Elco-Klockner Thision

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Is over die supermodulerende ketel al meer info over beschikbaar ondertussen?
Ervaringen?
Prijzen?

Er valt bitter weinig te vinden op het internet.

Koen

Reacties

In bijalge een overzicht van elco thision. Weet iemand de prijzen van de 13kw of de 17kw?

mvg
kris

niemand ???

Johan,

Bruto prijzen Elco.
Thision 17kw +/- 2000€.
Thision 17kW Duo 2660€.

Vr.groeten,
Ruben

Beste mensen ,

Zoals Hans al zei : Elco is een klote firma !!

Welke service denken jullie te verkrijgen ?

Ik weet wat hun kwaliteiten zijn in hun specialisatie , nl.mazoutbranders , en dit is ook al gene vetten...
Goedkoop wel , betrouwbaar - duurzaam ->das iets anders

Thomas,het zou geapprecieerd worden als je enkel praat over het merk dat je zelf installeert, nl. V******n. Wat weet jij immers over de huidige HR+ installaties van Elco. Naar mijn bescheiden mening qua prijs/kwaliteit stukken beter dan jouw favoriete merk. En met een degelijke installateur moet je voor service geen schrik hebben.

MVG

jongen toch

Wij hebben 30jaar ervaring in de verwarmingstechniek , met alle merken
Wij zijn al van vele merken moeten terugkomen , weet je , in het begin is het allemaal "fantastisch"

Je moet maar bij sommige merken na 10jaar eens een wisselstuk vragen ... dan denk je bij sommige merken wel anders erover ...

Denk jij nu echt dat ik dingen zeg , zonder te weten wat ik zeg ?

Wie ben jij , een particulier die internet afschuimt , boekjes leest ,rendement berekent ? en zich daaruit een ervaring opbouwt ? SORRY ! dat kan je niet vergelijken

Wij plaatsen jaarlijks ongeveer 200gaswandtoestellen en hebben meer dan 4000 verwarminginstallatie staan draaien , mij maak je niets meer wijs...

Wil je iets goed , dan zit je vlug bij Buderus/Viessmann stal.

Ik weet wat Elco is ... is het slecht ? NEEN
Denk je nu echt dat een goede installateur veel kan helpen bij een minder goed merk ? met een slechte service ondersteuning ??
Wacht maar af , wie niet horen wil , moet voelen...

Wij worden wekelijks geconfronteerd met mensen die sukkelen met andere merken , en soms , midden in de winter , zeer jonge toestellen noodgedwongen moet gaan vervangen...

Thomas

Tja,deze antwoorden zijn we van Thomas al gewoon.Den aard van het beestje zekers....

Geert

Ik installeerde ook hoofdzakelijk hetzelfde merk als Ik ben het zeker niet altijd eens met Thomas, maar hier heeft hij een punt volgens mij. De Thision is een prima ketel, maar de verkopende firma is een ramp.

" Naar mijn bescheiden mening qua prijs/kwaliteit stukken beter dan jouw favoriete merk. "
Ben ik het niet mee eens, tenzij je de service niet mee in overweging neemt. Overigens is het prijsverschil tussen beide niet zo groot.

" En met een degelijke installateur moet je voor service geen schrik hebben. "
Daar sla je de bal mis, het nadeel van al die gesofisticeerde ketels is, dat het pure electronica is. Of het nu Vitodens of Thision is, in 1 op de 2 gevallen moet je op hun technische diensten beroep doen. En dan toch liever Viessmann.
Een kleine anekdote (echt gebeurd). Deze winter heb ik een probleempje met een ketel van Elco. Ik neem de telefoon en bel hen op. Ik wacht 5 minuten, geen antwoord. NU ja denk ik straks even terug proberen. De tweede keer laat ik de telefoon meet dan 10 minuten bellen, zonder resultaat. Ik rij terug naar huis, zoek een rechtsteeks nummer op van iemand op de dienst en krijg hem aan de lijn. Ik vertel hem dat ik al een paar keer vruchteloos gebeld heb, en ik krijg heel lakoniek dit antwoord: " oh ja, de telefoniste is ziek! ". En als de telefoniste ziek, is neemt niemand in die kl...firma de telefoon op.

