service na verkoop Geerts Kasterlee

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Twee jaar geleden hebben wij bij Geerts in Kasterlee een Tulikivi-speksteenkachel gekocht. Wij zijn tot nu toe erg tevreden geweest van onze aankoop tot vorig jaar in november een stuk steen in de stookkamer afbrak. Intussen is het einde juli het daaropvolgende jaar en na herhaaldelijk bellen en het doormailen van foto's van de plaats waar het stuk is afgebroken (op vraag van Geerts), kan men ons nog steeds niet vertellen wanneer (en of) de stookkamer zal hersteld worden. De vrouw die ik aan de lijn had was erg brutaal en gooide uiteindelijk de telefoon neer omdat ik er op stond dat ons eindelijk zou worden gezegd wanneer de reparatie ging gebeuren. "ZIJ" zou wel beslissen wanneer dat ging gebeuren.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen met de dienst na verkoop van Geerts en zo ja, hoe is dat afgelopen?

Reacties

Beste,
Zoals ik op dit forum kan meelezen is iedereen tevreden over Geerts, enkel jij hebt een negatieve ervaring meegemaakt. Of misschien ben jij de enige die eerlijk is over dit soort aanvaringen?
In ieder geval ik heb mijn Valkia met bankje al een maand en heb de werken van dichtbij bekeken en ben uiterst tevreden over de firma Ballet in Kermt Hasselt. Alles wat je vroeg, niets was hun teveel en altijd zeer beleefd. Mijn schoonbroer heeft vorige week zijn 2700/4 laten plaatsen en ook hij is zeer tevreden. We hadden eerst onze inbouwcassette en schouw moeten afbreken en meermaals is de firma Ballet ons komen bijstaan om ons verder te helpen. Geef toe, zo een afbraakwerken in je living is niet niets!
Ik hoop dat de andere forumgebruikers die ook negatieve ervaringen gehad hebben, je willen bijstaan.
Mvg,
Dirk

Beste

Heb zelf ook een probleem gehad met geerts maar dan met een gaskachel. Was blijkbaar de eerste klant die dergelijk toestel liet plaatsen
Heeft meer dan een half jaar aangesleept maar is dan uiteindelijk wel in orde gekomen.
Durven soms wat kort door de bocht gaan en zijn op bepaalde gebieden niet al te snugger.
Zijn ook afhankelijk van de goodwill van hun leverancier. Als hun leverancier de fout erkend is het geen probleem maar in het andere geval zou ik de klos geweest zijn.

Mvg

Benny

beste

misschien kan je eens kontakt opnemen met de hoofdverdeler Dutry in Belgie. Ik heb op mijn tilikuvi geplaatst door Ballet 5 jaar garantie gekregen en denk dat dit bij jouw niet anders is. Het zou me trouwens sterk verbazen als dit niet te herstellen valt want het is toch wel een serieuze investering geweest.

mvg
Jan

beste melina,
In onze zoektocht naar een houtkachel met buitenluchttoevoer voor onze LEW met vermogen tussen 1.5 tot max. 3Kw ging ik ook ten rade bij GEERTS. De uitleg die ik kreeg was zeer goed maar hun advies om een 4Kw te kopen en zeer weinig in de kachel te steken zagen we niet zitten. We vonden echter een kachel die aan onze eisen voldeed (wel in duitsland). Ik belde nogmaals naar GEERTS zodat ze de schouw en het ijzeren onderstuk konden leveren zodat ze hun advies niet voor niets aan me hadden gegeven.
Nu kreeg ik echter 'de dame in kwestie' aan de lijn. Ik vroeg of het mogelijk was een schouw te voorzien en een onderplaat, dit was geen enkel probleem tot ze op een gegeven moment vroeg voor welke kachel ik zou gaan. Ik vetelde haar dat ik al bij hun geweest was en tegen hun advies in een andere kachel wilde kopen. Termen zoals 'gij flipt' en 'jij gunt ons niets' mankeerde plots niet meer aan het gesprek waarna de hoorn plots ingehaakt werd.
Spijtig dat zo'n winkel met zo'n goede naam blijkbaar af en toe 'klanten' kan uitmaken...

succes nog met de kachel melina!!!

Bert,

En welke kachel heb je gevonden?
Want 1.5 Kw is al heel klein, maar prachtig voor een LEW.

Groeten,

Lucien

Het is inderdaad zo dat de vrouw in kwestie (moeder Geerts) nogal kort van stof
is en de wijzheid in pacht heeft.
De dochter is daarentegen veeeeeel vriendelijker.
De gashaard die wij hebben laten plaatsen doet het goed, mag ook wel voor die
prijs.

hoi lucien,
Rondolino heeft kachels van zeer lagge energie 1.9 , 2.5 en 2.8 kw. Kijk maar op de site rondolino.de

hoi

ben blij dat ze niet alleen zo bij ons deed. Inderdaad de vrouw in kwestie is een TANG zoals ze da hier noemen. Wij hadden een probleem met een kachel deur waarvan de herstelling lang op zch liet wachten totdat wij de verdeler van Geurts zelf belde in holland en ons probleem uit de doeken gedaan hebben , was geen probleem meer , hebben alles op gelost maar bij geerts zien ze on NOOIT meer. ander en beter.
see you

Wel heu, mij noemde ze "een pyromaan..." Die mensen hebben écht te lang in de zon gestaan...!

Ik wilde in de vraagstaart over Tulikivi en die andere NUAdingens, waarin ze de firma Geerts ophemelden nog reageren door te zeggen dat wij door hun (haar) onvriendelijke, zeg maar hautaine houding uiteindelijk bij hen geen kachel gekocht hebben. Toen dacht ik och het is het niet waard, maar dan kwam ineens deze post terug naar boven, dus alsnog. Zolang het op bestellen en betalen aankomt alles OK, maar probeer niet wat door te vragen over mogelijkheden of alternatieven, dan viel het masker af waarna woorden als 'wat weet gij daar nu van' over het eventueel plaatsen van een warmtewisselaar in de kachel of 'dat is praat van de concurrenten' over de vraag van gebarsten stenen in de brandhaard door te hoge temperaturen.

Melina,
Hoe is het intussen afgelopen, is de brandhaard reeds hersteld ?
Wij hebben sinds enkele maanden ook een speksteenkachel van Geerts. Zijn zeer tevreden over de kachel (mag natuurlijk ook omwille van de hoge aankoopprijs), maar ik bevestig inderdaad dat de vrouw des huizes zeer direkt is en best een cursus communicatie kan gebruiken. Haar man, de zoon, schoondochter en dochter zijn daarentegen wel veel vriendelijker.
Wij hebben ook al een geruime tijd geleden gevraagd onze kacheldeur om te draaien en 4 vloertegels bij te plaatsen en wachten hier ook op, maar ze hebben ons wel gezegd dat het een tijdje kan duren. Ze verkopen 200 kachels per jaar en heb ook de indruk dat de plaatsing voorrang heeft.
Ik ga me voorlopig dus nog niet uitspreken over de service maar ben wel benieuwd hoe het bij jullie is afgelopen.
Laat u even iets weten zodat ik en andere forumgebruikers die een speksteenkachel hebben van Tulikivi weten of de garantie goed wordt toegepast.

Rufus

Waarom wordt dit niet gemeldt aan Geert zelf. Als je niet bewust bent van iets, kan je er niets aan doen.