gevolgen crisis voor verdere milieu-ontwikkelingen

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

nu het zo slecht gaat met auto fabrikanten zullen ze zeker geen budget meer hebben om verdere onderzoeken te doen naar
zuinigere of elektro motoren(of andere ontwikkelingen)

eigenlijk een heel jammerlijke zaak voor ons milieu

Reacties

Darwin's survival of the fittest en Schumpeter's creatieve destructie, de wereld draait gewoon verder..

vr gr
Pluto

Dat lijkt me te kort door de bocht geredeneerd

1. Crisis op zich is géén slechte zaak voor het milieu (minder activiteit is minder uitstoot).

2. Een crisis kan juist nieuwe opportuniteiten scheppen.

2. Hulppakket in de VS heeft als voorwaarde dat juist in die richting wordt verder gewerkt.

Pol,

Eergisteren op het nieuws gehoord dat autofabrikanten die kleine zuinige wagens produceren zelfs mensen moeten bij aan nemen om de vraag te kunnen volgen !!!

Dirk

't is crisis bij de rupsen!

Meer en meer gevestigde rupsen staken hun activiteiten en kapselen zich in.

Wat zal de toekomst brengen?

Heel wat mooie vlinders hoop ik

Een failliet van één van de drie amerikaanse grote autoproducenten zou wel eens een zegen voor het milieu kunnen zijn.

Welke mens met een beetje gezond verstand kan begrijpen dat ze daar maar die benzineslurpende monsters blijven produceren?

Ontwikkel een elektrische wagen aan dezelfde prijs als een wagen met brandstofmotor en die voldoende actieradius heeft.

We zullen dan eens zien of het nog crisis is.
Zijn we hier al enkele jaren op aan't wachten, en ondertussen kopen we geen wagen.

Veel bedrijven plooien zich nu terug op hun 'core' business. Eerste prioriteit is overleven en het voortbestaan naar de toekomst toe veilig stellen. Voor de verstandige bedrijven wil dit in de eerste plaats zeggen alleen de investeringen doen die hen in staat stellen de produkten van morgen te ontwikkelen en te produceren. Hierbij zullen in de eerste plaats dingen moeten geproduceerd worden die betaalbaar zijn eerder dan halve prototypes met onbetaalbare technologie.

In die zin is het bvb. interessant te zien dat een Japanse autoconstructeur een betaalbare hybride op de markt gebracht heeft: wordt reeds in Japan verkocht en komt begin maart naar Europa (salon van Genève). Dit model lijkt uiteraard op de Prius omdat dit nu eenmaal de meest aerodynamische vorm is..

Idem dito hier zoals bij Pol. Vorig jaar noodgedwongen een van onze wagens moeten vervangen (weliswaar door ne vrij zuinige Peugeot 1.4 HDi) en het plan is ook om onze 2de wagen (MB 190D) te vervangen. Maar daar wacht ik dus mee tot er ne betaalbare electrische auto op de markt komt. Ik ga nu geen investering doen om over een paar jaar tot de conclusie te komen dat ik beter gewacht had. Hoe rapper zo nen auto er komt, des te rapper zal ik mijn geld laten rollen.

Persoonlijk had ik gehoopt dat het overnamebod van een zonnepanelenfabrikant op OPEL Duitsland iets had opgeleverd.

Dan hadden we misschien nog eens iets nieuws gezien in de autowereld. Tot zolang er geen grote merken over kop gaan is het voor alternatieven heel moeilijk om een produktie-eenheid op poten te zetten. Daarom moeten ze een bestaande autofabriek voor een habbekrats kunnen kopen en dan aanpassen aan hun technologie.

groetjes,
Peter
http://www.zonneblog.be