Hans

Nu hoor je het eens van een ander !

Jullie kunnen gewoon de waarheid niet verdragen , dat is het punt !
Ik zeg waar het op staat !

Ik krijg het ervan ,dat vakmensen ,die dagelijks omgaan met verwarming , de les zouden gespeld krijgen van mensen die denken dat ze er iets van kennen !

Ik weet wat ik zeg , Elco - service is ramp !

Bij gaswandketels is het belangrijkste dat je op een zéér goede service van de fabrikant kan rekenen...
Geloof je het niet ? probeer het he ! je zal zien !
En inderdaad... veel problemen kan je als installateur door de elektronica ed. niet meer met weg , en moet je noodgedwongen rekenen op de service fabrikant...

Maar ja ,jullie weten het beter he ?

Thomas

ik ben het met thomas ook niet altijd eens maar waar hij het heeft over elco slaat ie spijkers met koppen
hun service is ondermaats om niet te zeggen onbestaand

lucien

Lucien

En ik zou erbij zeggen, helaas. Want het is op zich geen slechte ketel, zeker niet.

Hans

awel hetgeen ik over elco kwijt kan is dat het rommel is en dat is nog zacht uitgedrukt.

nl een jaar of 4 geleden is er bij ons een ketel geplaatst model trigon s33.1 rond mei of juni gaf die de geest( in de loop van de jaren nog enkele pannes gehad) maar deze keer niet meer aan te doen de kosten zouden heel hoog oplopen enkel voor het onderdeel 1500 euro zonder plaatsingkosten. uiteindelijk word er een prijs afgesproken om een nieuwe te plaatsten aan een gunst prijs met de nodige aanpassingen dat de ketel niet meer zou verstopt raken (en dat zoals ik het begrepen heb de rubber dichtingen niet meer konden smelten die in de brander zitten). dus om verder te gaan in mei of juni opdracht gegeven om nieuwe te plaatsen die is dan uiteindelijk eind ocktober geplaatst. nu twee maanden later zitten we terug met stukken aan deze "nieuwe" ketel. 

 

aja dan is er nog in een technieker van elco zelf eerst komen kijken in mei/juni om te kijken wat er aan de hand was.

deze sprak enkel frans hij had gevonden wat er mis was (en voorlopig hersteld) maar moest dit overleggen met het kantoor en de instalateur.

enkele weken later hebben we nog niets gehoord van instalateur of elco dus bellen we terug en opnieuw word er opnieuw een technieker gestuurd die heel de zaak opnieuw onderzoekt en niet vind wat er mis is.

uiteindelijk bekijkt hij het dubbel van de bon die de vorige technieker achtergelaten had en na herhalde malen deze bon te lezen kwam die op dezelfde fout uit .

met gevolg dat we ook nog eens twee keer de techniekers hebben moesten betalen en hun verplaatsing.

 

 

 Is Elco anno 2011 nog steeds een slecht merk?

 

En in 2012?

 

Hallo,

Ik kan maar zeggen, als installateur dat alle Thision dit door ons geplaatst geweest zijn (omgeveer een 15)allemaal een deffekt gehad hebben, binst de 2 jaar, ik ben zelf een klant kwijt door ELCO, een ketel van 3 jaar is vervangen door een andere merk  en andere installateur, dienst na verkoop is absoluut niet wat het moet, ik werk meer dan 30 jaar in de de CV, als je dan de kawaliteit en dienst na verkoop van Weishaupt ziet dan is het toch iests anders, 

PS Bij Vaillant heb ik ook altijd een goede dienst na verkoop gehad, wij plaatsen tamelijk veel Vaillant en Weishaupt, gas condens ketels, en ja problemen zijn heel miniem.

Niet alle merken zijn goed zoals veelen willen vertellen, pas als je een dienst na verkoop doet, merk je door de jaren heen de kwaliteit van een merk  .

Met vriendelijke groeten.

ofwel lees je de volgende zin of het hele verhaal

elco, man man man miserie miserie miserie!!!!

 

In het huis dat ik onlang van mijn ouders gekocht heb is heeft mijn vader in 2005 een ketel van elco nl. model trigon later plaatsen een paar jaar later is de printplaat van het moderbord doorgebrand ( zogezegd door bliksem inslag volgens technieker).

