Regeling Viessman Vitodens 200

Het Ecobouwers forum is vernieuwd en verbeterd, daarom is deze discussie afgesloten. Je kunt hier niet meer reageren. Je kan deze vraag opnieuw stellen, of vragen aan de beheerder van Ecobouwers om deze discussie opnieuw te openen als een nieuwe vraag.

Ik heb een vitodens 200 gaswandketel staan.

Hierop staan 2 circuits (1 met mengklep en 1 gewoon)

Ik heb nu een verbouwing gedaan en heb in huis (aparte inkom) 3 studentenkamers gemaakt, deze staan op het circuit zonder mengklep. (mengklep is voor ons privé gedeelte).

Nu kwam één van de studenten vragen om de verwarming al op te zetten. Kan ik dit circuit aanzetten zonder dat het circuit met mengklep werkt. Ik had in eerste instantie de schakeltijden van ons privé uitgeschakeld, maar toch hoorde ik 's nachts de pomp bij ons privé werken.

Bijkomende vraag, is er een oplossing voor het aansturen van de pomp bij de studentenkamers. vb als ze er een weekend niet zijn, of enkele studenten er niet zijn.
Nu is het 1 pomp voor 3 studentenkamers. Het is niet de bedoeling als ze er niet zijn dat het de hele tijd verwarmd blijft in de kamer van die er niet is.
Kan ik dat niet via een soort digitale thermostaat met app bijsturen zelf zonder de kamer te betreden. Dit om het energieverbruik optimaal te houden en niet te verspillen. Het is maar een vraag/idee?

Alvast bedankt.

Reacties

Het is niet echt logisch om alles op 1 circuit te zetten, en achteraf te vragen of je iedere studentenkamer appart kan regelen en apparte tijden kan instellen.

 

Ik veronderstel dat het radiatoren zijn?

Dan kan je eventueel nog op iedere radiator een honeywell hr40 plaatsen, een digitaal instelbare thermostaatkraan.

Natuurlijk werkt dat wel alleen, als er altijd warm water in de toevoer zit, zodat er warmte kan afgegeven kan worden op het moment dat dit gevraagd wordt.

 

En als je normaal de kamerthermostaat in jouw gedeelte laag genoeg of uit zet, zou er op dat circuit niks mogen gebeuren.