wie controleert zijn energiefactuur?

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Weet iemand of er een onafhankelijke ombudsman of website bestaat, die klachten over foute facturatie voor elektriciteit of gasleveranciers behandelt?

De beloofde vaste elektriciteitsprijs blijkt door mijn leverancier te zijn vergeten en hij hanteert de nieuwe verhoogde prijs. Het verschil is niet enorm (50 euro per jaar) maar als dit bij veel Belgen gebeurt, maakt het voor de firma wel een leuke winst.

Vandaar hoeveel klanten gaan de factuur effectief na (of moet ik zeggen "begrijpen ze" in plaats van nagaan)?

Reacties

Ik controleer ze, omdat het ook zo gemakkelijk is bij Wase Wind.
Dat zal bij Ecopower ook zo zijn.

Ik controleer en begrijp ze (moet dit namelijk ook doen op het werk)

Minister Verwilghen belooft al twee jaar een ombudsdienst, maar die is er nog steeds niet. Verwacht wordt 2008.
Ondertussen kun je de te volgen klachtenprocedure vinden op http://www.vreg.be/nl/04_prive/09_klachten.asp

Vreg (zie ook hoger)
Creg
of ministerie economische zaken gaan over dergelijke toestanden

MVG
Stefan

Johan en Stefan

bedankt voor de raad.

Ik heb al gebeld naar hun klantendienst maar kreeg een dom antwoord en schreef dus direct een aangetekende brief. Ik verwacht een antwoord voor 15 september.

Historiek: In mei 2006 berichtte Citypower over een hoge prijsstijging. Test-Aankoop raadde iedereen aan om een andere leverancier te kiezen.
Ik zei het contract met Citypower correct op en sloot een nieuw contract (juni 2006). Mijn nieuwe leverancier beloofde enkele kortingen (domiciliëring, nieuw lid) en ook vaste elektriciteitsprijzen voor 1 jaar. Overname kon al vanaf 1 september 2006.

Maar hij talmde onbegrijpelijk (of opzettelijk?) met de overname tot 1 januari 2007. Mijn telefoontjes en schrijven hielpen niet.
In april werd de verbruiksmeter opgenomen en ik kreeg vorige maand de afrekeningsfactuur. De kortingen waren OK maar niet de beloofde verbruiksprijzen.

Dit laatste valt niet goed op omdat de BTW apart wordt gerekend op de factuur, terwijl in het contract die prijzen inclusief BTW waren.

Ik denk dus dat ik geen alleenstaand geval zal zijn. Er bestaat m.I. geen website die klachten bundelt over elektriciteitsleveranciers of over TV-distributeurs.

Dit vind ik spijtig want voor vakantiebestemmingen (hotels, campings, ...) bundelt men wel die waarderingen of klachten.

Ik heb maar 1 oplossing: Ecopower.