ongeadresseerde reclame

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

wat mij de laatste weken opvalt is de reclamefolders die we ontvangen van de post verschillende per week

steeds individueel verpakt met plastiekfolie (met opdruk publi...) en onbedrukt karton (ter versteviging)

ik vermoed dat dit de afvalberg sterk helpt verminderen?

kunnen we daar iets tegen doen?

MVG
Stefan

Reacties

Hey naamgenoot,

Ik denk dat de enige oplossing is: een stikker plakken op uw brievenbus dat je geen reclame wenst te ontvangen...

grtjs

Laat je noteren op de Robinson lijst. Maar deze lijst duidt enkel aan dat je geen reclame op naam wenst.

(Je kan er ook mee aanduiden dat je geen commerciële mails of telefoontjes wenst. Helaas het effekt is miniem)

Beste Lucvt,

Ik denk dat een stikker nog het beste helpt. Overigens is het krijgen van commerciele telefoontjes nog irritanter. In holland wil men zelfs het commercieel onuitnodigend bellen naar particulieren strafbaar stellen (als men zich bijvoorbeeld heeft laten noteren op een soort robinson lijst).
Geen idee om dat hier ook te doen?

Trouwens, als je geen telefoongidsen meer wil ontvangen kun je je uitschrijven op http://www.1207.be/nl/jsp/1x07be_opt_out.jsp

ja, deze ken ik allemaal, maar als enkeling

op die manier blijft de post nog wekelijk tonnen karton, plastiek, diesel (om alles te vervoeren) verspillen

Henri,

Op http://www.robinson.be zou je daarvoor terecht moeten kunnen.

Stefan,
Maar als meer en meer enkelingen dat initiatief nemen, neemt geleidelijk aan de hoeveelheid af (alle beetjes helpen). En als, in een verre - en misschien utopische - toekomst voldoende mensen zich aansluiten, zullen 'ze' er stilaan mee moeten stoppen en (meestal goedkopere en meer ecologisch verantwoorde) alternatieven zoeken.
Maar zover zijn we natuurlijk nog lang niet. Rome was ten slotte ook niet in een dag gebouwd.
Volhouden is dus de boodschap.

Groetjes,
Frank