voorheen aangeboden omvormer.  De toeleveringsproblemen van SMA zijn een overmachtsituatie: we staan als verdeler van SMA immers met onze rug tegen de muur.  Omvormers die we in productie lieten gaan in oktober - november worden slechts uitgeleverd gedurende maart 2010 !  Gelukkig hebben we deze problematiek kunnen verhelpen door een voorraad in te doen van een alternatieve omvormer.  De garantieperiode is maar liefst 20 jaar.    Uw nieuw berekende omvormer is reeds bij ons in voorraad en we plannen een snelle installatie in zodat we uw project tijdig kunnen afwerken. INDIEN PROFIELEN, MODULES EN OMVORMER GEPLAATST ZIJN EN HET KEURINGSVERSLAG IS AFGEWERKTUw volledige dossier zal weldra per post verzonden worden.  Door de overlast situatie is er een vertraging met het aanmaken van deze dossiers.  Indien U de plaatsingskosten van 10 % nog niet voldaan hebt, dan wensen we er U op te wijzen dat dit bedrag door U niet in uw belastingvoordeel meegenomen kan worden voor het boekingsjaar 2009.COMMUNICATIEWe kampen momenteel met een overbelasting van onze telefoonlijnen.  De constante telefonische vragen weerhouden onze medewerkers er helaas van om de planningen verder af te werken.  We vragen U daarom beleefd om enkel via beknopte email met ons te communiceren.     Met vriendelijke groeten,   Het Solart Systems - team   SOLART systems wenst jullie alvast prettige feestdagen.

ik heb wel een officiele factuur gekregen,omdat deze nodig was voor uitbetaling van onze groene lening

alle nodige papieren voor de belastingsaangifte zaten erbij.

Zouden we niet samen met alle gedupeerden TestAankoop inschakelen? We worden hier constant aan het lijntje gehouden met tegenstrijdige en verkeerde informatie.

Ik heb vandaag speciaal een dag verlof genomen aangezien de installatie voor vandaag was beloofd. Zonder enig tegenbericht is hier gewoon niemand komen opdagen.

Wat die omvormer betreft is dat ook bedrog. We hebben Solart Systems gekozen boven enkele andere leveranciers omdat zij de enigen waren die 20 jaar garantie konden geven op SMA en nu zouden ze gewoon een andere komen installeren...

als iemand dat wil doen,ben ik ook bereid om mee te werken,

ik zelf ben geen lid bij test aankoop,dus kan spijtig genoeg niets ondernemen,

indien we dit samen kunnen doen,staan we sterker.

Bij ons juist hetzelfde vandaag en gisteren speciaal verlof genomen. Reeds 90% betaalt en nog steeds geen panelen enkel nog maar profielen op mijn dak.

Ik ben van plan begin januarie persoonlijk naar de hoofdzetel in kinrooi te gaan, als er nog niks veranderd is!

Want telefonisch kan ik ze niet bereiken en mijn e-mails worden ook niet beantwoord.

Zijn er nog mensen die mee willen gaan met mij naar de hoofdzetel?

Ik eis mijn geld terug en een fikse schadevergoeding!

laat maar weten waneer,ik ga zeker mee

ik eis ook een schadevergoeding.

 

Ik ben ook niet bij Test-Aankoop, maar als mijn panelen niet liggen voor het einde van het jaar, dan zal ik ook tot het uiterste gaan om een schadevergoeding te krijgen.  

heb net proberen bellen naar test aankoop,zijn vandaag uitzonderlijk gesloten

wilde vragen of ze al klachten hebben binnen gekregen van solart systems.

Is iemand soms bereid om de media (vtm of de vrt) in te lichten over dit bedrijf?

Om de ongeoorloofde handelspraktijken en loze beloften van dit bedrijf aan het daglicht te brengen en dat ze de klanten een schade vergoeding of een terugbetaling verplicht zijn!

Wij zijn ondertussen 16 000€ kwijt voor enkel nog maar wat profielen op ons dak!!