pelletkachel Quadra-fire

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Let op bij wie je een pelletkachel koopt!
Ik kocht een pelletkachel QUADRA FIRE Castile met een chronothermostaat bij de firma EDELFLAM in Oostende.Op 29 september 2008 werd de kachel en thermostaat geplaatst door de technieker van Edelflam.Na één dag merkte ik dat de thermostaat niet goed werkte. Onmiddelijk heb ik de zaakvoerder gekontakteerd. Deze kende het probleem al een langere tijd en we spraken samen af, dat ik de thermostaat terug zou sturen. Hij zou mij onmiddelijk een andere opsturen. Na meerdere telefonische kontakten van mij met de zaakvoerder, die heel veel beloftes deed, zit ik nu na ACHT WEKEN nog altijd zonder thermostaat.WAAR IS DE SERVICE VAN DEZE FIRMA? ZELFS IN DE GARANTIETIJD.Daarom, kijk uit!

Reacties

Hallo,ik ben ook op zoek naar een pelletkachel en ben ook terechtgekomen bij edelflam...Nu donderdag komt er iemand langs om es te kijken en een prijsofferte te maken....Is het probleem ondertss opgelost bij u?Mss kan ik het es op tafel leggen e
grtjs,¨Pedro

Het is gemakkelijk en terzelfder tijd heel klein geestig langs deze weg iemand en zijn firma slecht te maken , de chronotermostaat van het merk "Danfoss" heeft niets met de Quadra-fire pelletkachel te maken , een jaar geleden was deze chronotermostaat compatiebel met de pelletkachel , nu heeft de praktijk uitgewezen dat dit niet meer het geval is omdat de delta T veranderd is door de Danfoss fabriek , wat deze lasteraar vergeet te schrijven is dat hij deze chronotermostaat gratis en voor niets heeft gekregen en ook nog eens voor niets een andere gewone termostaat om de kachel te sturen, WAAR IS DE DANKBAARHEID VAN DEZE MR. LUDO?
De pellets waren VOORNIETS , de plaatsing van de kachel was VOORNIETS het scheelde niet veel of heel de kachel moest ook VOORNIETS zijn ,wat die Mr.Ludo ook vergeet te schrijven is dat de zaakvoorder zeer lang en met zeerveel aandringen achter zijn geld moest wachten , nogtangs was er ondertekend door die Mr.Ludo dat er kontant moest betaald worden bij plaatsing en levering .
Bemerking :
heel eigenaardig geen enkele kritiek op de pelletkachel Castile van Quadra-fire zelf , zou het dan toch heel toevallig zijn dat we hier met een uitstekend toestel te doen hebben waarvan er reeds zeer veel in Belgie en Nederland zijn geplaatst , vraag gerust bij deze firma naar referenties
Konclusie :
hoe meer je doet VOORNIETS hoe minder het wordt Gewaardeerd

Onze leverancier

In onze zoektocht naar Rika kwamen we uit bij de firma Edelflam in Oostende. Onze eerste ervaringen met Edelflam zijn alvast vrij positief. Er is een vlot en vriendelijk contact en de levering is zeer vlotjes verlopen. De installatie van onze kachel nam zo'n 2u30 in beslag. Meer informatie over Edelflam is te vinden op hun website nl http://www.edelflam.be

Geschreven door : Nico Devriendt
Op : 02/11/2007 om 11u22 | Woonplaats : Torhout
Hallo,

Hieronder geef ik mijn ervaring mee in de zoektocht naar handelaars in pelletkachels.

Wij wonen in West Vlaanderen en hebben gekozen voor de firma Edelflam in Oostende. Wij zijn zeer tevreden over deze firma. We kregen een goede uitleg en de levertermijn & installatie viel zeer goed mee.

