Annelies Rutten doet het elektrisch

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

De niet zo intelligente test van de iMiev (elektrische auto).
Te zien op de website van de VRT. (uitgezonden op 10/3/2009)

En dan mogen de marketing boys van Mitsubishi nog zo veel moeite doen, zet een journaliste aan het stuur die de handleiding niet grondig gelezen heeft, en het loopt gegarandeerd fout.
50 Jaar geleden toen de auto voor ieder gezin betaalbaar werd stonden er waarschijnlijk ook veel auto's langs de kant met een lege tank. Of is dat cliché volledig verzonnen. "De geschiedenis herhaalt zich" hoor je soms ook vaak.

Als de handleiding vermeldt dat een laadbeurt 7 uur (of iets in die buurt) duurt, dan moet je dat respecteren.
Als je slechts 1 liter brandstof in de lege tank van je wagen giet, verwacht je toch ook niet dat je daar 50 km mee kan rijden op de autosnelweg tegen 120km/h.

Lang leve de hybride zullen we dan maar denken.

Reacties

"Who killed the electric car" (Sony 2006)
Heb de trailer, is best interessant.

Weet dat er eerder een elektrische auto was dan een met een verbrandingsmotor.

Ik ben geen fan van la Rutten, maar het bakske had toch een uur staan laden
aan de tankshop, daar moet je toch mee thuis raken. Dat ding is gewoon
waardeloos.

Dit gelijkt er al meer op:

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

Let vooral op het deel met het "Home Energy Station"

Erwin

Akkoord Erwin,

Elektrische wagens lijken me niet de weg om te gaan. Waterstof, maar dan moeten de oliemaatschappijen eens wat stations uit de grond stampen hier.

Op Top gear hebben ze deze getest hun conclusie. " Dit is de auto van de toekomst, omdat hij zo sterk lijkt op de auto van vandaag"

Je kan van Top gear veel zeggen, maar voor één keer vond ik dat ze de nagel op de kop sloegen. De auto hoeft niet te veranderen, alleen waar we hem mee aandrijven.

Mvg,
Peter
http//www.zonneblog.be

Zucht ..

Typisch vlaams denk ik ... technologie die op het punt staat om door te breken, en die ondertussen echt wel goed is gaan we ff een beetje zitten afbreken.

Ieder gezin met twee auto's kan die tweede auto makkelijk vervangen door een elektrisch model.

144 Km actieradius is echt wel ver.
Als je daar op één dag niet mee toekomt (zeker voor een tweede auto) dan ben je fout bezig.

Bij elektrische auto's hoort een smart grid, en een netwerk van oplaadpunten en evt batterijwisselstations.

Je kan veel sneller een battterij wisselen dan een "vuile" auto voltanken.

In Duitsland noemt men een auto soms Stehzeug ipv Fahrzeug, omdat die 95 tot 99 % van de tijd stilstaat.
Oplaadmogelijkheden genoeg.

Erwin, met een waterstofbakske had Annelies niet eens kunnen tanken (bovendien is die duur, en is het rendement slechter dan bij een elektrische wagen)

Dirk

Als je eens echt indruk wil maken, is dit de oplossing : SSC Ultimate Aero EV! Ik weet echter niet hoeveel (milli)seconden de topsnelheid kan aangehouden worden!

http://www.hln.be/hln/nl/2648/Ecologisch-Onderweg/article/detail/641727/2009/01/26/Elektrische-supercar-335-km-per-uur.dhtml

Er zijn ook snelladers die op een gewoon stopcontact werken en dan was de auto al veel sneller geladen.

Inderdaad, er zijn betere elektrische wagens.

Hallo Patrick,

De MDI site staat reeds meer dan een jaar zoals hij nu is. Er zit echt geen schot in de zaak daar.

mijn gevoel is dat een mooi concept is maar toch vooral veel "lucht"

Wat ik niet snap aan die Ultimate Aero is dat ze voor een sportauto gaan, die geen kat kan gebruiken. Alle rijke stinkerds kopen zich toch gewoon een "echte" ferrari of lamborghini. Pak die aandrijving en prop die voor mijn part in een polo, corsa, micra, yaris en je hebt een auto die verkoopt als zoete broodjes.

mvg,
Peter
http://www.zonneblog.be

De nieuwe technologieën hebben allemaal hun tijd nodig om door te breken. Hybride wagens bvb bestaan al TIEN jaar en dan bedoel ik gewoon commercieel verkrijgbare wagens (geen prototypes). Honda bvb. heeft naast de Civic IMA nu ook de meer betaalbare Insight tweede generatie.
De doorbraak wordt vaak belemmerd door de relatief hoge prijs en/of het uiterlijk van het model. Ook de overdaad aan klassieke modellen en het wantrouwen van het publiek speelt een rol.
En de garagisten zelf prijzen natuurlijk ook liever een klassieke diesel aan, ook voor mensen die maar een paar duizend km. per jaar rijden: dat heeft ook zo zijn reden...

Persoonlijk zie ik een mogelijkheid voor een relatief simpel extralegaal voordeel: laadt je auto op op je werk, als je tenminste al fabrieks- of bureauwerk doet. Ook mensen die in winkels, ... werken kunnen meegenieten.
Alleen diegenen die echt haast continu op de weg zijn (taxi, vertegenwoordigers, ...) dienen dan nog een oplossing te zoeken of nog even fossiel te blijven.

Just my 2 cents, Piggy

Nieuw van de pers.
De onderzoekers van het MIT zouden een oplossing gevonden hebben voor de lange oplaadtijden.
Of hun oplossing ook een (negatieve) invloed heeft op de prijs en/of levensduur is niet bekend.

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9129523

Is dit eindelijk de doorbraak waarop we zaten te wachten?

ook deze (nieuwe) website heeft het hierover : http://www.mobimix.be/inhoud/paar-seconden-voldoende-om-batterijen-op-te-laden

Er is staat trouwens een heleboel andere interessante info te vinden op die site, zie www.mobimix.be