Nederlande Energie Maatschappij Rotterdam

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Ik ben eind nov. 2007 gebeld door N.E.M met de vraag of ik goedkopere energie wilde.Daar heeft iedereen wel oren naar.
Ik wilde eest wel documentatie zien voor ik meeging.
27-11 kreeg ik een bericht(bevestiging aanmelding) toen direct voelde ik al dat er iets fout zat,heb direct een e-mail verzonden dat dit niet de bedoeling was en 2 dgn later
nog gebeld of email ontvangen was na enig zoeken was hij gevonden.en heb toenn nogmaals vermeld dat ik geen contract met hen wilde aangezien ik een contract met Nuon heb.
Daarna kreeg weer eeen bevestiging overeenkomst(weer gebeld)
Toen kreeg in eind december bericht van NuON dat het contract beeindigd werd.(ik direct gebeld en na veel moeite heeft Nuon dit weer terug kunnen draaien en leveren zij mij nu weer alle energie..
Daarna hoorde ik een tijd niets van N.E.M. tot eind januarie 2008 toen kreeg ik bericht (bevestiging levering)
Heb daarna fax verzonden + aangetekende brief dat ik niets meer met hen te maken wilde hebben.
Toch sturen ze mij maandelijkse Voorschot nota"s
Betalings herinneringen en nu een aanmaning.
Ik heb het een en ander ook al doorgegeven
aan toezichthouder Energie Zaken in Rotterdam,ook zij weten er van
Mijn Vraag is: wat te Doen om deze toestand te beeindigen??

Met vriendelijke Groet J.T.Martius tel.0229 233865

Reacties

niks doen, als jij zeker bent dat je nooit een contract met hen afgesloten hebt, kunnen ze je niks maken, zeker niet als je kan bewijze dat je direct gereageerd hebt op hun bevestiging. tenzij jullie wetgeving helemaal anders in elkaar zit dan de onze.
ik weet niet hoe dat bij jullie zit, wij kunnen voor zulke gevallen klacht neerleggen bij het ministerie van economische zaken of de VREG.

hans d

Hans

Contracten inzake elektriciteit en telefoon mogen in tegenstelling met aankopen van materiële goederen telefonisch gesloten worden. Een handtekening is dus niet echt vereist. Een JA aan de telefoon volstaat.
Het wordt hoog tijd dat ze die wet aanpassen, vanwege het misbruik ervan.

Nu is het wel zo dat ze telefonisch alle essentiële gegevens voor het afsluiten van het contract al moeten meegeven. Onder essentiële gegevens valt vanzelfsprekend ook de prijs van het te leveren goed of van de te verrichten dienst.

Bellen om te protesteren heeft zelden zin. Een aangetekende brief gecombineerd met een fax ervan, is het beste bewijs om af te geraken van opdringerige firma's. Op de brief verwijs je naar je fax, en vice versa.

Voorbeeld 1
Je krijgt een onderhoudsfactuur van een autogarage alwaar je nooit bent geweest. Toch moet je protesteren!
De rechtbank gaat er soms van uit dat je daar bent geweest omdat je geen reactie gaf en dus eigenlijk instemde met de factuur.
Op de rechtbank gaat het nooit om het gelijk hebben van datgene wat je beweert, maar wel om dat te bewijzen. Tussen gelijk hebben en het kunnen bewijzen ligt een wereld van verschil.

Vb 2: Mensen die in het zwart betalen zonder enig bewijs en dan achteraf toch nog een factuur ontvangen, verliezen meestal door gebrek aan bewijzen het geding en dan betalen ze twee keer.
Met een schriftelijk bewijs, een getuige of wat feitelijke vermoedens kan je de rechter wel overtuigen. De eed 'ik zweer mijnheer de juge dat ik al betaald hebt' zal niet baten. Wellicht geldt hetzelfde in Nederland.

MVG

Lucvt