Op 18 Augustus 2008 hebben we door de firma Edelflam uit Oostende ons eerste jaarlijks onderhoud laten uitvoeren. Zelf had ik al gestofzuigd waar ik zelf aan kon. Ook het pelletreservoir had ik volledig leeg gemaakt en gereinigd.
Eerst heeft Edelflam overal met hun krachtige (professionele) stofzuiger alles uitgezuigd. Vervolgens hebben ze de rookgaskanalen gereinigd en onderaan de kachel nog eens met de stofzuiger geweest. Alle onderdelen werden mooi schoongeveegd met een kwast en vervolgens het stof hiervan opgezuigd. Met hun stofzuiger kunnen ze toch veel meer opzuigen dan wij met onze gewone stofzuiger. Op mijn vraag is het afvoerkanaal ook gereinigd geweest. Alhoewel ze mij vertelden dat dit na een eerste jaar niet nodig zou zijn wou ik het toch eens zien. Zonder problemen hebben ze ook deze kachelbuis gereinigd. En inderdaad het was eigenlijk niet nodig want er zat bijna niets in. Nadien heb ik de kachel eens aan gestoken om te checken of de kachel het nog goed deed. Hopelijk hebben we terug een goed stookseizoen zoals vorig jaar…

Ook over dit onderhoud ben ik zeer tevreden over de firma Edelflam.

Joeri,

Nu niet overdrijven. Heel veel kachels van Quadrafire zijn er niet.
Er is naar mijn weten maar 1 leverancier in Vlaanderen en het meest populaire merk is het niet.
Waarschijnlijk is het wel een goede kachel en zijn de gebruikers heel tevreden.

Mij klinkt uw mail ook meer als een reclame boodschap!

De info die je schrijft kan je alleen maar weten als je voor het bedrijf werkt.

Steven

Beste Joeri,

Nog steeds ben ik tevreden van onze kachel & onze leverancier.

Ik zou het wel appricieren dat de inhoud van onze website niet in verschillende forums wordt gekopieerd. Gelieve in de toekomst evt. een link te gebruiken naar onze website (www.devriendt-cool.net).

Alvast Bedankt.

Vriendelijke groeten

Devriendt Nico

Joeri,

Ik kan begrijpen dat je als technieker en je loon moet verdienen bij de firma edelflam je werk en werkgever wilt verdedigen,MAAR dan moet ge de waarheid durven te schrijven.Ik kocht de kachel samen met pellets,chronothermostaat,levering en plaatsing voor een prijs,dus moet de levering zo gebeuren.Die andere thermostaat waar je over spreekt is niet waar.Dat de zaakvoerder lang op zijn geld heeft moeten wachten zijn ook grote leugens. Plaatsing van de kachel op 29-09-08 de betaling is gebeurd op 08-10-08,dit zijn amper 7 dagen.Ik wacht nu reeds 3 MAANDEN op een thermostaat om de kachel te laten werken.

Wij hebben ook een pelletkachel (Sideros) gekocht bij de firma Edelflam en dit zijn onze ervaringen.
Nadat wij onze keuze in de winkel hadden gemaakt kwam de verkoper bij ons ter plaatse om een prijs bestek op te maken voor het leveren en plaatsen van de kachel en voor het uitvoeren van een aantal aanpassingen aan de schouw. We hadden immers bij hevige regenval, insijpelen van water in de schouw en dit zou nefast zijn voor de kachel. We vroegen dan een prijs bestek op te maken inclusief alle werken die nodig waren. De zeer vriendelijke verkoper garandeerde ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken en dat alles in de prijs was inbegrepen. Om zeker te zijn vroegen wij dit herhaalde malen en de zeer vriendelijke verkoper bevestigde dit. De levering en plaatsing van het toestel verliep correct. Na een eerste aanpassing van de schouw, dit is te technisch om hierover verder in detail te gaan, zegden wij dat er bij regen nog steeds water zou insijpelen. Volgens ons was dus de aanpassing aan de schouw niet voldoende. Er werd dan overeen gekomen om de tiratrek (sluitstuk van de schouw) te vervangen door een ander type en om de resterende opening van de schouw bovenaan met bladlood af te dekken. De zeer vriendelijke verkoper meldde ons op geen enkel moment dat dit later voor een extra factuur ging zorgen. Wij gingen ervan uit dat dit in de prijs was inbegrepen, want men had ons gegarandeerd dat in het prijs bestek, de aanpassingen van de schouw was inbegrepen. Nadat alles was uitgevoerd, betaalden wij het saldo. Groot was onze verwondering toen wij een paar weken later nog een extra factuur kregen voor het nieuwe sluitstuk van de schouw en het bladlood dat werd geplaatst. We namen dan nog eens contact op met de zeer vriendelijke verkoper. We geraakten niet uit de discussie over de extra kosten. Voor hem was dit niet voorzien en dus niet opgenomen in het prijs bestek. Wij herinnerden hem eraan dat hij ons verzekerde dat alle kosten voor de aanpassingen aan de schouw, hierin waren inbegrepen. Maar voor hem waren dit onvoorziene kosten. We herinnerden hem er ook aan dat hij minder bochten diende te gebruiken bij de afvoerpijp dan eerst voorzien, en dat hij dit dan ook maar moest verrekenen. Aanvankelijk gingen wij hierover niet zeuren maar gezien deze ontwikkelingen maakten we hiervan nu wel een punt. Uiteindelijk ging hij de factuur nog eens herbekijken. Dit waren echter loze beloften van de zeer vriendelijke verkoper want een tijdje nadien kregen wij een herinnering van dezelfde factuur. De zeer vriendelijke verkoper had het dikwijls over "vertrouwen" tijdens onze contacten .......
GR

