telenet

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Weet er iemand of je de telenetapperatuur (zonder problemen achteraf)uit de stekker mag trekken ?
Ik heb namelijk dit verbruik eens een maand gevolgd (wel adapter voor draadloze telefoon incl.)en kom op een 18 (kw)eenheden verschil op een teller met schijf zoals die in de meterkasten zit.
De digicorder gaat aan en uit vlgs behoefte ,dit geeft geen problemen.
Voor de andere "bakskes"(draadloos internet , telefoon) denk ik eerder aan verbindingsfouten, enz die mss opduiken door meerdere uren per dag geen stroom te krijgen.
Wie heeft ervaring hiermee?
tx

Reacties

In onze neiuwbouw hebben we aan elke internetaansluiting een schakelaar, die paralel geschakeld zijn zodat als nioemand online is deze uit gaat.

Wel ehb ik Telenet een schriojven hiervoor gedaan daar zij anders indien ze geen IP meer hebben een technieker zouden sturen.

Ik trek ook alles uit (ook de modem); heb telenet niet verwittigd en heb hier verder geen problemen mee.

ik heb alles achter een geschakeld stopcontact staan, 's nachts en als we gaan werken zijn gaat deze altijd volledig af

(internet + analoge tv)

Stefan

Ik schakel sinds ongeveer een jaar 's nachts alles uit (internet + digitale tv + telefoon). Als iemand me 's nachts wil bereiken, dan kan dat via de gsm van mijn vrouw.

Op een forum (?) las ik enkele tijd geleden dat telenet soms een test doet op een wijkverdeelpunt. En dan zou er op dat verdeelpunt minstens één gebruiker aangesloten moeten zijn.

Stekker eruit wanneer niet in gebruik (internet + digicorder), zowel overdag als 's nachts. Digicorder gewoon 5 minuutjes op voorhand weer opstarten.
Overigens schandalig dat telenet ons die goedkope (voor hen dan), trage, veel te veel stroom verbruikende, lawaaierige rommel blijft opdringen tegen woekerprijzen.
Ik ben serieus op zoek naar een alternatief voor telenet, want voor het vele geld dat ze ons uit de zakken kloppen, een degelijke klantendienst op poten zetten, is blijkbaar te veel gevraagd.

luc bij andere providers ishet niet veel beter hoor.
Ik ben bij TELE2 en heb al 2 weken geen telefoon.
hun klantenservice trekt op niks!

Als het een probleem moest zijn dat je alles uit zet, moeten ze dat maar duidelijk laten weten.
En trouwens, waarom zouden ze een technieker langssturen als ze eens geen aangesloten apparaten vinden bij controle, ze sturen nog geen techniekers langs als je ze belt dat je problemen hebt. Lijken me allemaal fabeltjes.

Thuis gaat elke nacht alles uit.

Mailtje gekregen van telenet
U stuurde ons een e-mail over het energieverbruik van onze apparatuur.

De modem verbruikt 11,6W. De box verbruikt 16,2W en de NIU (versterker) verbruikt 7W. Dit komt neer op een totaal van 34,8W. Wij hebben dit voor u nagemeten in ons labo.

Wij kunnen u alvast bevestigen dat Telenet hieraan werkt en het milieu en eco als een van onze prioriteiten heeft gezet.

Wij raden het niet aan om na gebruik van de Telenet-diensten, uw apparatuur uit de stroom te trekken.

Met vriendelijke groeten,

Kelly
Telenet Klantendienst

Voilà, ze zeggen niet dat het niet mag hé maar zwijgen over de gevolgen als je t wel doet.... raar