Dan in juni 2009 grote problemen met deze ketel steeds opstarten en dan op een minuut tijd opwarmen en dat terug uitvallen!

Er is dan een franstalige technieker (te betalen) langsgeweest om te vinden wat er mis was uiteindelijk vind die het probleem en het kantoor ging contact opnemen met instalateur of ons (zelf spreken we geen frans hier).na een tijd niets meer gehoord te hebben dan zelf maar met instalateur gebled die wist ook van niets. Dus elco stuurt opnieuw een technieker.

Deze technieker heeft dan weer alles getest een paar uur lang en probeert dan het franstalig formulier te ontcijferen van zijn colega uiteindelijk na een telefoontje blijkt dat de ketel onherstelbaar is en in samenspraak met de instalteur en de vorige eigenaar(mijn vader) wordt er overeengekomen dat de ketel in zijn geheel aan kostprijs word vervangen omdat er tijdens de instalatie van de ketel een filter die noodzakelijk niet geplaatst was.

Dit heeft dan uiteindelijk tot november geduurt vooraleer deze ketel vervangen was de instalateur stak het op elco en omgekeerd dat het zolang duurde.

November 2011 je kan het al raden misschien ketel gaat terug stuk deze keer terug die printplaat die doorgebrand is.Eerste uitleg tegen mij was dat is blikseminslag geweest. uiteindelijk onder garantie vervangen omdat de nieuwe ketel nog juist geen twee jaar staat.

November 2012 en de ketel begint terug dezelfde foutmeldingen te geven ik bel naar elco maar daar willen ze pas komen als ik eerst met de instalateur contact opneem maar dat vertik ik die heeft mijn vader al genoeg in het zak gezet en zij vertikken te komen zonder eerst naar instalateur te gaan.

tot overmaat van ramp heeft mijn vader einde 2008 of begin 2009 in zijn appartement een wandketel laten plaatsen nl elco thision. Die heeft met deze dus ook al zijn problemen gehad. En ook met de printplaat van het moederbord (weer uitleg van blikseminslag).

Daarop zegt mijn vader twee verschillende ketels zelfde probleem met moederbord. Ja dat is een gekend probleem kreeg hij als dan ineens als antwoord.

Awel dat ze dan dat gekend probleem oplossen en niet steeds de mensen in de kou laten zitten.

Aja voor er iets gezegd word over onderhoudscontract mijn vader had op de twee ketels een contract afgesloten nadat die eerste volledig de geest gegeven had.Daar zijn we heel mee bezig geweest om dat contract over te zetten op mijn naam maar dat lukt dus blijkbaar niet om de voornaam te veranderen of een nieuw op te maken dus na meer dan twee jaar heb ik nog steeds geen onderhoudscontract ( mss hebben ze schrik om de mensen een onderhoudscontract op deze ketels te geven omdat ze daar zeker van zijn dat ze daar niets op kunnen verdienen)

 

 

@gertp : heb gelijkaardige ervaring; : een ELCO KLOCKNER THISION brander die 7 jaar geleden geïnstalleerd is en intussen al 8 keer "hersteld" waarbij je telkens een paar dagen letterlijk in de kou blijft staan.
Telkens een ander probleem; Zowel hardware als softwarematig is deze brander een drama. Maar ja eens geïnstalleerd zit je vast.

Ik was behoorlijk gewonnen voor zo een zuinige Elco ketel tot ik dit draadje las. Is Elco's dienst na verkoop etcet nog steeds een ramp anno 2015 (2016)?

Tja of de service nu beter is zou ik niet meer kunnen zeggen.

Ik heb de rommel van elco het straat op gegooid en een andere gekocht.

vorig jaar (zoals elk jaar) weer prijs gehad met talloze stukken aan die brol.

ik heb begin 2014 een valliant laten plaatsen en kwa verbruik zit ik mss een klein beetje hoger maar ik heb

tenminste die ellende niet meer aan de hand.

 

Ok, ik kan er zelf aan toevoegen dat de meesten in de offline wereld dezelfde mening zijn toegedaan. Prachtig op papier maar dienst na verkoop onbestaande in België.