foutcode buderus

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

wij hebben een buderus cv op stookolie waarop een boiler aangesloten is en twee verwarmingskringen de een word bediend door een RC30(alle instelingen ook voor de boiler) en de andere verwarmingskring door een RC20.de ketel is een
logano G125. sinds meer dan een jaar krijgen we een foutmelding H5 op onze ketel waardoor de tweede verwarmingskring niet meer werkt.na het reseten werkt hij dan weer voor 2a3 dagen en dan gaat hij terug in alarm.de instalateur zegt dat het aan de afregeling van de brander ligt,maar ik denk dat het niet kan aangezien ons tapwater altijd perfect werkt ook al staat die code op ons scherm.heeft iemand hier ervaring mee,laat het aub weten.dank bij voorbaat.

Reacties

beste,

Ik vraag het eens na bij mijn man. Hij installeert enkel Buderus.
Als ik het antwoord weet, dan antwoord ik u terug.

Hallo,

Als men een melding krijgt met de letter H is het een service melding en geen installatie fout.Zou het in de technische documentatie moeten nakijken waarvoor de 5 staat of is ingesteld.

Groeten Eddy

bedankt voor de reactie, als het een service melding is begrijp ik niet goed waarom onze tweede verwarmingskring niet goed werkt,kan een cotroler of een mengkraan dit veroorzaken

MVG dirk

Ik heb een buderus met een UBA 1, en H wil zeggen Bedrijfsklaar en 5 wil zeggen Ketel Vergrendeld, Reset Noodzakelijk. Maar normaal komen die beide codes niet samen voor bij een UBA 1. Dus ik weet niet of ik u van dienst ben geweest...

een reset is inderdaad noodzakelijk anders warmt onze tweede kring niet op, bij ons staat er wel degelijk H5 op het scherm dus bedoelt als 1 code ,maar wat dat precies wil zeggen weet ik niet ,ik heb de indruk dat ze het bij buderus zelf niet weten

na verdere informatie heb ik gevonden dat de sturing van die ketel gebeurd door een UBA 3, en dat die H5 een algemene code is en die 5 inderdaad wil zeggen dat de ketel vergrendelt is. maar die code H5 heeft onderligende codes en de meest voorkomende bij ons is 0Y en soms 0H en OC heeft er hier voor soms iemand een idee wat dat wil zeggen?

0 is als hij niet aan het verwarmen is (als hij in CV-mode draait staat er "-,H" en als hij in tapwatermode draait staat er "=,H"), 0Y als het aanvoerwater de ingestelde temperatuur heeft, 0H is 'klaar voor gebruik' en 0C is "wachten op schakelen van de driewegklep c.q. van de pomp" waarbij ik niet weet wat die c.q. is.

Denk ik tenminste...

http://212.35.120.77/portal/BA%20-%20GB142%20-%207212%201100%20(nl).pdf

en je moet kijken p 8. Daar staan alle normale bedrijfscodes. De foutcodes staan er niet bij

Goeiemiddag iedereen,
Mijn naam is geert thielens en ik ben toevallig op deze site terechtgekomen vanwege hetzelfde probleem...Sinds 2 jaar draait bij ons dezelfde brander/boiler en al zeker 1.5 jaar krijg ik de code H5.Een telefoontje naar de installeur bleek niets op te brengen (antwoord: onderhoud kan niet want installatie is pas nieuw, neem eens contact op met Buderus België ...). Sindsdien doe ik regelmatig een reset op de brander zelf. Nu heb ik sinds enkele dagen ook de foutcode 6U waarbij de brander volledig afslaat!Maar ook nu weer helpt een reset op de brander maar deze keer is het toch een iets groter probleem denk ik want het gebeurd om de 2 dagen nu en als het gebeurd dan warmt hij helemaal niets meer op....Ik ga mijn zoektocht nog wat voort zetten maar als iemand van jullie een idee heeft, altijd welkom!Groetjes,geert!
dirk schrijft:
> wij hebben een buderus cv op stookolie waarop een boiler aangesloten is en twee verwarmingskringen de een word bediend door een RC30(alle instelingen ook voor de boiler) en de andere verwarmingskring door een RC20.de ketel is een
> logano G125. sinds meer dan een jaar krijgen we een foutmelding H5 op onze ketel waardoor de tweede verwarmingskring niet meer werkt.na het reseten werkt hij dan weer voor 2a3 dagen en dan gaat hij terug in alarm.de instalateur zegt dat het aan de afregeling van de brander ligt,maar ik denk dat het niet kan aangezien ons tapwater altijd perfect werkt ook al staat die code op ons scherm.heeft iemand hier ervaring mee,laat het aub weten.dank bij voorbaat.