Wij hebben ook een pelletkachel (Sideros) gekocht bij de firma Edelflam en dit zijn onze ervaringen.
Nadat wij onze keuze in de winkel hadden gemaakt kwam de verkoper bij ons ter plaatse om een prijs bestek op te maken voor het leveren en plaatsen van de kachel en voor het uitvoeren van een aantal aanpassingen aan de schouw. We hadden immers bij hevige regenval, insijpelen van water in de schouw en dit zou nefast zijn voor de kachel. We vroegen dan een prijs bestek op te maken inclusief alle werken die nodig waren. De zeer vriendelijke verkoper garandeerde ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken en dat alles in de prijs was inbegrepen. Om zeker te zijn vroegen wij dit herhaalde malen en de zeer vriendelijke verkoper bevestigde dit. De levering en plaatsing van het toestel verliep correct. Na een eerste aanpassing van de schouw, dit is te technisch om hierover verder in detail te gaan, zegden wij dat er bij regen nog steeds water zou insijpelen. Volgens ons was dus de aanpassing aan de schouw niet voldoende. Er werd dan overeen gekomen om de tiratrek (sluitstuk van de schouw) te vervangen door een ander type en om de resterende opening van de schouw bovenaan met bladlood af te dekken. De zeer vriendelijke verkoper meldde ons op geen enkel moment dat dit later voor een extra factuur ging zorgen. Wij gingen ervan uit dat dit in de prijs was inbegrepen, want men had ons gegarandeerd dat in het prijs bestek, de aanpassingen van de schouw was inbegrepen. Nadat alles was uitgevoerd, betaalden wij het saldo. Groot was onze verwondering toen wij een paar weken later nog een extra factuur kregen voor het nieuwe sluitstuk van de schouw en het bladlood dat werd geplaatst. We namen dan nog eens contact op met de zeer vriendelijke verkoper. We geraakten niet uit de discussie over de extra kosten. Voor hem was dit niet voorzien en dus niet opgenomen in het prijs bestek. Wij herinnerden hem eraan dat hij ons verzekerde dat alle kosten voor de aanpassingen aan de schouw, hierin waren inbegrepen. Maar voor hem waren dit onvoorziene kosten. We herinnerden hem er ook aan dat hij minder bochten diende te gebruiken bij de afvoerpijp dan eerst voorzien, en dat hij dit dan ook maar moest verrekenen. Aanvankelijk gingen wij hierover niet zeuren maar gezien deze ontwikkelingen maakten we hiervan nu wel een punt. Uiteindelijk ging hij de factuur nog eens herbekijken. Dit waren echter loze beloften van de zeer vriendelijke verkoper want een tijdje nadien kregen wij een herinnering van dezelfde factuur. De zeer vriendelijke verkoper had het dikwijls over "vertrouwen" tijdens onze contacten .......
GR

Mijn ervaringen met Edelflam zijn ook uiterst negatief. Ik heb zelfs van pure ellende een ander bedrijf moeten aanspreken

om hun geklungel op te lossen. Ook opletten wat je schrijft over Edelflam want de weg naar de advocaat kennen ze veel beter dan die naar hun klanten. Ik spreek uit ervaring.

Je kan voor Quadrafire nu terecht bij Fero in Oudenaarde.

Als ik mij niet vergis zijn zij nu de invoerder van het merk.

 

 

Mvg,

 

Steven