dure energiefactuur nuon

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Ik ontving heden mijn electriciteit en gasrekening voor
2008 Gelukkig zat ik vast op de stoel.

Ik heb minder verbruikt voor electriciteit en gas en
moet met het nieuwe voorschot 176 euro gaan betalen
ipv 136 euro?

Als ik vergelijk met vorig jaar zijn volgende
prijzen verhoogd:
Jaarlijkse vergoeding van 6,04 naar 50,04 euro
Electriciteit dag van 7,087 naar 8,41 euro
nacht 3,26 naar 4,69 euro
Toeslag warmtekracht van 3,32 naar 7,11 euro
Gratis electriciteit van 14,54 naar 14,25 euro ?????
Meterhuur 0,45 naar 2,80 euro
Transport van 16,69 naar 36,06 euro
Distributie Piek van 51,42 naar 110,17 euro
Dal 33,85 naar 70,34 euro

om maar te zwijgen over het aardgasgedeelte

Wat valt er als cosument te doen aan bepaalde elementen
van facturatie( vergoeding, transport distributie)
Welke vuile rol speelt electrabel in dit alles?

Zijn er nog forumleden met hetzelfde probleem?

Reacties

wij zitten vanaf maart volgend jaar op ecopower
17 cent per kWh
zo simpel kan dat zijn.

met Nuon al veeeeel problemen gehad en gehoord.
Verkeerde facturen, verkeerde meterstanden, foute info van klantendienst ...
En als je ecologiscg denkt is nuon nature ook niet DE keuze...

Nu ook gelukkig bij ecopower.

Vergelijk regelmatig of je niet beter af bent bij een andere leverancier: www.vreg.be
Elektriciteit en gas neem je best ook niet bij dezelfde leverancier, want dat komt duurder uit.

als je van nuon spreekt:
ik heb na het overlijden van mijn vader hen op de hoogte gebracht met de vraag een afrekening te maken
zij hebben hun deelneming per mail betuigd
een paar maand later kreeg mijn overleden vader een brief om zijn contract te vernieuwen
4 maand later kwam een afrekening, ja je kan het al raden, op datum van het versturen van de brief en niet op datum van het vier maand ervoor overlijden

t heeft 6 maand geduurd vooraleer het in orde was en ik denk zo'n 30 nuon documenten in het totaal

Beste Marc, ea

Ik wil niet graag in detail treden maar ik heb precies hetzelfde verhaal meegemaakt met Nuon. Er zijn blijkbaar toch nog klanten vam Nuon die sterven en toch blijven doorverbruiken. Het is nu na 1,5 jaar !!! na het overlijden nog niet in orde. Steeds verschillende verklaringen enz van de klachtendienst ... Alles loopt onwaarschijnlijk amateuristisch.
Ondertussen verloopt alles via een juridisch kantoor ...
Ik kan ze echt niet aanraden als leverancier.
Jammer dat die ombudsdienst voor energieleveranciers nog niet bestaat.

Heeft u problemen.

Er is maar een oplossing.

Ga op pellets stoken.