Stroomverbruik in de ICT voip oplossingen

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Iedereen die nu een nieuwe telecom oplossing aanschaft moet eens nadenken over wat voor verschillen er zijn in het opgenomen vermmogen van een IP toestel , Gateway ,Server van divere vendors .

Reacties

Tja, hoeft niet altijd hoor. Heb een VOIP toestel gekocht die teven DECT is voor het gewone telefoonverkeer.

En mijn ADSL staat ook bijna altijd aan. Dus VOIP is voor mij niet meer stroomverbruik.

van dijk
een gewone telefoonlijn verbruikt ook stroom, echter bij de telco en dit werd verrekend bij de maandelijkse huurprijs.

Lambert,
Ik telefoneer ook reeds twee jaar via VOIP (met een FritzBox).
Welke VOIP operator gebruik jij en ben je er tevreden van?

Eric,

Nog maar vanaf September begonnen. Ik heb een Siemens C450IP gekocht, een DECT toestel waarmee ik ook via het normale net kan bellen. Moet dan iets langer op de bel toets drukken.

Zit bij VOIPBUSTER.COM
Bellen is gratis naar veel landen waaronder ook Belgie en Nederland. Enkel GSM trafiek moet je betalen, 0,20€/min. Zodra je bv. 10€ stort op je account krijg je 120 freedagen en ben je geregistreerd. Die 10€ gebruik ik als eventueel nar een GSM gebeld moet worden.

Na een test in September heb ik mijn Belgacom abonnement op discovery gezet. Bespaart je ook al heel wat kosten.

Werkt goed. Af en toe wel eens een nummer dat je niet kan bereiken, maar de volgende dag weer wel. En geen QoS, dus als je een druke ADSL lijn hebt, kan het geluid soms haperen.

Dus ja, redelijk tevreden.
Bij wie zit jij, interessante deal?

ik werkte tot op heden met justvoip echter deze heeft geen SIP account. Wel gratis 300 min/week gratis naar vaste nummers, 12,5ct/ gestarte min naar mobiel en smsjes gratis.
Nadeel zoals gezegd je hebt een computer nodig.

Nu een account opengemaakt bij voipcheap. Nog geen ervrarin, maar 90 dagen geldige freeday's naar vaste lijnen en goedkope gsm gesprekken maar nu wel met SIP account.

ZOu moeten lukken om via gsm met fring en wifi te kunnen bellen.

Ik bel al geruime tijd via VoipCheap.
VoipCheap,VoipStunt, VoipBuster,FreeCall... zijn allemaal van hetzelfde bedrijf: betamax.

Ze hebben onklopbare prijzen (naast het abonnenment van 10 eur voor 3 maanden bel je gratis, dus veel beter dan Skype) en ik heb niet te klagen over de kwaliteit, behalve voor Telenet nummers. Soms kan ik telenet klanten niet bereiken. Voor die gevallen heb ik een tweede operator: www.3starsnet.be die een zeer goede kwaliteit heeft maar veel duurder is (connectiekost 0,12 eur, wel lage gesprekskosten).

Beste,

Hoe je het ook draait of keert, alles heeft zijn voor- en nadelen. Meer elektriciteitsverbruik, dat wel. Maar denk eens aan de lagere gesprekskosten? Je belt via je eigen LAN of het zoals de meesten onder jullie via WAN (internet).

Wij zijn momenteel bezig ING België volledig op VOIP te zetten. Beeld je eens in wat een lagere maandelijkse kost dit gaat opleveren bij Belgacom/Mobistar? Als ik je kan zeggen dat de kwartaalkos tot de € 100.000 kon gaan?

Volgens mij kunnen die extra elektriciteitskosten nooit op tegen het goedkoper bellen.

Vergeet ook niet, vaste telefonie gaat zoiezo verdwijnen. In Nederland heb je al VOIP abonnementen voor vaste huistelefonie. Die gaan hier zeker ook komen, alleen houdt Belgacom dit natuurlijk zo lang mogelijk tegen.

Ik persoonlijk bel via VOIPCHEAP. Lekker goedkoop (gratis naar de meeste Europese landen en zelfs ook voor sommige GSM's in de States en Hong Kong geloof ik.

Vanaf 2008 kan iedereen zijn eigen VOIP-telefoonnummer kiezen. Dit zal beginnen met een 7xxxxxxxxx en niet met een nul. Je kan dit nummer dan linken aan je gsm-nummer indien je niet thuis bent (bvb bij Windows Vista heb je de 'personen dichtbij' functie en deze kan je daarvoor ook gebruiken.

MVG

Joeri (telephone-ict'er)

Joeri,

Zoals ik reeds zei ben ik ook een tevreden VoipCheap gebruiker maar heb jij dan nooit problemen met telenetnummers bij voipcheap?

Leuk, telkens je wil bellen moet je PC opstaan. Na enkele jaren fluit en blaast zo'n ding enerverend. Los van het stroomverbruik.
Op het werk VOIP. Pure bullshit. De adapter waarmee het toestel in het stopcontact zit, wordt zo warm dat je er een ei op kunt bakken. Als één van de enigen trek ik die warme knop 's avonds uit de stekker, en krijg daar dan nog last met de systeembeheerder voor. Onzin, dat ding moet niks gebruiken als ik thuis ben toch?
En bovendien heb ik heimwee naar de goeie ouwe analoge lijnen. Als je 645 belde, kwam je tenminste niet terecht op 1654...

Neen, mijn PC hoeft helemaal niet aan te staan: alleen mijn modem blijft aan en heeft twee aansluitingen voor gewone analoge telefoons. Mijn gesprekken worden via het SIP protocol over internet naar om het even welke vaste en mobile lijn verzonden waar ook ter wereld...

idem dito voor ons, PC uit, dat was de voorwaarde om over te schakelen naar VOIP.

In principe is er voor ons geen verschil of meerverbruik.
Het DECT toestel is ook het VOIP toestel, en de ADSL router staat ook altijd aan.