groene stroomcertificaten

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Onlags gaven we opnieuw een meterstand door aan de VREG(zonnepanelen) en onze meterstand raakt niet goedgekeurd. Nu zou blijken dat we bij de installatie(maart 2008) de nominale AC waarde moesten opgeven, en dat men nu bij nieuwe aanvragen, zich baseert op de maximale AC-waarde???? Na ettelijke mails naar de Vreg zijn we nog niets verder, en onze volgende 1000 kw komt er ook aan. Iemand ervaring met dit soort probleem?
met dank

Reacties

Beste,
wij stelden na meer dan een jaar vast, dat er iets moest zijn misgelopen bij de registratie van onze installatie, doordat plots onze meterstand niet meer werd goedgekeurd wegens niet mogelijk.
Onze installateur had namelijk gezegd dat we het nominaal AC-vermogen van de omvormer moesten opgeven. In het goedkeuringsdossier werd dit getal als "elektrisch vermogen" geregistreerd. Dat lag goed 500 XX onder het piekvermogen van onze installatie, en uiteindelijk blijkt het dat piekvermogen te zijn, dat ze moeten hebben.
Ik heb gewoon naar onze contactpersoon bij de Vreg gebeld en die mevrouw heeft dan direct aan de telefoon de juiste gegevens in ons dossier opgenomen nl. x panelen van x kW. Dat kon ik onmiddellijk daarna ook op de site in ons dossier zien. Zo was de zaak gedeblokkeerd.
Het is denk ik dus beter te bellen dan te mailen, want het was onlangs nog in het nieuws dat ze bij de Vreg overspoeld worden door aanvragen voor nieuwe installaties wegens de wijzinging van de groenestroomcertificaten vanaf volgend jaar. En dan blijft post, ook elektronische, iets langer liggen.
Succes ermee.
Iris

we zijn na enkele pogingen toch telefonisch binnengeraakt op de Vreg.  De dame heeft onze enkele technische details gevraad, en beloofde ons om alles aan te passen.  Dus nog afwachten tot de gegevens van onze installatie online aangepast zijn.  Alvast bedankt!

 Wij hebben al verschillende keren moeilijkheden gehad om onze meterstand in te geven in de database van de VREG.

Behalve een automatisch antwoord, heb ik via MAIL nog geen enkel antwoord gehad. De enige manier om een persoonlijk gesprek te kunnen voeren is via TELEFOON op het nummer 02/5531364 (mevr De Ryck). Soms moet je wel wat wachtmuziekjes doorstaan, maar de laatste tijd, gaat het blijkbaar al iets vlotter.

Als je het volledig verhaal wil weten over onze problemen met het ingeven van de certificaten, kijk dan op onze website:

http://users.mobistar.be/eddiemarien1/ op volgende pagina: http://users.mobistar.be/eddiemarien1/site1/VREG.html  .

Bij het ingeven van ons 11de en 12 de certificaat hebben we moeten telefoneren, voor het 13 de was er geen probleem, voor het 14 de hebben we weer moeten telefoneren. Binnen enkele weken hebben we ons 15 de verworven, en zal het weer afwachten zijn of het dan zal lukken om dat certificaat goedgekeurd te krijgen.

Na het telefoneren wordt binnen de 2 dagen het certificaat goedgekeurd, als je gegevens kloppen.

Veel succes, Eddie