ombouw auto

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

hello guys

tis weer een tijdje geleden, he... :-)

ik heb een site gevonden waarop ze zelf-ombouw paketten verkopen (www.rijaccijnsvrij.nl)
mag ik jullie mening over de componenten die daar beschreven is?

binnenkort start ik met een collega met de ombouw van een stookinstalatie om deze ook op frituurolie te laten draaien. ik hou jullie op de hoogte

groetjes

peter

Reacties

bij de verbranding van PPO komen er naast een vermindering van CO en Roet een vermeerdering van NOx voor.
dit komt omdat er aan een molecuul PPO ook nog wat zuurstofgas aangehecht is. deze zorgt voor een hogere verbrandingstemeratuur. door die hogere verbrandingstemperatuur komen er meer NOx vrij.
bij een goede ombouw wordt de software zo gestuurd dat de uitlaatgasrecirculator meer verbrande uitlaatgassen terug in de inlaat terecht komen zodat het lucht mengsel minder zuurstofgas bevat waardoor er geen extra NOx worden geproduceerd.
bij (zowat alle)pakketten zit er echter enkel een WW in die de olie verwarmt en daardoor beter verstuift (ppo op 120°C = diesel op 20°C) de WW brengt de olie op een temperatuur van ongeveer 70°C (koelwater van +- 90°C)
zover als men over een auto spreekt
de vraag was nu voor een vaste installatie
waarschijnlijk is er helemaal geen regeling voor NOx
denk er aan dat je je olie zeer goed filtert
gebruik ook een magneet in je vat zodat de (misschien) nog aanwezige metaaldeeltjes worden aangetrokken
denk er wel aan dat frituurolie geen zuiver product is
er zitten heel wat zaken in die je in Bv koolzaadolie niet vindt.

vegamobiel

hey Vega

bedankt voor je reactie.
hoezo zouden er in frituurolie metaaldeeltjes zitten?
wat voor magneet raad je dan aan?

Ik ben niet thuis in scheikunde, dus zegt jouw uitleg over Nox mij niks. je spreekt over software om de de uitlaatgasrecirculator te regelen. kan je daarmeer uitleg over geven? hoe kan ik dat regelen in mijn omega en wat heb ik daarvoor nodig?

alvast bedankt

p

ikzelf ben geen garagist
dus hoe jij dat met jou auto moet doen weet ik niet

mijn A2 is in duitsland omgebouwd waar ze die zaken dus wel in orde hebben gebracht

ik ben niet zeker dat er metaal zal inzitten maar veiligheid voor alles
indien niet nodig dan ook niet veel geld uitgegeven
bij koolzaad gebruikt men een magneet voor het persen om de pers te beschermen

vegamobiel